Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@05:56:21 GMT

سخنی با برادرم فتاح

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۰۳۴

سخنی با برادرم فتاح

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: چرا جناب فتاح از تابلوی افشای سوءاستفاده‌ها -با عرض پوزش- سوءاستفاده کرده و به بهانه و یا به خیال آنکه از نارواها سخن می‌گوید، نظام مظلوم را آماج تهمت‌های ناروا کرده است!

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «سخنی با برادرم فتاح» نوشت: با شناختی که از برادر عزیزمان جناب مهندس فتاح داشتم، اظهارات ایشان در برنامه نگاه یک سیما برایم باور کردنی نبود، نه اینکه سخن‌گفتن از سوءاستفاده‌ها را ناروا بدانیم چرا که با جرأت می‌توان گفت و نسخه‌های روزنامه نیز بهترین و مستندترین گواه آن است که کیهان در افشای مفاسد اقتصادی و مطالبه بی‌ملاحظه حقوق ملت از مسئولان، در هرپست و مقامی که بوده و هستند، پیشتاز بوده است و همچنان نیز چنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیرت نگارنده از این بود و هنوز هم هست که چرا جناب فتاح از تابلوی افشای سوءاستفاده‌ها -با عرض پوزش- سوءاستفاده کرده و به بهانه و یا به خیال آنکه از نارواها سخن می‌گوید، نظام مظلوم را آماج تهمت‌های ناروا کرده است! برای نگارنده اگرچه نوشتن در این خصوص آسان نیست ولی دوستی‌ها نباید مانع بیان حقایق و دفاع از نظام مظلومی باشد که دشمنان غدار و خونریز از همه سو به آن تاخته و می‌تازند.

و اما، در این باره گفتنی‌هایی هست؛

۱- حشمت‌الله طبرزدی، یکی از عوامل کنونی ضد‌انقلاب، در دهه ۷۰ نشریه‌ای را با عنوان پیام دانشجوی بسیجی منتشر می‌کرد که بعدها با اعتراض بسیج این پسوند حذف شد و نشریه با نام پیام دانشجو به انتشار هفتگی خود ادامه داد.
طبرزدی خود را یک بسیجی تمام عیار می‌دانست و اولین بار واژه امام خامنه‌ای از جانب او مطرح شد.
نشریه طبرزدی در چاپخانه کیهان چاپ می‌شد. در یکی از شماره‌های این نشریه، یادداشت تُند و زننده‌ای علیه مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی چاپ شده و نسبتی به ایشان داده شده بود که تهمتی آشکار بود.
بنده با مشاهده این یادداشت از چاپ نشریه خودداری کردم. آقای طبرزدی بعد از اطلاع از ماجرا با اینجانب تماس گرفت و علت را جویا شد.
به ایشان اعتراض کردم این چه یادداشتی است که علیه آقای ‌هاشمی نوشته‌اید؟ با تعجب گفت؛ خود شما که بارها در کیهان به ایشان انتقاد کرده‌اید؟ گفتم؛ ما در انتقاداتمان با دشمن مرزبندی داریم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان نظام از انتقادات ما به نفع خود و علیه نظام و انقلاب سوءاستفاده کنند. ما آقای ‌هاشمی را بیرون از دایره اسلام و انقلاب تعریف نمی‌کنیم ولی یادداشت شما با آنچه دشمنان بیرونی علیه آقای ‌هاشمی می‌نویسند و می‌گویند تفاوتی ندارد.
به همین جهت حاضر نیستیم با چاپ نشریه‌تان در دروغ‌بافی و تهمت‌پراکنی شما علیه ایشان سهیم باشیم و اضافه کردم آیا تا‌کنون حتی یک نمونه هم سراغ دارید که رسانه‌های دشمن از انتقادات کیهان سوءاستفاده کرده و برای آن بَه بَه و چَه چَه کرده باشند؟!

۲- اظهارات آقای فتاح در برنامه تلویزیونی نگاه یک، بلافاصله با استقبال گسترده رسانه‌های دشمن و سایت‌های ضد‌انقلاب رو‌به‌رو شد. اگر ایشان در سخنان خود به واقعیاتی هرچند تلخ اشاره کرده بودند، تنها جرمشان این بود که چرا به عنوان یک مسئول نظام، سفره دل خود را در میدان دید دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب گشوده‌اند! که هرچند اقدامی ناپسند بود ولی فقط از ناپختگی ایشان حکایت می‌کرد.
اما، آنچه تاسف‌آور و سؤال‌برانگیز است اینکه بسیاری از اظهارات ایشان واقعیت نداشت و برخی دیگر نیز وارونه مطرح شده بود و تاسف‌آور‌تر آنکه جناب فتاح نمی‌توانست از غیر واقعی بودن آنچه مطرح کرده بود بی‌خبر باشد! و دقیقاً همین نکته است که اظهارات ایشان در برنامه نگاه یک را غیرقابل توجیه می‌کند!.

۳- بعد از مصاحبه یادشده آقای فتاح، مراکز و مسئولانی که مخاطب ایشان بودند، با صدور بیانیه‌ها و جوابیه‌های مستند به ادعاهای ایشان پاسخ گفتند ولی جناب فتاح تاکنون هیچ پاسخی برای ادعاهای خود نداشته‌اند! اگرچه واقعیت امور بدون پاسخ ایشان نیز به آسانی قابل کشف و درک است. به عنوان نمونه -‌و فقط یک نمونه- آقای فتاح می‌گوید «یک جای خوب ما در کوهک در اختیار نیروی دریایی ارتش است».
و نیروی دریایی با صدور بیانیه‌ای توضیح می‌دهد که «‌پادگان کوهک، ستاد نیروی دریایی ارتش بوده است که این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می‌کند و بر اساس مصوبات ابلاغی مقرر شده اراضی پادگان کوهک بالمناصفه بین نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان تقسیم شود و در مسیر اجرای این مصوبه ستاد کل نیرو‌های مسلح به عنوان حَکم عمل خواهد کرد.
بر این اساس تمامی عواید حاصل از اعیان اراضی پادگان کوهک (ساخت و ساز‌های انجام شده در محدوده پادگان) متعلق به نیروی دریایی ارتش خواهد بود و بنیاد موظف به پرداخت ارزش آن به نیروی دریایی است‌». واقعیت آن است که بنیاد موظف است ارزش «ساخت و ساز‌های انجام شده در محدوده پادگان» را به ارتش بپردازد ولی برادر عزیزمان آقای فتاح، نیروی دریایی ارتش را به تصاحب غیر‌قانونی متهم کرده است!
آیا جناب آقای فتاح از این واقعیت خبر نداشته است؟! اگر پاسخ مثبت است پرسش بعدی این است که چه کسانی به ایشان اطلاعات غلط داده‌اند؟!
۴- در اظهارات آقای فتاح و اعتراض‌های ایشان دقت کنید. هیچ جا سخن از فساد اقتصادی و یا سوءاستفاده شخصی در میان نیست. موضوع درباره چند مرکز و نهاد وابسته به نظام است چرا فلان زمین بنیاد در اختیار نیروی دریایی ارتش است؟! که معلوم شد متعلق به خود ارتش بوده است. و یا چرا کاخ مرمر در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است؟!
و حال آنکه سال ۹۷ تخلیه شده و بیش از ۲ سال است که مجمع به محل سابق مجلس شورای اسلامی منتقل شده است. تصمیم گرفتیم کاخ مر‌مر را به موزه تبدیل کنیم. این تصمیم از جانب بنیاد نبوده است و اساساً موزه در حوزه اختیارات سازمان میراث فرهنگی است! چرا سپاه ولی امر‌(ع) فلان زمین بنیاد را در اختیار دارد؟! این ادعا در حالی است که به گفته اعلام شده سردار جباری فرمانده سپاه ولی امر‌(ع)، «‌واگذاری ملک و مکان‌های مورد نیاز برای اجرای مأموریت‌های این نهاد و نیز سازمان‌های دیگر هم راستا، بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور صورت می‌پذیرد و ملک مذکور هم در سال ۸۱ طی فرآیندی قانونی در راستای اجرای مأموریت‌های این نهاد در اختیار یگان حفاظت سپاه قرار گرفته است... پس از انتصاب آقای فتاح به ریاست بنیاد مستضعفان، در همان روز اخذ حکم مسئولیت توسط ایشان، آمادگی خود را برای واگذاری ملک جماران (که در واقع یک زمین و سوله مخروبه با کاربری پارکینگ است)، به ایشان اعلام کردم » و توضیح می‌دهد که «‌به‌رغم پیشقدم بودن سپاه ولی امر برای واگذاری این مکان (ملک جماران) به بنیاد مستضعفان، تنها پس از چند روز از توافق وگفت‌وگوی صورت گرفته، جناب آقای فتاح با ارسال نامه‌ای آزاد‌سازی مکان مذکور را مطالبه کردند، در حالی که از حدود دو ماه پیش در تعامل با بنیاد، توافقات قطعی برای حل و فصل موضوع استرداد این محل با معاونین ذیربط در بنیاد مستضعفان صورت پذیرفته و عدم آگاهی ریاست بنیاد از عزم جدی ما برای واگذاری ملک مذکور و توافقات حاصله بین دو مجموعه تعجب‌برانگیز است‌»! اظهارات جناب فتاح درخصوص ملک واگذار شده به آقای حداد عادل نیز مخدوش است و با واقعیت فاصله دارد و....!

۵- باید از برادر عزیزمان جناب فتاح پرسید که آیا به بازتاب اظهارات خود در رسانه‌های دشمنان تابلو‌دار نظام توجه فرموده‌اید؟ چرا برای شما که فرزند انقلاب و از مسئولان شیفته خدمت هستید، اینهمه کف و سوت می‌زنند؟! آیا غیر از این است که جنابعالی با اظهارات غیر‌واقعی خود بسیاری از پایگاه‌های نظام نظیر سپاه و ارتش را که دشمن بارها از آنها زخم‌های کاری برداشته و سیلی‌های سخت خورده است، زیر سؤال برده و با ادعاهای غیر واقعی خود به سوءاستفاده! متهم کرده‌اید؟! حتماً سخن حکیمانه و توصیه عالمانه حضرت امام(ره) را به خاطر دارید که هرگاه دشمن زبان و قلم به تمجید از شما گشود، بدانید که به خطا رفته و در زمین دشمن به کار گرفته شده‌اید. (نقل به مضمون) برادر عزیز برفرض که ادعای جنابعالی صحت داشته باشد -که ندارد- آیا اگر فلان ملک بنیاد در اختیار فلان بخش ارتش و سپاه قرار گرفته باشد سوءاستفاده شخصی شده است؟ و یا گناهی بزرگ و خطایی نابخشودنی رخ داده است؟ که در صفحه تلویزیون ظاهر می‌شوید و آنها را چنان به باد انتقاد می‌گیرید که گویی ارتش و سپاه دشمن هستند؟!

۶- و در خاتمه این سخن نیز گفتنی است که هنری کیسینجر افعی مار خورده آمریکایی در وصف حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می‌گفت «او در برخورد با دشمنانش هم صادق بود» و از حضرت آقا به خاطر دارم که می‌فرمودند؛ حتی وقتی درباره دشمنان هم سخنی می‌گوئید یا مطلبی می‌نویسید توجه داشته باشید که باید در محضر خدا پاسخگو باشید. با شناختی که از آقای فتاح دارم اظهارات ایشان برایم باور کردنی نیست و این احتمال وجود دارد که ماجرای یاد شده از سوی برخی مشاوران نا‌همخوان و یا کم‌دان رقم خورده باشد! و اگر از جانب خود ایشان باشد که...!
 و بالاخره برادر عزیزم آقای فتاح از میزان ارادت نگارنده به خود با خبر است و از این روی امیدوارم با مطالعه وجیزه پیش‌روی ابرو درهم نکشند و این نوشته را سخنی دلسوزانه از برادری به برادر دیگر تلقی فرمایند...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرویز فتاح پرویز فتاح حسین شریعتمداری بنیاد مستضعفان نیروی دریایی ارتش بنیاد مستضعفان اظهارات ایشان آقای فتاح جناب فتاح ه کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستمری والدین شهدا افزایش یافت

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح جزئیات افزایش حقوق ایثارگران گفت: مستمری والدین شهدا به ۱۵ میلیون تومان رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید باقر سیدرضایی، مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال 1402 با تلاش و پیگیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت توسعه بنیاد شهید و همکاری سازمان برنامه و بودجه، 35 هزار میلیارد ریال برای پرداخت پاداش پایان خدمت ایثارگران پیش‌بینی و تامین شد. این اعتبار در بهمن ماه 1402 در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت و اداره کل پذیرش با استناد به تبصره سه ماده 40 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نسبت به شناسایی مشمولان این بخش اقدام کرد.

پرداخت پاداش پایان خدمت 16 هزار جانباز در سال 1402

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روند پرداخت پاداش پایان خدمت ایثارگران گفت: اداره کل پذیرش و امور اداری ایثارگران به استناد تبصره سه ماده 40 و با توجه به آیین‌نامه‌ای که در سال 1401 تدوین و در 1402/12/28 اصلاح و به شماره 243461 به بنیاد شهید ابلاغ شد، موظف بود نسبت به بازنشستگی جانبازان حالتِ اشتغال اعم از مشمولین ماده 38 قانون جامع و تبصره یک قانون حالت اشتغال در صورت داشتن شرایط و با توجه به رای حالت اشتغالشان نسبت به پرداخت حقوق قانونی این گروه اقدام کند.

