Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:27:24 GMT

انتقاد شدید برلین به دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی نورد استریم ۲

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۰۳۴

انتقاد شدید برلین به دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی نورد استریم ۲

‍‍‍‍‍‍

وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود در مسکو انتقاد شدیدی به دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی "نورد استریم ۲" وارد کرده و گفت: هیچ کشوری حق ندارد سیاست‌های انرژی خود را به اروپا دیکته کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رادیو آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود در مسکو انتقاد شدیدی به دخالت های آمریکا در روند پروژه خط لوله انتقال گاز "نورد استریم 2 " وارد کرده و تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه این پروژه گازی را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: این یک تصمیم مستقل است که ما از کجا می خواهیم انرژی خود را تامین کنیم. هیچ کشوری حق ندارد سیاست انرژی خود را به اروپا دیکته کند و موفق به انجام این کار هم نخواهد شد.

وی تحریم ها بین شرکا را قطعا اقدام نادرستی برشمرد.

"سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه هم آمریکا را متهم کرد که می خواهد در همه جای دنیا موضع خود را در پیش گیرد. وی افزود: اما پروژه نورد استریم 2 باید تکمیل شود. لاوروف تاکید کرد که تصور می کند این اتفاق در آینده نزدیک خواهد افتاد.

آمریکا به شدت مخالف تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 است و مرتبا مشارکت کنندگان در این پروژه گازی را به تحریم تهدید می کند.

اخیرا سه سناتور آمریکایی طی نامه‌ای جزیره روگن آلمان را تهدید کردند که اگر به همکاری با روسیه برای تکمیل این پروژه گازی ادامه دهند باید منتظر شرایط اقتصادی دشواری در سایه تحریم های آمریکا باشد.

در نامه این سناتورهای آمریکایی خطاب به شرکت هایی که در این جزیره فعالیت دارند آمده است: اگر به ارائه کالا، خدمات و پشتیبانی از پروژه نورد استریم 2 ادامه دهید بقای مالی آینده خود را نابود می کنید.

مخالفت آلمان با درخواست آمریکا برای مشارکت روسیه در اجلاس جی7مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکوافزایش بدبینی آلمانی‌ها به شرایط آینده اقتصادی با شیوع مجدد کروناکمک 10 میلیون یورویی آلمان به بیروت

بندر ساسنیتز- موکران در جزیره روگن واقع در ایالت مکلنبورگ- فورپومرن آلمان به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای تکمیل خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 مطرح است.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه گازی مخالفت می کند. واشنگتن این طور استدلال می کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می شود.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

هایکو ماس قبل از عزیمت به مسکو هم درباره لزوم گفتگو با روسیه برای حل بحران های بین‌المللی تاکید کرده بود.

وی روابط آلمان و روسیه را به اندازه‌ای مهم ارزیابی کرد که نمی توان آن را به حال خود واگذار کرد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" بیشتر بخوانید... مخالفت آلمان با درخواست آمریکا برای مشارکت روسیه در اجلاس جی۷ مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکو ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در هامبورگ آلمان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مخالفت آلمان با درخواست آمریکا برای مشارکت روسیه در اجلاس جی۷ مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکو ممنوعیت اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در هامبورگ آلمان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۲ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۳ انفجار در قلب بغداد ۴ پوتین: دختر من هم علیه ویروس کرونا واکسینه شده است/ثبت نخستین واکسن جهان ۵ واکسن کرونا در روسیه از ۱۲ دی ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد ۶ کشف ویروسی کشنده ‎تر از کرونا در قراقستان ۷ ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد ۸ عربستان|صهیونیست‌ها بی‌صبرانه در جستجوی «بن نایف»هستند! مهمترین اخبار بین الملل موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است کردستان عراق| جزئیات جدید از حمله پهپادی ترکیه به نشست فرماندهان گارد مرزی عراق و پ.ک.ک یادداشت| انفجار بیروت جرقه‌ای برای روشن شدن آتش اصلی قطعنامه آمریکا علیه ایران هفته آینده به رأی گذاشته می‌شود مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند روحانی: محققان کشور با همه توان برای مهار ویروس کرونا بسیج شده اند در جلسه دیشب سران قوا درباره فروش نفت چه گذشت؟/ ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان پروژه گازی نورد استریم 2 خارجه روسیه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!

دریافت 10 MB

"به CCN و همکارانم پیشنهاد می‌کنم به غزه نگاه کرده و کودکانی که دست‌ها و پاهای خود را از دست داده‌اند، نشان دهند."

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!