Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث‌سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: سیاست فعلی بانکداری در کشور ما نه تنها گره‌ای از مشکلات عامه مردم باز نکرده بلکه در برخی مواقع عاملی برای افزایش و هدایت نقدینگی بسوی معضلات خاص بوده است.

او با اشاره به اینکه اعتقاد داریم سیاست بانکداری در کشور ما تبدیل به بنگاه داری شده است، اظهار داشت: بانک‌ها با جذب نقدینگی به سمت کسب سود بیشتر از طریق معاملات خاص می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرمدی ابراز داشت: رسالت اصلی بانک هدایت سرمایه‌های جذب شده به سمت رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه سود‌های بانکی گره گشای تولید و حل معضلات اقتصادی نشده است، افزود: سودی که بانک‌ها می‌گیرند از طرف برخی مراجع اِشکال است.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مردم اسدآباد نظام بانکی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا

  عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدم و تجارت دیروز در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود. وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه‌های گمرکی در جهت توسعه روابط برد -برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد. وزیر صمت با بیان این‌که رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ‌های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فرآوری به کمک توانمندی‌های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد -*برد توسعه دهیم. وی ادامه داد: برنامه‌های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره‌ای است. علی آبادی به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است با توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس‌دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد. وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات 
داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم. 
وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج و به یک رویداد کاری تبدیل شود از این‌که امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفا تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم. 

دیگر خبرها

  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی