Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@21:28:28 GMT

راست و دروغ ترامپ درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۸۳۸

راست و دروغ ترامپ درباره ایران

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی و اجتماعی در اعتماد نوشت: دونالد ترامپ معمولا کاری به واقعیت ندارد و هر چی دوست دارد می‌گوید. اگر واقعیت با آن تطبیق داشت خوش به حال واقعیت و اگر نداشت هم بهتر است فکری به حال خود کند و خودش را با سخنان او تطبیق دهد. با وجود این، ممکن است که برخی مردم دچار گمراهی شوند و گمان کنند که ترامپ از روی حساب و کتاب حرف می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین علت بد نیست که در برخی موارد سخنان او را نقد کرد. وی اخیرا درباره مواضع چند کشور از جمله ایران در قبال انتخاب مجدد او به این مقام اظهارنظر کرد. به گفته او، ایران از مخالفان انتخاب دوباره او به عنوان رییس‌جمهوری امریکاست.

دونالد ترامپ معمولا کاری به واقعیت ندارد و هر چه دوست دارد، می‌گوید. اگر واقعیت با آن تطبیق داشت خوش به حال واقعیت و اگر نداشت هم بهتر است فکری به حال خود کند و خودش را با سخنان او تطبیق دهد. با وجود این، ممکن است که برخی مردم دچار گمراهی شوند و گمان کنند که ترامپ از روی حساب و کتاب حرف می‌زند. به همین علت بد نیست که در برخی موارد سخنان او را نقد کرد.

او اخیرا درباره مواضع چند کشور از جمله ایران درقبال انتخاب مجدد او به این مقام اظهارنظر کرد. به گفته او، ایران از مخالفان انتخاب دوباره او به عنوان رییس‌جمهوری امریکاست.

واقعیت این است که منظور از کلمه ایران در جملات ترامپ چندان روشن نیست. منظورش حکومت است، یا اکثریت مردم یا گروه‌های سیاسی و...؟ چون هیچ کدام از این‌ها موضع یکسانی در این باره ندارند. به علاوه کمتر دیده شده است که کسی یا گروهی در این باره موضع رسمی گرفته و اعلام کند و حتی نظرسنجی نیز انجام نشده یا حداقل بنده مطلع نیستم. ولی از روی قراین و شواهد می‌توان نکاتی را از مواضع آنان استنباط کرد.

اگر منظور ترامپ از ایران ساختار حکومتی است، به‌طور قطع و یقین می‌توان گفت که در این ساختار موضع یکسانی درباره انتخاب مجدد او وجود ندارد. برخی از آنان که نزدیک به گرایش دولت هستند، ترجیح می‌دهند که ترامپ شکست بخورد. هر چند ترامپ تا اول ژانویه ۲۰۲۱ در کاخ سفید است و اگر شکست هم بخورد، بایدن بعد از این تاریخ خواهد آمد و درد چندانی را از این گروه درمان نمی‌کند، ولی در هر حال فشار‌ها کمتر خواهد شد و همین برای آنان کافی است که بگویند مشکلات ناشی از ترامپ و تحریم بود.

ولی بخشی از ساختار رسمی یا حداقل بخش پرقدرت‌تر آن لزوما این‌طور فکر نمی‌کنند به دو دلیل؛ یکی اینکه آن را به نفع جناح دیگر می‌دانند و، چون بازی سیاست را صفر و یک تعریف می‌کنند، هر چیز به نفع دیگری را به زیان خود ارزیابی می‌کنند. از سوی دیگر این جناح در سیاست خارجی با ترامپ بهتر می‌تواند رفتار کند در حالی که بایدن متفاوت از ترامپ عمل می‌کند و ممکن است آنان را با یک اجماع جهانی مواجه کند.

در میان مردم هم این دوگانگی موضع را نسبت به انتخاب ترامپ می‌بینیم. برخی که تند و رادیکال هستند، قطعا طرفدار انتخاب ترامپ هستند. در یک سایت که این پرسش مطرح شده بود، پاسخ‌ها به روشنی یک‌طرفه به سوی ترامپ بود. علت نیز این است که گمان دارند روند موجود وضعیت را برای نگاه رادیکال و براندازی هموارتر می‌کند، لذا در پی این خط هستند.

در مقابل تعداد زیادی از مردم نیز خواهان حل مسائل روزمره خود بوده و از درگیری و تنش بیزار هستند و گمان می‌کنند با وجود ترامپ این هدف محقق نخواهد شد، لذا ترجیح می‌دهند که روابط خارجی همراه با آرامش شود. از این نظر بایدن را ترجیح می‌دهند. بنابراین ما با یک دیدگاه ثابت نسبت به ترجیح بایدن و ترامپ به یکدیگر نه در ساختار رسمی مواجه هستیم و نه در عرصه مردم و افکار عمومی.

ولی خب! ترامپ می‌خواهد از طریق بیان این گزاره نادرست مواضع ضدخارجی را نزد امریکایی‌ها تحریک کند، بلکه شانسی برای رای آوردن پیدا کند.

این نشان می‌دهد که خودش هم به‌رغم ادعاهایش ارزیابی خوبی از موقعیت رای‌آوری خود ندارد به همین دلیل هر روز بیش از گذشته حرف‌های مضحک‌تری می‌زند مثل سخنان اخیری که علیه بایدن زد که او را بی‌دین و نامقید به انجیل و کلیسا معرفی کرد. نوع استدلال‌هایش مثل همان دو گروه ایرانی هستند که دوست دارند او انتخاب شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عباس عبدی ترامپ سخنان او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!/ نمادی که می توانست نهاد شود اما نشد
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد