Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@03:06:01 GMT

نکاتی در مورد تمیز کردن گوش‌ها +اینفوگرافی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۹۲۵۹

نکاتی در مورد تمیز کردن گوش‌ها +اینفوگرافی

نظافت گوش‌ها به دلیل آنکه بدون واسطه در معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارند از اهمیت بالایی برخوردار است اما حتماً این کار باید بااحتیاط کامل و با رعایت نکات مهمی انجام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نظافت گوش‌ها به دلیل آنکه بدون واسطه در معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارند از اهمیت بالایی برخوردار است اما حتماً این کار باید بااحتیاط کامل و با رعایت نکات مهمی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوش‌ها به‌صورت طبیعی تمیز می‌شوند و باز و بسته شدن دهان موجب حرکت کانال‌های گوش و خارج شدن جرم‌ها می‌شود با تولید موم جدید توسط بدن جرم‌های قبلی به بیرون هدایت می‌شوند.
برای تمیز کردن گوش‌ها می‌توانید هنگام حمام کردن با لیف نرم و آب و صابون گوش‌ها را بشویید و لاله و پشت گوش‌ها را خوب تمیز کنید اما به کانال بیرونی دست نزنید.

هنگام تمیز کردن گوش باید این موارد را مدنظر قرار دهیم که گوش پاک‌کن، سنجاق و سرانگشت کوچکتان را داخل گوش نکنید چون ممکن است موجب هل دادن بیشتر جرم داخل گوش و سوراخ شدن پرده گوش شود

از شمع‌های پاک‌کننده گوش استفاده نکنید چون علاوه بر خطرناک بودن وجود شعله نزدیک موها در بیشتر موارد جرم گرم و ذوب‌شده به سمت پرده گوش می‌لغزد.

محصولات نرم‌کننده جرم بدون تجویز پزشک استفاده نشود چراکه ممکن است جرم به‌جای اینکه بیرون بیاید داخل‌تر برود و ایجاد انسداد کند.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: گوش زندگی سالم تمیز کردن گوش گوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش گلاب گیری + فیلم

برای گرفتن گلاب به روش سنتی به وسایلی مثل دیگ، قرابه، پارج و نی و شیشه نیاز دارد. دیگ مسی ظرف اصلی گلابگیری‌ است. درِ دیگ گذاشته می‌شود و  یک واشر پلاستیکی بین در دیگ و قابلمه جا می‌گیرد تا بخار داخل قابلمه محفوظ بماند. روی در دیگ سوراخی تعبیه شده که لوله‌های استیل از آن می‌گذرد و یک سر لوله به پارچی مسی می‌‌رسد و گلاب آماده داخل پارچ ریخته می‌شود. این فرآیند حدود ۷ ساعت طول می‌کشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نشست زمین در یکی از محله‌های شهر سنندج
  • سوزوکی هایابوسا: شاهین ژاپنی 25 ساله شد! (اینفوگرافی)
  • سوزوکی هایابوسا ؛ شاهین ژاپنی نسخه بیست و پنجمین سالگرد (اینفوگرافی)
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • آموزش گلاب گیری + فیلم
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • رقم نجومی بدهی بابک زنجانی که برق از سرتان می پراند! (+ اینفوگرافی)
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)