Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:18:26 GMT

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: فلسفه بلاها دلبسته نشدن انسان به دنیا است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۹۷۳

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: فلسفه بلاها دلبسته نشدن انسان به دنیا است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: فلسفه بلاها این است که انسان دلبسته این دنیا نشود و بداند که همه چیز به‌دست خداوند است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تفسیر آیات 22 و 23 سوره حدید قرآن با بیان اینکه این دو آیه مربوط به مسائل اعتقادی و معاد است اظهار داشت: طبق فرمایش امام علی(ع) دنیا پر از بلا و اتفاق است و انسان نباید به چنین جایگاهی دلبسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بلاها را بر دو قسم عنوان کرد و افزود: نوع نخست بلاها در لوح محفوظ ثبت شده است و به‌طور حتم برای انسان اتفاق می‌افتد اما نوع دوم بلاها به‌گونه‌ای است که مربوط به رفتار و کردار و اعمال انسان می‌شود و می‌تواند تغییر کند.

وی با بیان اینکه بلاهای تلخی که انسان دچار آن می‌شود حتماً فلسفه و حکمتی دارد تصریح کرد: یکی از علل حوادث تلخ در زندگی این است که انسان با ماهیت این دنیا آشنا شود و بداند که هیچ چیزی در آن پایدار نیست و به چیزی دل نبند زیرا هر حالتی گذرا است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: تبلیغ صحیح مهمترین اولویت جامعه امروز استنماینده ولی‌فقیه در استان ایلام: فرهنگ "کار عار نیست" بین جوانان نهادینه شودنماینده ولی‌فقیه در کردستان: فرمایشات اخیر رهبری آرامش خاصی بر جامعه حاکم کرد

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه انسان نباید نسبت به داشته‌های خود مغرور شود و یا اینکه در حوادث تلخ فریب شیطان را خورده و ناامید شود افزود: خداوند قصد دارد که با امتحانات و بلاهای مختلف ظرفیت روحی انسان را افزایش دهد و مرتبه و درجه او را بالا ببرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه زهد به معنای این است که انسان نباید در هیچ حالتی دچار خودشیفتگی شود خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام صادق(ع) انسان زاهد و باتقوا هرگز دچار خودشیفتگی و یا خودباختگی نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار داشت: طبق آیات قرآن انسان نباید در زندگی دچار غرور شود بلکه باید در حوادث مختلف تسلیم محض پروردگار باشد و به این باور قلبی برسد که هیچ اتفاقی در دنیا بدون اجازه خدا رخ نمی‌دهد و همه چیز جز خداوند فانی است.

آیت‌الله فلاحتی وقوع حوادث تلخ برای همه انسان‌ها را حتمی دانست و عنوان کرد: همه انسان‌ها دچار بلاهای مختلفی می‌شوند و هدف و حکمت از این گرفتاری‌ها نیز این است که انسان به سعادت و کمال رسیده و دلداده دنیا نشود و مقام و رتبه او در دنیا آخرت افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/613

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... نماینده ولی‌فقیه در گیلان: بی‌تفاوتی برخی مداحان و سخنرانان به مسائل سیاسی در شأن جامعه اسلامی نیست نماینده ولی‌فقیه در گیلان: درک و اطاعت جوانان از «ولایت» بزرگترین نعمت برای‌ جامعه اسلامی است نماینده ولی‌فقیه در گیلان: رزمایش مواسات ۲ "محله‌محور" برگزار می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماینده ولی‌فقیه در گیلان: بی‌تفاوتی برخی مداحان و سخنرانان به مسائل سیاسی در شأن جامعه اسلامی نیست نماینده ولی‌فقیه در گیلان: درک و اطاعت جوانان از «ولایت» بزرگترین نعمت برای‌ جامعه اسلامی است نماینده ولی‌فقیه در گیلان: رزمایش مواسات ۲ "محله‌محور" برگزار می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۵ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۶ خبر خوش استاندار خوزستان برای کارگران هفت‌تپه/ پرداخت حقوق کارگران ‌با همکاری قوه قضائیه ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ اجرای طرح هوشمند‌سازی کشاورزی در گیلان؛ گام‌های جدی برای تحقق «جهش تولید» برداشته می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است استان بوشهر در شرایط هشدار کرونایی / عزاداری سنتی بوشهری‌ها‌ با شرایط ویژه برگزار می‌شود + فیلم روایت تسنیم از مشکلات شهرک ۲۲ بهمن کاشان/ گلایه شهروندان از بی‌مهری مسئولان+ فیلم اهدای تمثال حاج قاسم سلیمانی در لباس احرام به مناسبت هفته حج انجام شد مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند روحانی: محققان کشور با همه توان برای مهار ویروس کرونا بسیج شده اند در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان نماینده ولی فقیه در گیلان جامعه اسلامی انسان نباید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح چهارشنبه عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» شهر سمنان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

این مجموعه بهداشتی و درمانی قرار است با هدف خدمت رسانی به اقشار کمتر برخوردار شهر سمنان ساخته شود. بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی سمنان این خانه بهداشت دارای بخش پزشک، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره، سنجش سلامت و… خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم کلنگ زنی این طرح ضمن اشاره به اقدامات خوب دولتمردان در زمینه بهداشت و درمان، گفت: رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار یکی از مهمترین رسالت‌های مسئولان ما به خصوص در زمینه بهداشت و درمان باشد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه خدمات خوبی در دولت در بخش سلامت به مردم ارائه شده است، تاکید کرد: ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» با هدف ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم یکی از همین اقدامات خوب است که باید از مسئولان قدردانی کرد.

در حاشیه این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان سمنان با حضور در مسجد منطقه کهنه دژ پای صحبت‌های مردم نشست. مردم این محله از مشکلات منطقه و محل سکونت خود نکاتی را بیان کردند.

کد خبر 6087412

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد