Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:58:28 GMT

۷۲ عنوان کتاب امسال در استان سمنان به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۸۰۵

۷۲ عنوان کتاب امسال در استان سمنان به چاپ رسید

ابوالفضل صادقی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کتاب های منتشر شده  استان سمنان در سال جاری در موضوع‌های مختلف مانند دفاع مقدس، موضوع های بومی محلی استان، حوزه دانشگاهی و دینی و مذهبی بود.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۲ عنوان کتاب چاپ شده در استان سمنان در سه ماهه نخست امسال ۶۹ عنوان تالیف و سه عنوان ترجمه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شمارگان کتاب های تالیفی استان سمنان بهار امسال در مجموع  ۴۳ هزار و ۵۵۰ نسخه بود.

وی یادآور شد: سه عنوان کتاب ترجمه شده  استان سمنان در سه ماهه نخست امسال در یکهزار و ۴۰۰ شمارگان به چاپ رسید.

صادقی‌نژاد اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح تابستانه  کتاب از عید سعید غدیر آغاز شد تا پنجشنبه سی ام مرداد در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان سمنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هفت کتابفروشی در سمنان شامل پاتوق کتاب، خانه کتاب بامداد، خلاق، سوشیانس، شهر کتاب، کتاب ارسطو و کتاب اشراق ، ۲ کتابفروشی سرزمین کتاب و کتابکده در شاهرود و ۲ کتابفروشی شهر کتاب و مجموعه فرهنگی دانشجو در دامغان مجری طرح تابستانه کتاب هستند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که با لحاظ کردن یارانه ۲۰ درصدی، هر خریدار کتاب از ۳۰۰ هزار ریال تخفیف برخوردار می شود.

انتشار کتاب در استان سمنان بهار امسال با ۷۲ عنوان شامل ۶۹ تالیف و سه ترجمه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشت. نویسندگان و ناشران این استان در مدت مشابه سال قبل ۳۰ عنوان کتاب شامل ۲۷ تالیف و سه ترجمه را به چاپ رسانده بودند.

۵۴ عنوان از ۷۲ عنوان چاپ شده در سال جاری مربوط به شهرستان سمنان است.

۳۶ ناشر در استان سمنان فعالیت دارند و این استان با نرخ باسوادی ۹۸.۵ درصد جزو سه استان برتر باسواد کشور است.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان سمنان کتاب استان سمنان عنوان کتاب ۷۲ عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم آفت «ملخ شکم بادمجانی» در سمنان

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تصاویر هجوم ملخ شکم بادمجانی در آهوان سمنان را ملاحظه می‌کنید. این آفت بسیار خطرناک بوده و در سال‌های اخیر افزایش جمعیت داشته است. گزارش اختصاصی محمدعلی عباس نژاد خبرنگار مهر را در این خصوص می‌بینید.

کد خبر 6095494

دیگر خبرها

  • هوا در سمنان خنک تر می شود
  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • هجوم آفت «ملخ شکم بادمجانی» در سمنان
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • پیش بینی وزش باد در استان سمنان
  • پیش بینی وزش باد در سمنان