Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: این طرح چون با عجله تهیه شده بود و برخی نمایندگان شتاب خیری داشتند تا هرچه سریع‌تر در مجلس یازدهم به تصویب برسد اما چون ابعاد مختلف این مسئله دیده نشده بود به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگشت تا نظر آنان جویا شده و طرح پخته‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در ابتدا به کمیسیون آیین‌‌نامه داخلی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و به کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود اما بعد از اینکه نظرات جدی و نقدهای متعددی در این باره وجود داشت مقرر شد که به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگردد تا ضمن چکش‌کاری و رفع ایرادات آن مجدداً به 2 کمیسیون مذکور بازگردد و وقتی به تصویب این کمیسیون‌ها برسد به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت:‌تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با طرح شفافیت آرا موافق هستند این در حالی است  نه تنها من بلکه  خیلی از نمایندگان موافقت شفافیت آرا بوده و حتی شعار انتخابی‌شان هم این موضوع بوده و عملاً هم به این موضوع عمل کرده و هم معتقد به آن هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ما در مورد متن مندرج در این طرح انتقاد داریم و به طراحان آن هم اعلام کردیم که چون اشکالات اساسی دارد بهتر است ایرادات رفع شود.

ویس کرمی خاطرنشان کرد:‌ وقتی طرح شفافیت آرا به کمیسیون آیین‌نامه مجلس به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود اعضای این کمیسیون متوجه ایرادهای این طرح شده بودند و آن را به طراحان گفته بودند. 

وی افزود: امیدوارم طرح شفافیت آرای نمایندگان با مرکز پژوهش‌های مجلس پخته‌تر، جامع‌تر و مانع‌تر شود و در نهایت بتواند در جلوگیری از فساد و رانت‌خواری مؤثر بوده و منجر به شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس به منظور انتخاب مردم و نظارت آنها بر وکلای‌شان در مجلس مؤثر باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: طرح شفافیت آرای نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس