Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@00:52:42 GMT

چرا همسرم میل به ادامه زندگی با من ندارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۲۲۹

چرا همسرم میل به ادامه زندگی با من ندارد؟

به گزارش افکارنیوز،

یاسر مهدویان روانشناس و مشاور ازدواج درباره چگونگی رفتار با همسری که مایل به ادامه زندکی نیست، اظهار کرد: زمان‌هایی در زندگی مشترک پیش می‌آید که یکی از طرفین، ظاهرا طوری رفتار می‌کند که نمی‌خواهد زندگی مشترک را ادامه دهد، در این موقعیت باید به دنبال ریشه و دلیل چنین رفتاری باشیم.

اخبار اجتماعی-  این روانشناس بیان کرد: شاید اتفاق‌هایی که در زندگی مشترک رخ داده است، باعث چنین تصمیمی شده، یا شاید انتظار‌های او در زندگی مشترک برآورده نمی‌شود، ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که انتخاب اشتباهی کرده است و ادامه زندگی میسر نیست و حتی احتمال دارد، از ابتدای ازدواج، آمادگی کامل برای شروع یک زندگی مشترک را نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با کمی تفکر عمیق می‌توان ریشه این رفتار را شناسایی کرد و نسبت به آن تصمیم گرفت، ادامه داد: گاهی مواقع با ریشه یابی علت این تصمیم متوجه خواهیم شد که رفتار‌های ما باعث آن شده است، پس می‌توانیم با تغییر در نوع برخوردهایمان و با کسب مهارت در زمینه رفتار با همسرمان، این مشکل را برطرف کنیم.

مهدویان تصریح کرد: اگر علت این تصمیم، ربطی به نوع رفتار‌های ما ندارد، بهتر است کمی تامل کنیم و در نظر داشته باشیم، که اگر قرار باشد زندگی مشترک به اجبار ادامه یابد، آسیب آن خیلی بیشتر از یک جدایی است. البته قطعا تشخیص علت این رفتار کار آسانی نیست و باید یک مشاور خبره در این زمینه به ما کمک کند، چه بسیار خانواده‌هایی که در یک قدمی جدایی بوده اند و با مراجعه به یک مشاور دلسوز و راهنمایی گرفتن از او، زندگی شان رنگ و بوی تازه‌ای گرفته و توانسته اند در کنار یکدیگر به شادی زندگی کنند.

این روانشناس افزود: هیچگاه نباید به علم خودمان اکتفا کنیم و با یک تصمیم سرسری و عجولانه با آینده خود بازی کنیم، اشتباه‌ترین کار در این زمان به کار گرفتن توصیه‌های دوست، آشنا و اطرافیانی است که در این زمینه تخصصی ندارند. اما اگر همسری که نمی‌خواهد به زندگی مشترک ادامه دهد راضی نشد که به مشاور مراجعه کند چه باید بکنیم؟

وی گفت: همانطور که می‌دانید، قبل از اینکه حکم طلاق در دادگاه خانواده داده شود، یک یا چند جلسه مشاوره قبل از طلاق باید به صورت اجباری انجام می‌شود. شما می‌توانید به همسرتان پیشنهاد دهید، قبل از آنکه کار به دادگاه خانواده کشیده شود، بهتر است با مراجعه به یک مشاور، مشکلاتمان را مطرح کنیم.

مهدویان خاطرنشان کرد: بازهم تاکید می‌کنیم، محبت یکطرفه و یا به اجبار در یک زندگی مشترک قرار گرفتن، آسیبی به مراتب بیشتر از جدایی دارد. پس بهتر است تمام جوانب امر در نظر گرفته شود و بعد از آن تصمیمی برای ادامه و یا جدایی در زندگی مشترک بگیریم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ازدواج طلاق ازدواج روانشناس ادامه زندگی زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین

علی بیت‌الهی درباره مطالعات انجام‌شده برای شناسایی اینکه چه میزان جمعیتی از ایران که در پهنه فرونشستی سکونت دارد، اظهار داشت: «در این باره گزارشی تهیه کرده‌ام که در این گزارش نقشه‌های فرونشستی و سکونتگاه‌های جمعیتی شهری و روستایی را بررسی کردم و تطابق دادم، مطالعات نشان می‌دهد که متاسفانه محدوده‌های جمعیتی عمده و کلان کشور مانند تهران، مشهد، شیراز، کرمان و از همه مهم‌تر اصفهان و چند کلان شهر دیگر دقیقا در محدوده فرونشستی قرار دارند یا مجاورت و حاشیه زون‌های فرونشستی واقع شده‌اند.»

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.

رئیس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تاکید کرد: خصلت فرونشست زمین این است که هر روز ادامه دارد و استنباط می‌شود که اگر همین روال ادامه پیدا کند این زون‌های مجاورت فرونشست هم جزو پهنه‌های فرونشست خواهند شد و به این پهنه می‌پیوندند و وسعت فرونشست افزایش پیدا می‌کند.

بیت‌الهی افزود: مساحت زون‌های فرونشستی در کشور نسبت به ۵ سال گذشته حدود ٣ برابر افزایش پیدا کرده و رشد پهنه خصوصیت فرونشست است.

وی گفت: باید توجه داشت که این حجم جمعیت و ساخت و سازها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی تحت تاثیر این موضوع هستند و کاهش این ریسک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • سرقت برای انتقام!
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت