Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@05:09:03 GMT

تعاونی‌ها طی ۲ سال اخیر بیشتر بر تولید تمرکز کرده اند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۵۹۲

تعاونی‌ها طی ۲ سال اخیر بیشتر بر تولید تمرکز کرده اند

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل دفتر تعاونی‌های وزارت تعاون گفت: رویکرد امور تعاون در یکی دو سال اخیر بیشتر بر تولید متمرکز بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، البرز محمدی مدیرکل دفتر تعاونی‌های وزارت تعاون گفت: از اول امسال طرح کار،تعاون، محرومیت و اشتغال زایی برنامه ریزی شد و به بنگاه پیشران در قالب تجمیع بازارهای محلی وصل شد تا محصول با قیمت ارزان تری به دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود در حوزه تعاون در سال گذشته نیز در رسته ها و زنجیره های تولید در راستای محرومیت زایی با هماهنگی بنگاه های پیشران کار شده است و زنجیره های غذایی منسجم تر شده اند و هم افزایی بخش تولید و مصرف نیز هم اکنون وضعیت خوبی دارد.

محمدی گفت: برای توسعه اشتغال و هدفمند کردن رسته ها بخش تعاون ورود کرده است و با همکاری معاونت اشتغال بر 8 رسته بر مبنای شعار "تعاون، اشتغال و محرومیت زدایی" تمرکز شده است.

محمدی افزود: معاونت تعاون در شفافیت و دولت الکترونیک سامانه جامع راه اندازی کرده است و در نوآوری نیز با حمایت صندوق نواوری 12 مرکز نوآوری راه اندازی شده است. برای خلق پول و منابع مالی نیز برنامه های متعددی در حال پیگیری است.

هدف از ایجاد مراکز نوآوری گذار از وضع سنتی تعاونی ها و استفاده از نخبه ها و دانشجویان در تعاونی ها و ایجاد ساختار است.

او گفت: فعالان بخش تعاون باید به سامانه های مختلف وصل باشند و شفاف سازی شوند و برای اتصال به سامانه ها احتیاج به سامانه ملی است.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های وزارت تعاون گفت: ارکان اتاق اتحادیه ها هستند بنابراین تنها راه نجات اقتصاد توجه به بخش مردمی تعاون است.

ماشاالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: هر چند کل اقتصاد جهان تحت تاثیر شدید کرونا قرار گرفته و حال خوشی ندارد، اما می توان از فرصت ها استفاده کرد.

او افزود: تعاونی ها در حوزه چالش جدید (کرونا) بسیار فعال بوده اند و در تولید البسه، ماسک و شوینده های بهداشتی فعالیت زیادی داشته اند و هرچه به سمت گروهی کارکردن رفته اند عملکرد بهتری داشته اند اما برای بهتر شدن نیاز به قوانین داریم.

در حوزه عدالت اجتماعی، فقرزدایی، اشتغال، محرومیت زدایی تعاونی ها سرآمدند اما از ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده نمی شود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بهبود فضای کسب و کار هرگونه مزاحمت در این راه قانونی پیگیری می شود.

عظیمی گفت: سه عامل اصلی بی ثباتی قیمت ها، بی ثباتی سیاست ها و مقررات و رویه های اجرایی باعث عقب افتادی بخش تعاون می شود.

او افزود: تا بهبود فضای کسب و کار در اولویت نباشد، در تولید جهش ایجاد نخواهد شد بنابراین برای جلوگیری از تعطیلی اشتغال توجهات لازم انجام شود تا دچار بحران اجتماعی و اقتصادی نشویم.

عظیمی گفت: تعاونی ها از توانمندی زیادی در حل مشکلات اقتصادی برخور دارند اما از بی ثباتی نرخ ارز رنج می برند بنابراین بهتر است دولت نیز با خصوصی سازی و واگذاری ها به بخش مردمی و خصوصی به تعاونی ها کمک کند.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,82/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ ۲ دستور وزیر راه برای حذف ۱۲۰۰۰ متقاضی واجد شرایط طرح ملی مسکن ۳ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد ۴ خبر خوش برای متقاضیان وام خرید مسکن ۵ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۱|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون تومان شد ۶ حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید ۷ موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق ودیعه/ بانک مرکزی زمان انتشار اوراق را مشخص می‌کند ۸ چگونه هم حقوق کارمندان ۷۰ درصد اضافه شد هم میزان استفاده دولت از تنخواه‌گردان کم شد؟ مهمترین اخبار اقتصادی موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق ودیعه/ بانک مرکزی زمان انتشار اوراق را مشخص می‌کند اصلاح آیین نامه اجرایی مولدسازی یا فروش اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی خبر خوش برای متقاضیان وام خرید مسکن وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند روحانی: محققان کشور با همه توان برای مهار ویروس کرونا بسیج شده اند در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتشار اوراق تعاونی ها قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان و علی وفایی مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان از مجموعه پرورش ماهی در قفس در خلیج گرگان بازدید کردند.

در این بازدید سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: تا کنون تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی استقبال بسیار خوبی از این پروژه داشته‌اند.

وی افزود: ماهی قزل‌آلای تولید شده در این پروژه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کشورهای همسایه به ویژه روسیه متقاضی جدی این تولید استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: هرچه بتوانیم در سال جاری کمک خواهیم کرد که این تولید گسترش یابد و معتقدیم دریا برای ما یک نعمت است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی خلیج گرگان باعث شد ما بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس

در ادامه اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان هم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است ۱۰ هزار تن ماهی در قفس و پن پرورش داده و برداشت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ قفس و پن در دریای خزر توسط استان گلستان مستقر است

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در نیمه نخست سال ماهی‌های گرمابی و در نیمه دوم سال ماهی‌های سرد آبی پرورش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در این پروژه برای یک هزار نفر برنامه‌ریزی اشتغال انجام شده است.

کد خبر 6088617

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم