Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بوستانی با بیان اینکه ۱۱ سال خشکسالی رمق سفره‌های آب زیر زمینی در استان فارس را کشید، گفت: در این سال‌ها معادل تولید آب از ۷۷۵ حلقه چاه به منابع آب شرب این استان آسیب وارد شده است.

او افزود: حتی اگر معادل ۱۱ سال آتی در استان فارس بارندگی مناسب باشد باز هم نمی‌توان تصور کرد که چاه‌ها و منابع آب آسیب دیده در این استان ترمیم شود، از این رو رعایت مصرف بهینه و الگوی مصرف آب توسط شهروندان یک ضرورت است و نباید با یکی دو سال بارندگی فکر کنیم که از شرایط سخت خشکسالی گذر کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس بیان کرد: اگر آبدهی هر چاه را به طور متوسط حدود ۲۰ لیتر در ثانیه برآورد کنیم، در این سال‌های خشکسالی ۱۵.۵ متر مکعب آب بر ثانیه از منابع آب شرب فارس کاسته شده است؛ این ضربه بزرگی به منابع آب است که صرفا با صرفه جویی و مصرف بهینه به ویژژه در ماه‌های پر تنش آبی قابل جبران است.

بوستانی با بیان اینکه ژرفای برخی از چاه‌های آب در استان فارس به ۵۰۰ متر رسیده است گفت: در عین حال به رغم مشکلات موجود، خدمتگزاران مردم در شرکت آب و فاضلاب فارس در کار خدمت همچنان تلاش می‌کنند آب مورد نیاز شهر‌ها و روستا‌ها را تامین کنند، اکنون ۱۰۵ پروژه آبرسانی روستایی در ۳۱۵ روستای فارس با سرمایه گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان و ۸ پروژه آبرسانی شهری با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومان در حال اجرا است.

او اضافه کرد: همچنین ۵ طرح توسعه فاضلاب روستایی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان و طرح‌های توسعه فاضلاب در هشت شهر استان فارس با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان فارس هم در این نشست از افتتاح طرح‌های توسعه فاضلاب و تامین آب در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: در هفته دولت امسال ۲۳ طرح شهری و روستایی در حوزه آب و فاضلاب به بهره برداری می‌رسد.

محمد علی قلندری افزود: این طرح‌ها با صرف اعتباری معادل ۲۸۵ میلیارد ریال اجرا شده و ۱۸ هزار و ۸۰۰ خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند، در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از هشت حلقه چاه، ۲۲ کیلومتر خط انتقال، چهار باب مخزن آب و چهار هزار متر شبکه توزیع آب در استان فارس خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رعایت الگوی مصرف آب آب و فاضلاب فارس منابع آب شرب سرمایه گذاری میلیارد تومان استان فارس آب و فاضلاب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری، با بیان اینکه آب‌های بسته بندی دارای مزایای متعددی هستند، از عدم وجود آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها به عنوان بخشی از این مزایا یاد کرد و گفت: دلیل کنترل کیفیت این محصولات در محل تولید از منبع اصلی آب گرفته تا پایان فرایند است در حالی که برای آب چاه کنترلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اظهارنظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

انصاری ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصول یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن‌های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه‌های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می‌شود.

کد خبر 6097527 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران