Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کارگردان مستند "از تهران تا غیزانیه" گفت: این مستند در ۳۹ دقیقه و در روستای "فای سید محمد" بخش غیزانیه تولید شده و روایتی از تلاش‌ها و سختی‌های مردم این روستا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حامد حزباوی تهیه‌کننده و کارگردان مستند در مراسم رونمایی"مستند از تهران تا غیزانیه" در دفتر تسنیم، اظهار داشت: غیزانیه با 85 روستا از امکانات اولیه مثل آب و جاده محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مشخصات این مستند افزود: این مستند در 39 دقیقه تهیه شده است. بسیاری از روستاها را برای تهیه مستند بررسی کردیم تا به روستای "فای سید محمد" رسیدیم. اهالی روستا همه به دلیل مشکلات مهاجرت کرده بودند. از 50 خانوار روستا تنها خانواده سادات غرابی باقی مانده بودند که این مستند به این خانواده پرداخته است.

این فعال رسانه‌ای گفت: این مستند با حمایت سازمان فضای مجازی و مجری طرح هم دفتر رسانه‌ای مُحرم بود. در این مستند یک تیم از دوستان اهوازی و تهرانی ما را همراهی کردند.

تهیه کننده و کارگردان این مستند بیان داشت: پس از اینکه مردم غیزانیه به مسئله کم آبی معترض شدند، 3روز بعد به همراه چند خبرنگار و عکاس در منطقه حاضر شدیم . تقریبا نیمی از روستاهای منطقه را سرزدیم و روستای فای سید محمد که تقریبا بخش عمده از مشکلات سایر روستا را داشت، انتخاب کردیم.

وی اظهار داشت: مردم این روستا هم مشکل بی آبی داشتند، هم در اثر این مشکل مجبور به مهاجرت، از دست دادن کشاورزی و دامداری شده بودند و همچنین از لحاظ فضای کار در شرکت نفت با دشواری روبرو بودند.

حزباوی گفت: در این مستند تلاش کردیم حرف و صدای مردم غیزانیه را به مسئولان برسانیم. یک گروه مستقل هستیم و قاعدتا مستقل کار کردن هزینه دارد.

وی به مسئله جنگ روایت‌ها اشاره و بیان داشت: اکنون جنگ روایت ها است و متاسفانه در این جنگ خیلی موفق نبودیم. باید تلاش کنیم با زبان مستند روایتی درست به مردم ارائه دهیم.

این مستندساز گفت: مردم غیزانیه محروم نیستند و سرمایه مناسب برای کشاورزی و تولید دارند و اینها بیش از بسته حمایتی، نیاز به حمایت دارند تا توانمند شوند و کشاورزی و دامداری خود را ادامه دهند.

مراسم رونمایی از محصولات جبهه انقلاب فرهنگی استان خوزستان به روایت تصاویربسیج رسانه استان خوزستان از آثار حوزه دفاع مقدس حمایت می‌کند

سید مجتبی غرابی از اهالی روستای فای سید محمد در ادامه این مراسم فرهنگی اظهار داشت: این سطح از محرومیت برای منطقه‌ای که دارای ظرفیت بالایی برای کار تولیدی است، پس از 40 سال از انقلاب زیبنده نیست. در این مدت مردم نسبت به این مسئله اعتراض داشتند.

غرابی گفت: روستای فای سید محمد دارای استعداد بالای کشاورزی است ولی مردم به خاطر مشکل آب مهاجرت کردند. روستایی که ساکنین آن عاشق این منطقه هستند و دوست دارند در این زمین‌ها حضور و فعالیت کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه بسیاری از روستاها مشکل آب همچنان دارند ولی استاندار خوزستان از تریبون رسانه ملی به راحتی می‌گوید آب وصل شده است. در حالی است که آب شستشو هم نداریم. کمبود آب کشاورزی، سلامت و بهداشت مردم را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/341/س

R41468/P/S6,57/CT11 بیشتر بخوانید... کرمان| کتاب گویای "حسین پسر غلام‌حسین" رونمایی شد+تصاویر مراسم رونمایی از محصولات جبهه انقلاب فرهنگی استان خوزستان به روایت تصاویر پوستر «بچه زرنگ» با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرمان| کتاب گویای "حسین پسر غلام‌حسین" رونمایی شد+تصاویر مراسم رونمایی از محصولات جبهه انقلاب فرهنگی استان خوزستان به روایت تصاویر پوستر «بچه زرنگ» با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۶ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۷ افزایش هزینه‌های تولید باغداران قیمت میوه را گران کرد ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است استان بوشهر در شرایط هشدار کرونایی / عزاداری سنتی بوشهری‌ها‌ با شرایط ویژه برگزار می‌شود + فیلم گزارش| قربانی‌های گاندو تمامی ندارد / احتمال قطع دست "امیرحمزه " قربانی جدید در دشتیاری مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی عمران خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیات‌های ایران برگزار کنند آغاز جلسه رأی اعتماد به «خیابانی» وزارت اطلاعات: ۵ تیم جاسوسی دستگیر شدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خوزستان مراسم رونمایی رونمایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی: سفر به پاکستان و سریلانکا پیام مهمی را به جهان داد

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضاهای آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود. دکتر رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکارهای قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228438 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه