Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک گازر زاده در ایستگاه آنالیز طرفداری، با بررسی بازی حساس جام حذفی به ارزیابی عملکرد آبی پوشان در مصاف سپاهان پرداخته است

حساس ترین بازی یک ماه اخیر فوتبال ایران دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار شد: جدال مرگ و زندگی استقلال - سپاهان در یک چهارم نهایی جام حذفی... از مدت ها قبل مشخص بود که مربی بازنده در این دیدار جایگاهش لرزان می شود و مربی برنده تا مدت ها می تواند منتقدانش را به سکوت دعوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال که در این بازی شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری را در اختیار نداشت، با ترکیبی کاملا دفاعی با حضور 4 دفاع وسط، دو دفاع کناری تخصصی و دو هافبک دفاعی وارد زمین شد! ترکیبی که هواداران استقلال را هم سردرگم کرد! اما آنچه در زمین رخ داد باعث شد تا سرسخت ترین منتقدان مجیدی هم در پایان بازی او را ستایش کنند: بستن کناره های سپاهان و دل بستن به ضدحملات، حربه ای بود که باعث شد کم خطر ترین سپاهان چند سال اخیر را در این بازی ببینیم. سپاهانی قابل پیش بینی که تمام تاکتیکش در بردن توپ به کناره ها و ارسال بلند برای کیروش استنلی خلاصه میشد. در سوی مقابل اما سرعت بالای قایدی بلای جان زردپوشان شد و با زیرکی مهاجم بوشهری در لحظات پایانی نیمه اول، استقلال صاحب ضربه پنالتی شد. وریا غفوری بر خلاف جهت حرکت نیازمند ضربه اش را وارد دروازه کرد تا استقلال برنده به رختکن رود.
بین دو نیمه اتفاقاتی رخ داد که منجر به اخراج قلعه نویی از کنار زمین شد تا این مربی از روی سکوها تیمش را هدایت کند. به زمین آوردن حسینی و آقایی برای هجومی کردن سپاهان، نتیجه ای نداشت و آبی ها روی یک ضد حمله در دقیقه 61 توسط علی کریمی به گل دوم رسیدند. در ادامه بازی تلاش های سپاهان برای گلزنی فایده ای نداشت تا مجیدی علاوه بر رساندن تیمش به نیمه نهایی جام حذفی، جدی ترین رقیب خود برای نشستن روی نیمکت استقلال در فصل آینده را هم کنار بزند. در پایان این بازی امیر قلعه نویی از سرمربیگری سپاهان استعفا کرد.
استقلال در این بازی با سیستم 1-3-2-4 وارد زمین شد:
سید حسین حسینی درون دروازه، روزبه چشمی و سیاوش یزدانی در دفاع میانی، محمد دانشگر در دفاع راست، عارف غلامی در دفاع چپ، مسعود ریگی و علی کریمی به عنوان دو هافبک دفاعی، وریا غفوری به عنوان هافبک راست، هرویه میلیچ به عنوان هافبک چپ، آرش رضاوند به عنوان هافبک هجومی و مهدی قایدی به عنوان تک مهاجم.
میاد زکی پور، سینا خادم پور، محمد بلبلی و امیرحسین خدامرادی بازیکنانی بودند که در نیمه دوم وارد زمین شدند.
اکنون به بررسی عملکرد این بازیکنان می پردازیم:
سید حسین حسینی: شوت محبی در دقیقه 21 و کاشته محمدرضا حسینی در دقیقه 57 تنها ضربات در چارچوب سپاهان در این بازی بودند که حسینی به راحتی این ضربات را مهار کرد. در سایر دقایق بازی حسینی با خروج های مناسب به خوبی سانترهای بی شمار بازیکنان سپاهان را از محوطه جریمه دور کرد. به جز یک مورد در دقیقه 89، حسینی در تمام خروج های خود موفق عمل کرد تا عملکرد قابل قبولی را در این بازی از خود به جای بگذارد.
روزبه چشمی: مهار کی روش استنلی ماموریت سخت رهبر خط دفاع استقلال در این بازی بود که به خوبی از پسش برآمد. همچنین چشمی به هنگام نفوذ دانشگر به خوبی فضای پشت سر او را پوشش میداد تا حرکات محمد محبی در این بازی خنثی شود. تنها اشتباه چشمی در این بازی در دقیقه 94 بازی بود که با دقت عمل سایر مدافعان دروازه استقلال بسته ماند.
سیاوش یزدانی: همچون چشمی کار سختی برای مهار کیروش در نبردهای هوایی داشت. یزدانی به خوبی توانست در نبردهای هوایی برابر بازیکنان بلندقامت سپاهان موفق عمل کند تا حسینی شب سختی را پشت سر نگذارد. تنها اشتباه یزدانی در دقیقه 94 بازی بود که غفلت او از کیروش باعث شد دروازه استقلال با خطر جدی تهدید شود.
محمد دانشگر: قرارگیری مدافع جنجالی استقلال در پست دفاع راست به جهت خنثی کردن تکنیکی ترین بازیکن سپاهان یعنی محمد محبی بود. دانشگر به جز یکی دو مورد، به خوبی توانست وینگر جوان سپاهانی ها را مهار کند تا بازیکنان سپاهان حملات خود را به جناح چپ استقلال منتقل کنند. جنگندگی دانشگر و به جان خریدن ضربات سخت بازیکنان سپاهان همچون کیروش، نشان از شجاعت و جسارت بالای این بازیکن در این بازی داشت. دانشگر سعی کرد تا جای ممکن در حملات تیمش شرکت کند اما وظایف دفاعی سنگین او در این بازی مانع از نفوذهای موثر او شد.
عارف غلامی: او که برای اولین بار در این فصل در پست دفاع چپ به میدان رفت، در بیشتر دقایق بازی ایستا بازی کرد و سعی کرد جلوی نفوذ بازیکنان سپاهان خصوصا محمدرضا حسینی را بگیرد. مهار حسینی تکنیکی کار سختی بود که غلامی تا حد زیادی توانست در این امر موفق باشد. دقیقه 94 با دفع توپ مناسب خود توانست جلوی باز شدن دروازه استقلال را بگیرد. غلامی هم مانند سایر مدافعان استقلال در این بازی نمره قبولی گرفت.
مسعود ریگی: تخریب بازی سروش رفیعی و جلوگیری از شوتزنی بازیکنان سپاهان مهمترین وظیفه ریگی در این بازی بود. به جز دقیقه 21 که محبی فرصت شوتزنی پیدا کرد، در سایر دقایق بازی به خوبی توانست حملات سپاهانی ها از کانال مرکزی را خنثی کند تا این تیم به ارسال های بی هدف از کناره ها روی بیاورد.
علی کریمی: نفوذ به محوطه جریمه حریف و ایجاد خطر روی دروازه نیازمند در دقیقه 11، پاس عمقی دقیق برای قایدی در دقیقه 16 که منجر به ایجاد موقعیت شد، شوتزنی در دقیقه 59، زدن ضربه سر اول سپس طی کردن طول زمین و نهایتا زدن گل دوم استقلال در دقیقه 61، پایه ریزی فرصت گلزنی استقلال در دقیقه 83 و شرکت در کارهای دفاعی در تمام مدت بازی... علی کریمی بهترین بازیکن استقلال در این بازی بود. هواداران استقلال به اسامی جذابی چون امید ابراهیمی و سعید عزت اللهی کاری ندارند، آن ها برای فصل بعد میخواهند پیراهن شماره 6 استقلال را فقط بر تن کریمی ببینند! بازیکنی که این روزها کلاسی فراتر از فوتبال ایران را از خود نشان میدهد.
وریا غفوری: دوندگی بی امان، موفقیت در نبردهای دفاعی و حضور فعال در حملات... زننده گل اول استقلال از روی نقطه پنالتی در این بازی نمایش موفقی داشت. کاپیتان آبی ها که در این بازی در پست هافبک راست بازی میکرد، در دقیقه 83 قایدی را با نیازمند تک به تک کرد که مهاجم بوشهری قدر این فرصت را ندانست. در لحظات پایانی بازی جای خود را به امیرحسین خدامرادی داد.
هرویه میلیچ: ایجاد موقعیت در دقیقه 11 و ارسال پاس گل برای کریمی در دقیقه 61 حاصل کار میلیچ در فاز هجومی بود. بازیکن کروات استقلال که در این بازی در پست هافبک چپ به میدان رفت، در فاز دفاعی سعی در مهار حسینی و میرزایی داشت و تا حد توان به خط دفاع تیمش کمک کرد. دقیقه 73 جای خود را به میلاد زکی پور داد.
آرش رضاوند: دقیقه 11 بازی در ایجاد موقعیت استقلال نقش داشت. با دستور کادر فنی و بر خلاف بازی های گذشته، رضاوند از زمین حریف پرس نمیکرد و بیشتر در یک سوم دفاعی خودی با دوندگی سعی در قطع پاس های بازیکنان سپاهان و پایه ریزی ضدحمله برای استقلال داشت. در شبی که آبی ها از کمبود هافبک رنج میبردند، رضاوند توانست در این بازی حساس به تیمش کمک کند و سرانجام دقیقه 88 از زمین بازی بیرون رفت.
مهدی قایدی: صحبت های عنایتی با قایدی قبل از بازی و حمایت کادر فنی، کارشناسان و هواداران استقلال از او جواب داد تا قایدی دوران افت خود را پشت سر بگذارد و یک تنه دفاع سپاهان را به هم بریزد! حرکات تکنیکی و ایجاد موقعیت در دقایق 11 و 16 شروع کار قایدی در این بازی بود. در لحظات پایانی نیمه اول با زیرکی توانست برای تیمش پنالتی بگیرد تا استقلال برنده به رختکن برود. در نیمه دوم با حرکت سریع خود و برهم زدن تعادل مدافع سپاهان، گل دوم استقلال را پایه ریزی کرد. دقیقه 83 با اندکی دقت میتوانست گل سوم استقلال و دوم خودش را به ثمر برساند که نیازمند او را ناکام گذاشت. دقایق پایانی بازی جای خود را به محمد بلبلی داد. در شب غیبت شیخ و ارسلان، مهاجم بوشهری برای تیمش سنگ تمام گذاشت تا مجیدی غیبت دو مهاجم نوک خود را احساس نکند.
میلاد زکی پور: دقیقه 73 به جای میلیچ وارد زمین شد و سعی کرد با دوندگی در جناح چپ مانع از نفوذ حسینی و میرزایی شود.
سینا خادم پور، محمد بلبلی و امیرحسین خدامرادی: هر سه بازیکن در آخرین دقایق بازی وارد زمین شدند و فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکردند.

همچنین بخوانید:

گل زلاتانی و پنجه ببر مالی در شب رقیب شاد کن! / استقلال زیر ذره بین طرفداری

نمایش پسران آبی در حساس ترین شب هفته / استقلال زیر ذره بین طرفداری

منبع: طرفداری

کلیدواژه: استقلال در این بازی بازیکنان سپاهان ایجاد موقعیت وارد زمین شد دقایق بازی علی کریمی آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟

در مسابقات آتی لیگ برتر کشورمان تیم استقلال باید با تراکتور بازی کند و پرسپولیس میزبان تیم سپاهان است. این مسابقات بعد از برگزاری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار می شود.

به گزارش طرفداری، استقلال در تبریز نبردی سخت با تراکتور دارد و پرسپولیس هم در تهران مبارزه ای جانکاه با سپاهان خواهد داشت. مزیت بازی استقلال برای پرسپولیس، بازی کردن در خانه تراکتور است چرا که تراکتور هر چند در خانه سه هفته متوالی ناکام بوده، اما آن ها معمولا در تبریز برابر تیمهای بزرگ خوب بازی می کنند.

سال قبل محصول عملکرد دو تیم، سپاهان را از رسیدن به عنوان قهرمانی بازداشت. ابتدا تراکتور که در تبریز، سپاهان صدرنشین را شکست داد و ملوان که در اصفهان برابر سپاهان به نتیجه مساوی رسید. این دو تیم، پرسپولیس را در راه رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ فصل گذشته یاری کردند و حالا پرسپولیس امیدوار است تراکتور بار دیگر با متوقف کردن تیم صدرنشین، قرمزپوشان را در مسیر کسب عنوان صدرنشینی در مسابقات لیگ برتر یاری دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی‌ + پخش آنلاین
  • خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان
  • اودینزه ۱-۲ آاس رم؛ دشت سه امتیازی ده روسی از جدال ۲۰ دقیقه‌ای
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان