Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@21:35:57 GMT

حادثه بیروت دل همه ما را مجروح کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۶۲۹۳

حادثه بیروت دل همه ما را مجروح کرد

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در سفارت لبنان در تهران گفت: حادثه بیروت دل همه ما را مجروح کرد.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور پس از گفتگویی صمیمی با حسن محمد عباس، سفیر لبنان در تهران و عرض تسلیت به ملت و دولت بزرگ لبنان از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: این حادثه غیرمترقبه و باورنکردنی که بیش از ۱۵۰ شهید و ۵۰۰۰ نفر مجروح داشت، دل همه ما را مجروح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه احترام ویژه ای برای ملت و دولت لبنان قائل است، تصریح کرد: ملت لبنان ملتی علم دوست، با فرهنگ، مقاوم و دارای تاریخی دیرینه است. مثل برخی کشورها که در ۵۰-۴۰ سال اخیر بوجود آمده اند نیست و از زمان فینیقی ها در ۶-۵ هزار سال قبل به عنوان یک ملت بزرگ حضورش در جامعه جهانی مشهود بوده است. امروز هم این حضور مشهود است.

وی افزود: آثار علمی، فرهنگی و اقتصادی لبنان در کشور های عربی، خیلی فراتر از وسعت کوچک آن است.

صالحی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همانگونه که رییس جمهور محترم در هیات دولت اعلام کردند، آمادگی دارد هرگونه کمکی که مورد درخواست دولت لبنان باشد را فراهم کند. سازمان انرژی اتمی ایران نیز در حوزه کاری خود در زمینه رادیوداروها و دیگر محصولات و خدمات هسته ای مورد نیاز آمادگی مساعدت و همکاری را دارد.

وی گفت: در حال تولید تعدادی تجهیزات پزشکی مثل ونتیلاتور که در پزشکی برای درمان کرونا و تنفس مصنوعی کاربرد دارد، هستیم که در نظر داریم تعدادی از این تجهیزات را به ملت لبنان اهداء کنیم.

صالحی در پایان با اشاره به جمله معروف «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» گفت: به عنوان انسانی که بخشی از عمرم و تحصیلاتم را در لبنان گذرانده ام، وظیفه خود دانستم که با این ملت بزرگ ابراز همدردی کنم.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان