Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:27:43 GMT

جهش ۲.۷ درصدی شاخص تورم مصرف‌کننده چین در ماه جولای

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۵۷۲۵

جهش ۲.۷ درصدی شاخص تورم مصرف‌کننده چین در ماه جولای

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین‌هوا، داده‌های رسمی نشان داد که تورم مصرف‌کننده چین در ماه جولای با بالا رفتن قیمت مواد غذایی، برای سومین ماه متوالی بالا رفته است.

طبق داده‌های اداره ملی آمار چین، شاخص قیمت مصرف‌کننده (سی‌پی‌آی) که معیار اصلی تورم است، در ماه گذشته ۲.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل جهش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص در ماه ژوئن ۲.۵ درصد و در ماه می ۲.۵ درصد افزایش یافته بود.

نسبت به ماه قبل قیمت‌های مصرف‌کننده ۰.۶ درصد رشد کردند. این در حالی بود که داده‌های منتشر شده در روز قبل نشان می‌داد شاخص قیمت تولیدکننده چین (پی‌پی‌آی) که قیمت کالاها در درب کارخانه را در نظر می‌گیرد، ۰.۴ درصد نسبت به ماه ژوئن بالا رفته بود.

قیمت مواد غذایی که یک سوم وزنی شاخص سی‌پی‌آی را به خود اختصاص می‌دهند در ماه گذشته ۲.۸ درصد بالا رفتند.

در ۷ ماه ابتدایی امسال سی‌پی‌آی چین ۳.۷ درصد رشد کرده است.

کد خبر 4996318

منبع: مهر

کلیدواژه: چین تورم شاخص قیمت مصرف کننده ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت تولید نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا وام ودیعه مسکن سهام عدالت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته

ایسنا/قم مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: مصرف گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با صرفه جویی ۳.۹ همراه بوده است.

مرتضی خوش لهجه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مقدار صرفه‌جویی در حالی است که طی سال گذشته ۲۰۸ مشترک صنعتی و همچنین ۱۰هزار و ۹۸۴ مشترک در دیگر بخش‌ها به شمار مشترکین استان اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه این میزان صرفه‌جویی یک دستاورد برای استان قم محسوب می‌شود، تصریح کرد: همچنین میزان گاز مصرفی صنایع نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به صورت کلی یک سوم مصرف سالانه گاز استان به مشترکین خانگی تجاری، آموزشی و عمومی اختصاص دارد، عنوان کرد: این رقم در فصل سرد سال حدود ۷۰ درصد مصرف گاز طبیعی استان را شامل می‌شود.

خوش لهجه بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان قم مصرف شد که این مقدار برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون متر مکعب بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه استان قم دارای ۴۵۸ هزار و ۲۶۱ مشترک است که از این مقدار ۴ هزار و ۵۸۶ مشترک متعلق به بخش صنعتی و کشاورزی است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز، مصرف گاز در بخش خانگی، بیش از ۳.۳ درصد صرفه جویی به ثبت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته