Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@06:12:19 GMT

دولت برای عرضه داخلی نفت مجوز قانونی دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۳۰۱

دولت برای عرضه داخلی نفت مجوز قانونی دارد

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی برای عرضه نفت در داخل وجود دارد، گفت: در بودجه‌های سنواتی به ویژه در بند (و) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۸ این مجوز به دولت داده شده است.

«محمدحسن فرهنگی» با تشریح جلسه روز سه‌شنبه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بخشی از موضوعات داخلی مجلس درباره ترددها، مسائل بهداشتی و ایمنی و محل برگزاری جلسات در نشست امروز بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با سوالات نمایندگات از وزرا مقرر شد از هفته آینده، سوالات نمایندگان به طور منظم در دستور کار صحن قرار گیرد.

جزئیات عرضه نفت در داخل هنوز نهایی نشده است

فرهنگی با اشاره به توضیحات رییس مجلس درباره نشست اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: در بخشی از موضوعات مرتبط با عرضه نفت در داخل تصمیماتی گرفته شده اما جزییات آن هنوز نهایی نشده است لذا در جلسه آتی سران قوا نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی برای عرضه نفت در داخل وجود دارد و سابقه قانونی در این زمینه هست، گفت: در بودجه‌های سنواتی به ویژه در بند (و) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۸ این مجوز به دولت داده شده است. دولت در حال حاضر هم با تاخیر به اجرای قانون روی آورده است. لذا تصمیماتی مرتبط با حوزه اجرا گرفته شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ستاد سران قوا خارج از مصوبات قانونی اختیاراتی دارند و می‌توانند با وجود تحریم‌ها تصمیماتی را اتخاذ کنند.

جهانگیری در جلسه رای اعتماد به وزیر صمت در مجلس حضور می‌یابد

فرهنگی با اشاره به نشست چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس اخبار دریافت شده آقای رییس جمهوری در نشست رای اعتماد حاضر نخواهند شد و آقای جهانگیری حضور پیدا می‌کنند اما با توجه به اینکه در قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به صراحت آمده که رییس جمهوری باید در نشست رای اعتماد به وزرا نطق کند، معاون اول وی امکان نطق نخواهد داشت و تنها موافقان و مخالفان به ایراد نکته نظرت خود می‌پردازند.

وی یادآور شد: براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس معاون اول رییس جمهور می‌تواند در جلسات استیضاح وزرا نطق کند اما در جلسات رای اعتماد به صراحت آمده است که تنها رییس جمهوری امکان نطق دارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از نمایندگان طرح‌هایی برای استیضاح‌ برخی وزرا را هم دنبال کردند و حداقل درباره دو وزیر مشخص این پیگیری‌ها صورت گرفته است. هیات رییسه مجلس طبق ادوار گذشته در ارتباط با استیضاح وزرا تمام مراحل قانونی را طی و طبق ملاحظات قانونی عمل می‌کند لذا بعد از گذشت مذاکرات و گفت‌وگو با استیضاح کنندگان، طرح استیضاح به صحن مجلس ارسال می‌شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هیات رییسه مجلس شورای اسلامی سخنگوی هیات رییسه مجلس عرضه نفت در داخل رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند