Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@21:05:08 GMT

برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال 1400؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۴۸۲

برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال 1400؟

به گزارش افکارنیوز،

حسینعلی حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه دولت باید گزارشی درباره وضعیت زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی به مجلس ارایه دهد، گفت: ظرفیت لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وجود دارد، بنابراین وزارت کشور باید مقدمات اجرای آن را فراهم کند.

اخبار سیاسی- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین مرتبط با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیز دروه های قبل مجلس تصویب شده است بنابراین وزارت کشور و شورای نگهبان مشکل قانونی برای برگزاری انتخابات الکترونیک ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مجلس این موضوع را پیگیر خواهد کرد اما وزارت کشور و شورای نگهبان باید نشست مشترک برگزار کنند و در صورت خلاء قانونی یا اصلاح قانون به مجلس لایحه دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت کشور بعید است انتخابات مرحله دوم مجلس را به صورت الکترونیک برگزار کند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ادامه این وضعیت تا سال آینده، وزارت کشور باید زیرساخت لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت الکترونیک را فراهم کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات برگزاری انتخابات انتخابات وزارت کشور انتخابات الکترونیکی انتخابات 1400 صورت الکترونیک برگزاری انتخابات وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: چهارنفر از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد دو نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.
حجت بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌ها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، بیستم اردیبهشت ماه خواهد بود افزود: انتخابات در دور اول در آبادان بطور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.
وی تعداد شعب اخذ رای را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و خاطر نشان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رای از مردم شریف آبادان را بر عهده دارند. 

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است