Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفته که چاره‌ای جز تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد.آمریکا: چاره‌ای جز تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نداریم

به گزارش فارس؛ کرافت در پاسخ به سئوال مجری «فاکس‌نیوز» مبنی بر اینکه در صورت مخالفت روسیه و چین با قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران چه اتفاقی می‌افتد گفت: «آمریکا بسیار محکم ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط یک راه وجود دارد و آن راه درست است. ما در اینجا با یک مسابقه محبوبیت طرف نیستیم و این را می‌دانیم. این را هم می‌دانیم که روسیه و چین منتظرند تا بتوانند سلاح به ایران بفروشند.»

وی ادامه داد: «اگر ما صبح ۱۸ اکتبر بیدار شویم و تحریم‌های تسلیحاتی تمدید نشده باشند چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران سلاح بفروشند و ایران پس از آن قادر خواهد بود این سلاح‌های مدرن و کشنده را برای سازمان‌های تروریستی خود در سراسر جهان ارسال کند... ما چاره دیگری غیر از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و ترویج صلح و امنیت در سراسر جهان نداریم.»

کلی سپس در پاسخ به سئوالی در این خصوص که دولت آمریکا برای حالتی که تحریم‌های تسلیحاتی تمدید نشود چه برنامه‌ای دارد گفت: «ما این را روشن کرده‌ایم که آمریکا از تمامی ابزارهای موجود در جعبه ابزارش استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند تحریم‌های تسلیحاتی تمدید می‌شوند.»

کرافت در ادامه گفت: «ما در قبال تمامی کشورهایی که توسط این پرچم‌ها نمایندگی می‌شوند مسئولیت داریم که از آنها محافظت کرده و صلح و ثبات را ترویح می‌کنیم.»

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده‌اند تلاش دقیقه ۹۰ بریتانیا، فرانسه آلمان برای رسیدن به مصالحه با روسیه و چین بر سر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به نتیجه نرسیده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد چین و روسیه با قطعنامه آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها مخالفت کرده‌اند. یک دیپلمات چین در سازمان ملل که به شرط عدم افشای نام گفت‌وگو می‌کرد گفت: «تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به هر شکل آن فاقد مبنای قانونی است و تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای را تضعیف خواهد کرد.» وی همچنین گفت قطعنامه آمریکا شانسی برای تصویب ندارد.

دولت آمریکا قرار است قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی بگذارد.

لینک کوتاه: asriran.com/00371t

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا تحریم تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد