Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مشارکت معنادار و موثر مردم در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجب توانمند شدن و تقویت نهاد‌های حاکمیتی می‌شود، گفت: دولت مقتدر از دل جامعه توانمند بیرون می‌آید.

جهانگیری بعد از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست با منتخبان تشکل های مردم نهاد با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در خلق فرصت های جدید برای جامعه و کشور ، تصریح کرد: فرهنگ و گفتمان مشارکت مردمی باید در درجه اول باید به یک درک عمومی در جامعه و تفاهم در نهادهای حاکمیتی تبدیل شود و آثار و فواید مشارکت اجتماعی ، شکل تحقق مشارکت و نحوه اثربخشی آن وزمینه ها و الزام های گسترده شدن آن برای جامعه بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک فرارسیدن 22 مرداد بعنوان روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی ، تصریح کرد: این وظیفه دولت و دستگاه های قانونگذار و حقوقی است که زمینه ها را برای فعالیت این نهادهای مردمی فراهم کرده و با حسن ظن نسبت به ظرفیت آنها و مشارکت داوطلبانه شهروندان برخورد کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت تمام مساعی خود را برای رفع موانع قانونی فعالیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد به کار گرفته است، گفت: ما خواهان آن هستیم که تشکل های مردم نهاد با روحیه و با پشتوانه قانونی بهتری فعالیت کنند. در این خصوص در همه نشست هایی که از ابتدای سال با مدیران ارشد وزارتخانه ها داشته ام تأکید کردم که اگر مجوز فعالیت به فرد یا تشکلی می دهند باید با قدرت از آنها حمایت کنند مجوز دادن یعنی دفاع از آنها برای انجام فعالیت قانونمند در جامعه، البته اگر تشکلی نیز تخلفی کرد باید پاسخگو باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه مشارکت اجتماعی در قانون و فرهنگ و دیدگاه های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ، گفت: در شرایطی که کشور با وضعیت خطیر و پیچیده‌ای روبروست باید همه برای تاب آوری جامعه در برابر تهدیدها و مخاطراتی که سلامت و بهداشت تن و روان، معیشت و زندگی بی دغدغه، جامعه اخلاقی و منسجم و آینده مطمئن را تهدید می کند، تلاش کنیم و نهادهای مردمی و مدنی می توانند در این زمینه بسیار اثر گذار باشند.

دکتر جهانگیری افزود: باید هر چه بیشتر امکان ارتباط،‌ گفتگو، همدلی و همزبانی میان جامعه و حکومت و در درون جامعه و در درون نهادهای حاکمیتی را فراهم کرد. قطعا تشکل های مردمی و نهادهای مدنی می توانند بطور کارآمد سازوکارهای تقویت همبستگی اجتماعی را بوجود آورند.

وی به تجربه موفق نهادهای مدنی و تشکل های مردمی در کمک به مردم و مقابله با مخاطرات و آسیب ها در بحران های طبیعی مثل زلزله و سیل، در کاهش رنج مردم در وضعیت کرونایی و در دفاع از ثروت های ملی، منابع طبیعی و سرمایه و فرصت های ملی داشته اند اشاره کرد و افزود: سمن ها و نهادهای مردمی در کنار سازمان های حاکمیتی می توانند برای توانمندتر کردن جامعه و نظام، فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدیدی خلق کنند.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه تشکل ها می توانند مسایل مرتبط با خود را در ذهن جامعه ترویج کنند، گفت: در موضوع محیط زیست و مسأله وقف اراضی دماوند شاهد پیگیری و حساسیت نخبگان، تشکل ها و افکار عمومی بودیم. بنابراین نباید این اثرگذاری ها و نقش ها را دست کم بگیریم.

معاون اول رییس جمهور گفت: در ماجرای کرونا نیز شاهد نوع دوستی و مردم دوستی عمیقی در میان ملت ایران بودیم و تشکل های بسیاری تلاش کردند تا در کنار دولت که به واسطه تحریم ها از نظر اقتصادی در شرایطی نبود که همه نیازها را مرتفع کند برای کمک به کسانی که زندگی و معیشت شان آسیب دیده بود حضور یافتند که بسیار دلگرم کننده بود و باید قدردان هوشمندی مردم بزرگ ایران باشیم.

معاون اول رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی متولی امور سمن ها در سراسر کشور باید برای به توسعه و تثبیت فعالیت‌های نهادهای مدنی تلاش کنند، اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد قطعاً در موضوع آسیب های اجتماعی می توانند کمک حال دستگاه های دولتی باشند و باید برای پیشبرد اهداف خود بدون یأس و دلسردی تلاش کنند و با پیگیری کارها را به نتیجه برسانند.

معاون اول رییس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع جوانان اظهار داشت: خوشبختانه جوانان نخبه فعال در شرکت های دانش بنیان دستاوردهای خوبی به دست آوردند و در همین مقطع شیوع بیماری کرونا توانستند در تهیه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز بخش بهداشت و درمان و سلامت بیش از نیاز کشور تولید کنند.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور تعدادی از منتخبان تشکل های اجتماعی و مردم نهاد در حوزه جوانان، میراث فرهنگی، بهزیستی، محیط زیست، اجتماعی و زنان توضیحاتی درباره اهداف، فعالیت ها و مشکلات پیش روی سمن ها ارائه کردند.

همچنین رییس سازمان بهزیستی و معاون وزیر ورزش و جوانان گزارشی در خصوص اعمال وظیفه حاکمیتی و سیاستگذاری در دستگاه های ذیربط، عملکرد مثبت خیریه ها و مراکز مردم نهاد به ویژه در ایام کرونا، افزایش تشکل های رسمی جوانان از ابتدای دولت تا کنون، ترویج فرهنگ تشکل گرایی و اهتمام به استاندارد سازی و اقتصاد تشکل ها ارائه کردند.

اخبار مرتبط سمن های دارای صلاحیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت کنند زمینه همکاری با سمن ها در مقابله با بیماری کووید-۱۹ فراهم است ظرفیت سمن ها برای کمک به رفع چالش ها و بحران ها در گیلان راهگشاست انتخاب شهرداری متخصص و متعهد خواسته سمن های انزلی لزوم تشکیل اتاق فکر جوانان با همکاری سمن ها در استان مرکزی استاندار کرمان: کمک به سمن های جوانان را وظیفه خود می‌دانیم سمن های جوانان کردستان مشارکت خوبی برای مقابله کرونا داشتند ضرورت مشارکت سمن ها در فرهنگسازی و افزایش آموزش عمومی طرح فاصله گذاری اجتماعی با مشارکت سمن ها سریع تر موفق می شود مشارکت حداکثری سمن ها در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ضروری است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اسحاق جهانگیری سازمان های مردم نهاد سمن ها سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون اول رییس جمهور تشکل های مردم نهاد دستگاه ها سمن ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی