Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن "کووید-۱۹" در عربستان سعودی حداقل روی پنج هزار داوطلب انجام می‌شود.
به گزارش خرداد، ایسنا به نقل از عرب نیوز، پس از انجام آزمایشات مراحل میانی واکسن "کرونا ویروس" در عربستان سعودی، این کشور مرحله سوم آزمایش بالینی را انجام می‌دهد.
در تلاش برای دسترسی سریع به واکسنی در مقابله با "کووید-۱۹"، وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که آماده است مرحله سوم آزمایش واکسن کرونا را در شهرهای ریاض، مکه و دمام آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارآزمایی‌های بالینی به عنوان بخشی از توافق وزارت بهداشت عربستان با شرکت چینی "کانسینو"(CanSino) است.
یافته‌های اولین کارآزمایی بالینی کنترل شده و تصادفی واکسن این شرکت نشان داد که واکسن آن‌ها بی‌خطر بوده و در مرحله دوم، در اکثر گیرندگان پاسخ ایمنی قابل توجهی را به همراه داشته است.
این واکسن چینی از یک ویروس سرماخوردگی بی‌ضرر که تحت عنوان "آدنوویروس نوع -۵" (Ad۵) شناخته شده است، استفاده می‌کند تا مواد ژنتیکی را از کروناویروس به بدن حمل کند.
پنج هزار شرکت کننده بالای ۱۸ سال، در کارآزمایی بالینی مرحله سوم حضور خواهند داشت.
"محمد آل عبد العلی" سخنگوی وزارت بهداشت عربستان گفت: تجزیه و تحلیل‌های اپیدمیولوژیک ما نشان داد که در موارد تایید شده مبتلایان، نوسان وجود دارد که با افزایش احتمالی تجمعات ناشی از عید قربان همراه بوده است.
وی ادامه داد، این تعداد در حال حاضر کمی در حال افزایش است اما دلیلی برای نگرانی برای شیوع بیشتر نیست.
برچسب ها: واکسن چینی کرونا ، عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: واکسن چینی کرونا عربستان مرحله سوم آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آیا چین می‌تواند؟
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری