Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@12:27:04 GMT

قـلـعـه ویــران امـیــر

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۲۹۲

قـلـعـه ویــران امـیــر

ژنرال بعد از شکست دیروز مقابل استقلال از مربیگری سپاهان اصفهان استعفا کرد

از مدت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود که امیر قلعه‌نویی به پایان کار خود در سپاهان نزدیک شده اما وقتی موعود بنیادیفر در بین دو نیمه به دلیل اعتراض به پنالتی گرفته شده برای استقلال، حکم به اخراج او از روی نیمکت داد، خود امیر هم فهمید که با زردها به آخر خط رسیده و مأموریتش پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی که ژنرال نقشه‌های فراوانی برای موفقیت در آن کشیده بود. بودجه هنگفت، جذب بازیکنان مختلف و حفظ ستاره‌هایی مانند استنلی کیروش، اتفاقاتی بود که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال ایران و هواداران سپاهان را متقاعد کرده بود که این تیم می‌تواند به قهرمانی ششم در لیگ برتر دست پیدا کند، ولی اوضاع اصلاً مطابق آنچه سپاهانی‌ها و خود امیر انتظارش را داشتند، پیش نرفت و این تیم تا رتبه پنجم جدول تنزل پیدا کرد تا شانس کسب سهمیه از طریق لیگ برای سپاهان بشدت کاهش پیدا کند. حالا تنها جام حذفی بود که می‌توانست آبی روی آتش باشد و روی ناکامی‌ها سرپوش بگذارد.
قلعه‌نویی که به دلیل بیماری در بازی دور برگشت لیگ برتر مقابل استقلال روی نیمکت تیمش حضور نداشت و غایب بود، این‌بار به آزادی آمد تا در تقابلی مستقیم برابر تیم فرهاد مجیدی قرار بگیرد. کسی که روزگاری شاگرد خودش بود و به دلیل اتفاق‌هایی که در گذشته رخ داده بود، پیروزی در این مسابقه برای هر دو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و می‌شود گفت که حکم مرگ و زندگی داشت. در این بین، فرهاد که تیمش در بازی لیگ هم برنده شده بود با وجود غیبت نفراتی چون شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و امیر ارسلان مطهری توانست استقلال را به پیروزی برساند. بردی که هم حکم خلع درجه ژنرال را داشت و هم جایگاه فرهاد را روی نیمکت آبی‌ها تثبیت کرد تا احتمالاً شاهد آغاز دوران تازه‌ای در استقلال باشیم و به این ترتیب یکی از نقاط عطف تاریخ باشگاه استقلال، حدود 20 سال بعد شکل گرفت.
روزهایی که قلعه‌نویی، قهرمانی جام حذفی فصل ۸۱–۸۰ را به عنوان سرمربی موقت استقلال به دست آورد. به این ترتیب امیر که آن روزها 37 ساله بود و از مجیدی 44 ساله فعلی، 7 سال کوچکتر بود، توانست اولین قهرمانی خود در قامت سرمربی را کسب کند. موفقیت‌های قلعه نویی ادامه یافت تا جایی که با 5 قهرمانی در لیگ برتر(3 جام با استقلال و 2 جام با سپاهان) و یک قهرمانی دیگر در جام حذفی با استقلال (87-86) نام خود را به عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر به ثبت برساند. آخرین قهرمانی استقلال و امیر در لیگ دوازدهم به دست آمد؛ جایی که مجیدی به عنوان کاپیتان استقلال جام قهرمانی را بالای سر برد، اما ژنرال از آن پس دیگر رنگ قهرمانی را ندید.
امیر هر دو مقطع حضورش در تراکتور تا آستانه کسب جام پیش رفت اما این اتفاق نیفتاد. او در لیگ برتر یازدهم با پرشورها نایب قهرمان شد و در جام حذفی فصل 96-95 با تراکتور به فینال رسید اما مغلوب نفت تهران شد. اگر نایب قهرمانی در لیگ‌های هفدهم و هجدهم با ذوب‌آهن و سپاهان را هم به کورس‌های ناموفق قلعه‌نویی اضافه کنیم، مشخص می‌شود که او هفتمین سال دوری از جام را پشت سرگذاشت. او در سال‌های اخیر چند بار اتهام «مهندسی لیگ» را مطرح کرد تا شائبه‌های زیادی در مسیر قهرمانی پرسپولیس ایجاد شود اما خودش نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند تا رسانه‌های اصفهانی و نزدیک به سپاهان هم از این موضوع با کنایه یاد کنند و از اینکه سپاهان به خواست او در بازی با پرسپولیس به میدان نرفت و راه سرخ‌ها را هموار کرد، ناراحت باشند.  قلعه‌نویی که تا همین چند ماه پیش تا آستانه بازگشت به نیمکت تیم ملی هم پیش رفت، برای نخستین بار در دوران مربیگری‌اش به دلایل فنی و به عبارتی ناکامی، استعفا کرد. حالا امیر بسان فرشته‌ای است که سقوط کرده و بعید است دیگر جایگاه سابق را در فوتبال ایران به دست آورد.

 

قلعه‌نویی استعفا داد یا استعفا داده شد !؟ اطرافیان قلعه‌نویی می‌گویند او استعفایش را پیش از بازی یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل استقلال نوشته بود. آنها مدعی هستند هدف ژنرال حذف استقلال و خداحافظی با برد بوده است. افراد نزدیک به باشگاه سپاهان هم می‌گویند باشگاه از قلعه‌نویی خواسته تا خودش استعفا بدهد و سپاهان مجبور به اخراج او نباشد. حالا و با استعفایی که سر و صدای زیادی داشت و سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به آن اشاره کرد، به طور موقت میگوئل تکسیرا دستیار پرتغالی قلعه‌نویی هدایت این تیم را در دست گرفته، اما با این حال، صدای پای محرم نویدکیا نیز در این تیم شنیده می‌شود و ممکن است که این کاپیتان سابق و محبوب سپاهان هدایت این تیم را برعهده بگیرد. هر چند که احتمال حضور مربیان خارجی از جمله برانکو نیز در این تیم همچنان مطرح است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قلعه نویی لیگ برتر جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیسی‌ها در فصل جاری در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به تساوی رسیدند و با وجود شکست در اصفهان مقابل سپاهان، نتوانستند در تهران انتقام بگیرند و این تیم را ببرند.
به گزارش فارس، در واقع سرخ پوشان از مجموعه ۴ بازی حساس و سرنوشت ساز که به بازی‌های ۶ امتیازی مشهور است، فقط ۳ امتیاز کسب کردند و ۹ امتیاز را در مصاف‌های رودررو با استقلال و سپاهان که رقبای اصلی شان هستند، از دست دادند.
پرسپولیس فصل گذشته که قهرمان لیگ برتر شد در دور برگشت استقلال را شکست داد ولی در دو بازی رفت و برگشت نتوانسته بود سپاهان را ببرد. هرچند که در جام حذفی ۲-۴ این تیم را در اصفهان مغلوب کرد.
حالا باید دید شاگردان اوسمار می‌توانند در رقابت نزدیک و فشرده با استقلال طی ۵ هفته پایانی لیگ برتر این تیم را از صدر جدول پایین بکشند یا نه؟
در مصاف‌های رودررو که پرسپولیس توفیق چندانی مقابل استقلال و سپاهان نداشت و حتی به یک پیروزی هم مقابل این دو رقیب دست پیدا نکرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902352

دیگر خبرها

  • واکنش قلعه‌نویی به جدایی مطهری از تیم‌ملی؛ موفق باشی حمید جان + عکس
  • عکس| پیام ویژه قلعه نویی برای حمید مطهری
  • پیام سرمربی تیم ملی به حمید مطهری (عکس)
  • قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی نگاه ریزبینانه به لیگ دارد
  • جنجال دوباره ستاره استقلالی سپاهان علیه پرسپولیس
  • کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!