سیدرضایی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران توانسته بود در سال 1401 به مبلغ 30 هزار میلیارد برای 14 هزار و 407 نفر از جانبازان این کار را انجام دهد که منابع آن در اواخر سال 1401 تامین شد. تعدادی از این پرداختی‌ها به صورت منظم در سال 1401 و اوایل سال 1402 انجام پذیرفت. در سال 1402 نیز پاداش پایان خدمت 15 هزار و 996 نفر از جانبازان به مبلغ 31 هزار میلیارد ریال از محل اعتبار 35 هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

پایان انتظار 37 ساله مادر شهید اسدپور در شیراز

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت شهدا نیز گفت: 245 شهید در سال 1401 بازنشسته شده بودند؛ ولی پاداش پایان خدمت آنها به ذی نفعان شان پرداخت نشده بود که با توجه به تامین اعتبار 780 میلیارد ریال، حقوق قانونی این عزیزان پرداخت شد.

سیدرضایی ادامه داد: اقدام ارزنده و مهم در سال 1402 پرداخت ذخیره مرخصی شهدا دستگاهی و یگان‌ها بود که از سال 1396 با ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه هنوز پرداخت نشده بودند.

وی با اشاره به پرداخت 3 هزار و 290 میلیارد ریال به 3 هزار و 727 نفر از خانواده شهدا گفت: حقوق این گروه از خانواده شهدا به دلایل مختلف از جمله اینکه تکلیف قانونی مشخصی نداشتند چندین سال معوق شده بود که ما امسال با احتساب این مبالغ توانستیم 35 هزار میلیارد ریال در بخش پاداش ایثارگران برای گروه جامعه ایثارگری اعم از شهدا و جانبازان پرداخت کنیم.

واریز معوقه حق پرستاری سال 1401 به 113 هزار ایثارگر و اعمال افزایش ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت معوقه حق پرستاری مربوط به سال 1401 به مشمولان آن گفت: حق پرستاری معوقه مربوط به سال 1401 که برای فروردین و اردیبهشت سال مذکور اعمال نشده بود به میزان 38 درصد محاسبه و به تعداد 113 هزار و 765 نفر به مبلغ 1800 میلیارد ریال پیش بینی و در فروردین ماه سال جاری به حساب این عزیزان یعنی 113 هزار نفر واریز شد.

سیدرضایی افزود: همچنین به استناد ماده 38 و 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، این بخش از عزیزان که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند یا شهدای مربوط به ترور بودند و مشمول ضوابط ابلاغی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح هستند. ستاد کل نیروهای مسلح در سال 1402 افزایش هایی را انجام داده بود که متاسفانه به علت عدم تامین اعتبار در بخش بنیاد شهید، اقدامی اتفاق نیفتاده بود. با هماهنگی با مسئولان در پایان سال 1402 موفق شدیم این مبالغ را برای دو ماه بهمن و اسفند ماه تامین و پرداخت کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم افزایش های سال 1403 را درست اعمال کنیم به استناد ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و برابر احکام ابلاغی به میزان 20 درصد برای شهدای حالت اشتغال و 10 درصد برای سایر گروه ها یعنی شهدای بازنشسته و همینطور جانبازان مشمول ماده 38 اعمال شد که در این خصوص مبلغی به میزان 2655 میلیارد ریال به تعداد 111 هزار و 949 نفر تامین و در فروردین ماه از بابت معوقه بهمن و اسفند پرداخت شد.

در سال 1403 مستمری والدین شهدا به 15 میلیون تومان رسید

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اتفاق ویژه سال 1403 افزایش حقوق ایثارگران در فروردین ماه بود، موضوعی که در سال های گذشته معمولا اردیبهشت و خرداد ماه اعمال و پرداخت می شد. امسال با تدابیر رئیس جمهور، همکاری نهادها و دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همراهی معاونت توسعه توانستیم افزایش حقوق ایثارگران را از همان فروردین ماه اعمال کنیم؛ به طوری که ما توانستیم برای مشمولین ماده 38 ،39 و 40 و مشمولین تبصره یک حالت اشتغال به میزان 20 درصد افزایش حقوق را اعمال و محاسبه و در حقوق فروردین ماه پرداخت کنیم.

سیدرضایی خاطرنشان کرد: همچنین سرانه مستمری والدین از 7 میلیون و 80 هزار تومان در سال 1403 به عدد 15 میلیون تومان رسید و این مبلغ در حقوق فروردین ماه اعمال شد. همچنین حق پرستاری 35 درصد افزایش پیدا کرد. خوشبختانه توانستیم حق پرستاری 138 هزار نفر از جامعه مشمول را افزایش دهیم. عددی که تحت عنوان سرانه در حال حاضر پرداخت می شود 7 میلیون و 166 هزار تومان است که برای این گروه پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • اهدایی بایرن به بنیاد بکن‌باوئر: چک نیم میلیون یورویی!
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت