Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در نشست درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: کشورهای غربی همواره به دنبال توطئه‌پراکنی در کشورهای منطقه خاورمیانه هستند تا به منافع خود دست پیدا کنند و تنها راه مقابله با توطئه‌های شوم آنها مقاومت و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: کشورهای غربی با پول‌های آل سعود؛ کشورهای عراق، سوریه و یمن را با خاک یکسان کردند و شماری از شهروندان این کشورها را شهید و آوراه کردند و اگر فرصت به‌دست بیاورند بدون شک کشور ایران را نیز هدف توطئه‌های شوم خود قرار می‌دهند، بنابراین ملت ما باید مانند گذشته نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و با پشتیبانی از آرمان‌های نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک اظهار داشت: بسیاری از فتنه‌های آمریکا و متحدانش بر علیه کشورهای منطقه به خصوص ایران اسلامی با شهادت شهید «قاسم سلیمانی» و همراهانش خنثی شد اما دشمنان با  همکاری عوامل  خود در برخی کشورهای منطقه همچنان دست از توطئه‌پراکنی بر علیه ملت‌های مسلمان برنداشته و در صورت فراهم بودن فرصت، نقشه‌های خود را اجرا می‌کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: تلخی حادثه ناگوار بیروت بعد از انفجار خود را نشان داد و استعفای یکی پس از دیگری وزرا و دولت لبنان نشان از دست‌های پست پرده دشمنان اسلام دارد که به زودی روشن خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شیوع ویروس کرونا و فشار تحریم‌های دشمنان مشکلات بسیاری را بر کشورمان تحمیل کرده اما با برنامه‌های مدون، تدابیر حکیمانه و از همه مهمتر وحدت و انسجام ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری می‌توان این شرایط را با موفقیت پشت سر گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اکنون ملت ایران به برکت خون مقدس شهدا، هدایت‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری، سوابق انقلابی، اسلامی و تجربه‌های گرانبها در شرایط ایده‌الی قرار دارد و اگر با وجود این موهبت‌های الهی بخواهیم در برابر دشمن تسلیم شویم بدون شک تمام دستاوردهای خود را باخته‌ایم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: رئیس جمهوری آمریکا به مقامات ارشد چین و هندوستان توصیه کرده که نسبت به مسلمان‌های کشور خود و حتی کشورهای همسایه سخت‌گیری کرده و شرایط را برای آنها غیرقابل تحمل کنند و این بیانگر دشمنی استکبار جهانی با مقاومت و روحیه مقدس اسلامی است و کشورهای مسلمان باید نسبت به این توطئه‌های شیطان بزرگ آگاه باشند.

وی ادامه داد: برنامه اصلی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شدن به یک قدرت مطلق در منطقه و حتی در جهان در تمام زمینه‌ها است و در طول ۴۱ سال گذشته موفقیت‌های بسیاری نیز به‌دست آورده است، اما این مهم کافی نیست و باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و نعمت‌هایی که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته با سرعت بیشتری در مسیر توسعه پایدار گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک آرپی‌جی هفت ساده نیز در کشور ما موجود نبود اما اکنون با روحیه مجاهدت و ایثارگری، موشک‌های نقطه زن سه هزار کیلومتری در کشور تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت علمی و فناوری بالنده جوانان این مرز و بوم دارد و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: جامعه ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به عزم و ارده ملی، همت‌های بلند، ایمان قوی، روحیه توکل برخدا، مجاهدت و از خودگذشتگی دارد تا با این عوامل موثر بتوان بر توطئه‌های دشمنان غلبه و زمینه توسعه همه جانبه، قطع وابستگی و خودکفایی را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: اگر چه بیش از  یک‌سال دیگر از عمر دولت دوازدهم باقی نمانده، اما مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با روحیه بالا، خدمتگذاری‌های ماندگار برای سال‌های آینده را رقم بزنند چرا که تغییر دولت‌ها با جابجایی شخصیت‌ها و نخبگان همراه خواهد بود اما اصل و اساس نظام پابرجاست و هر کس که فرصت خدمت به مردم را دارد باید خدمات ماندگار از خود به یادگار بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مشکلات اقتصادی را ناشی از وابستگی به نفت عنوان کرد و گفت: این مشکل از ۹۰ سال گذشته در کشورمان ظهور کرده و باید با توجه ویژه به تولید و صادرات همراه با بهره‌گیری از دانش و فناورزی روز دنیا؛ این وابستگی را قطع کرد.

آیت‌الله دری نجف ‌آبادی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا نشان داد که باید برای سلامتی مردم برنامه‌های بهداشتی و پزشکی مدونی تدوین کرد و با ارتقای دانش داروسازی و تجهیزات پزشکی نه تنها نیاز داخل را تامین نمود بلکه زمینه صادرات سالانه صدها میلیون دلار کالای پزشکی را فراهم کرد.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم نیز گفت: با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا به خصوص در استان مرکزی برگزاری این آیین‌ها باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در محیط باز و حداکثر یک تا یک ساعت و نیم برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: براساس تحقیقات پزشکان سرعت شیوع نسل جدید ویروس کرونا ۹ برابر نسل گذشته این ویروس است، بنابراین رعایت بهداشت عمومی در آیین‌های عزاداری در راستای حفظ سلامت مردم باید هدف اصلی باشد و حتی‌المقدور از برگزاری این آیین در محیط‌های سربسته جلوگیری شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر ساخت واکسن ویروس کرونا در کشور روسیه منتشر شد اما مسئولان این کشور باید توجه داشته باشند در صورتی که به دانش این مهم دست یافته‌اند نباید انحصای باشد چرا که در این مقوله جان انسان‌هال مطرح است و باید در اختیار تمامی ملت‌های جهان قرار گیرد.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار روزهای چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها استان مرکزی امام جمعه اراک مقاومت اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی امام جمعه اراک مقاومت اخلاق استان مرکزی امام جمعه اراک مقاومت اخلاق نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آیت الله دری نجف آبادی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.
طی امروز و فردا وزش باد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.
تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم)
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»