Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بازار تاریخی زنجان از قدیمی‌ترین مراکز تجاری و اجتماعی شهر زنجان محسوب می‌شود و طی سال‌های متمادی، مرمت راسته‌های بازار تاریخی این شهر در قالب فازهای مختلف انجام‌ و در سال جاری نیز فاز جدید این پروژه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال با پی‌گیری های انجام شده و مشارکت بازاریان برای مرمت اضطراری بخشی از راسته‌های آسیب‌دیده بازار اعتبار لازم تامین‌شده است، اظهار داشت: بر اساس سرفصل‌های مرمتی تعریف‌شده، اقدامات استحکام‌بخشی پایه‌ها و دیوارها، ساماندهی کف محوطه‌ها، ترمیم گنبدهای فروریخته طاق‌ها و تویزه‌ها، سبک‌سازی طاق‌ها، عایق‌بندی، مرمت‌های موضعی در زیر پایه‌ها و دیگر اقدامات مرمتی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمند خاطرنشان کرد: جذب مشارکت مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی در عملیات‌ها و پروژه‌های مرمتی به‌منظور افزایش حس تعلق آن‌ها و حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از اهداف و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: بازار تاریخی زنجان یکی از مجموعه‌های تاریخی ارزشمند و پویا در قلب تجاری شهر است و ازنظر ساماندهی، حفاظت و مرمت همواره موردتوجه این اداره کل بوده است.

طبق اسناد و متون تاریخی ساخت این بازار در سال ۱۲۰۵هجری قمری در دوران حکومت آقا محمدخان قاجار آغاز و به سال ۱۲۱۳هجری قمری مقارن حکومت فتحعلی شاه قاجار پایان پذیرفته است.

گفتنی است بازار زنجان، هشت راسته مختلف شامل راسته زرگرها، بزازها، کفاش ها و سراج ها دارد این بازار پنج مسجد و ۲ کاروانسرای مهم را نیز در خود جای داده است و شامل ۲ بخش بالا و پایین است و شهروندان برای ورود به آن ۵۶ راه اصلی و فرعی را در پیش رو دارند و می توانند خرید خود را از بین ۹۴۰ مغازه و حجره موجود در آن انجام دهند.  

برچسب‌ها بازار محصولات مرمت میراث فرهنگی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار محصولات مرمت میراث فرهنگی زنجان بازار محصولات مرمت میراث فرهنگی زنجان بازار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز