Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:14:03 GMT

خانه لاری‌ها مرکز هنر و معماری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۹۲۲

خانه لاری‌ها مرکز هنر و معماری می‌شود

محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: مجموعه خانه احمد لاری، یکی از خانه‌های تاریخی و نفیس شهر یزد است. نسل امروز این خانواده که ساکن خارج از کشور هستند به ایران بازگشته و به مرمت و بازسازی این خانه تاریخی اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرمت به منظور تبدیل این خانه به یک مجموعه غیرانتفاعی و کانون هنر و معماری در حال انجام است.

او افزود: کار مرمت این بنا یک پروژه آموزشی بوده و هدف نهایی از این پروژه، توانمندسازی صنعتگران هنر‌های دستی و هنرمندان و معماران جوان است تا بتوانند اندیشه‌ها و خواسته‌های خود را در محیطی الهام بخش به کمال رسانند.

عباسی ادامه داد: این بنا دارای سبک معماری ویژه و شامل چند حیاط مرکزی، تالار، پنج دری، مطبخ و یکی از بلندترین بادگیر‌های یزد است.

همچنین در کنار این مجموعه، خانه دیگری است که در زمان ساخت آن به صورت نیمه کاره رها شده و در طول چند صد سال بدون استفاده و دست نخورده باقی مانده است. وجود این بنا در جوار خانه لاری سبب شده تا این مجموعه به لحاظ آموزش معماری برای هنرمندان و هنردوستان منحصر به فرد باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران تصریح کرد: کار مرمت این بنا یکی از بهترین نمونه‌های مرمتی بنا‌های تاریخی بوده و به صورت کاملاً علمی و دقیق در حال انجام است.

او افزود: زمان مشخصی را نمی‌توان برای پایان پروژه مرمت این بنا تعیین کرد، زیرا عملیات مرمت خانه نیز بخشی از پروژه آموزشی بوده و فرصت مناسبی برای هنرمندان و گردشگران داخلی و خارجی برای آموزش و تهیه مستند فراهم کرده است.

انتهای پیام/ و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه تاریخی معماری ایرانی صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود