Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:53:17 GMT

۱۴۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در اردبیل کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۹۱۱

۱۴۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در اردبیل کشف شد

سردار هوشنگ حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تعداد دستگیرشدگان در این زمینه ۳۸۵ نفر است.

وی ادامه داد: سه فقره از این پرونده‌ها بسیار مهم و ملی هستند طوری که یکی از آنها مربوط به کشف بیش از ۸۰۰ تن کود شیمیایی و یکی دیگر مربوط به کشف ۸۱ دستگاه موتور خودرو بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: از این تعداد پرونده قاچاق تشکیل شده ارزش ریالی ۲۹ فقره پرونده بیش از یک میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: امسال تاکنون یک تن انواع مخدر در استان اردبیل از سوداگران مرگ و قاچاقچیان کشف شده که مقدار کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال در استان ۱۰ درصد افزایش و در این رابطه سه هزار و ۱۶۰ نفر دستگیر شدند که باز شاهد افزایش در این زمینه هستیم.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از فعالیت های مجرمانه مخلان نظم، امنیت و آرامش عمومی در جامعه را از اولویت های پلیس عنوان کرد و اظهارداشت: در چهار ماه گذشته در مجموع ۵۳ پرونده جرایم اقتصادی در استان تشکیل شده که ۲۹ فقره از آنها احتکار، ۱۴ فقره رباخواری، چهار فقره زمین خواری، چهار فقره اخلال در نظام اقتصادی، یک فقره اختلاس، یک فقره ارتشاء و یک فقره هم در ارتباط با تعدی به اموال دولتی بوده است.

سردار حسینی با بیان اینکه امسال تاکنون ۵۴ هکتار از اراضی ملی در استان به ارزش ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال رفع تصرف شده است، افزود: همچنین در این مدت ۳۱۹ تن انواع چوب‌آلات جنگلی در استان از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: امسال برای رفاه و آرامش مردم و مسافران حضور پلیس در تفرجگاه‌ها و مراکز گردشگری پررنگ بود ، طوری که برای هزار و ۲۸۷ نفر پیامک تذکر در رابطه با موضوعات اجتماعی ارسال، پنج هزار و ۹۹۵ مورد اعمال قانون، هشت هزار و ۱۱۱ مورد تذکر و تعهد داده شد و ۶۰۹ دستگاه خودرو  و ۱۴۹ دستگاه موتور سیکلت توقیف و هزار و ۲۳۷ نفر دستگیر شدند.

وی بیان کرد: تعداد تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری در راه‌های ارتباطی استان از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۹۰۷ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از این تعداد تصادفات یک درصد فوتی، ۱۸ درصد جرحی و ۸۱ درصد خسارتی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال تصادفات منجر به فوت در استان نسبت به پارسال ۶ درصد و مصدومین ۲۰ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: ۸۶ درصد جانباختگان در تصادفات برون‌شهری و ۱۴ درصد آنها مربوط به تصادفات درون‌شهری بوده است.   

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جرایم قتل، ۸۳ درصد جرایم جعل و ۷۹ درصد جرایم کلاهبرداری در استان منجر به کشف می‌شود، گفت: نزاع و درگیری ۱۸ درصد جرایم، جرایم عمومی ۱۷ درصد و سرقت نیز ۱۱ درصد کل جرایم را در این استان به خود اختصاص می‌دهد.

سردار حسینی اظهارداشت: مردم به طور میانگین هر روز ۲ هزار و ۲۱۵ بار با پلیس تماس می گیرند که ۸۲۸ مورد از آنها منجر به عملیات می‌شود.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امنیت اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امنیت اردبیل فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امنیت اردبیل درصد جرایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ به گزارش روابط عمومی بازرسی و نظارت اصناف استان، بازرسان این مدیریت با همراهی عوامل پلیس امنیت اقتصادی در گشت مشترک و بازرسی از یک انبارِ خانگی غیر مجاز در اصفهان، ۱۰۰ کیلوگرم برنج خارجی ، ۱۹۰۰ قوطی رب گوجه فرنگی و انواع مواد شویندۀ احتکار شده را کشف کردند. طبق کارشناسی کالای احتکاری کشف شده به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال از این انبار که در یک ساختمان متروکه قرار داشت، توقیف و پرونده برای رسیدگی تحویل عوامل پلیس امنیت اقتصادی شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان