Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:56:03 GMT

تخصیص ٣٠ واگن و دو بیمارستان ریلی به اورژانس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۹۵۱۵

تخصیص ٣٠ واگن و دو بیمارستان ریلی به اورژانس

رییس اورژانس کشور از برنامه سازمان جهت اختصاص ٣٠ واگن و دو بیمارستان ریلی به اورژانس خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: اورژانس کشور اولین بار پس از ریزش سقف فرودگاه تصمیم بر تشکیل آن گرفته شد که پیرو آن هم اورژانس پیش بیمارستانی تشکیل شد. پس از آن در دفاع مقدس اورژانس پیشرفت کرد و بعد از آن مدتی دچار سکون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طی سال های گذشته قرار شد که اورژانس در قالب یک سازمان فعالیت کند. از زمانی که اورژانس تبدیل به سازمان شد، جزو اولین دستگاه های بوده ایم که در بلایا، حوادث و اتفاقات حضور داشته ایم. در خدمات اورژانس هم همه عدم پاسخگویی ها جبران شد و توانسته ایم با برنامه ریزی دقیق حضور خود را جبران کنیم. سازمان چابک شده است و نیروهای عملیاتی وارد میدان شده اند.

کولیوند افزود: ما برنامه ریزی پنج ساله ای داشته ایم که تا سال ١۴٠٠ زمان بندی برای رسیدن بر بالین بیمار و مصدومان داشته باشیم اما در سال ١٣٩٩ به هدف خود رسیده ایم به طوری که در تهران متوسط زمان رسیدن ما ٣٨ دقیقه بود اما حالا حدود ١۴ دقیقه شده است و رسیدن موتور آمبولانس ها به محل نیز کمتر از این مقدار است همچنین در جاده های روستایی نیز اصلا آماری نداشتیم که در حال حاضر به حدود ٢٠ دقیقه رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد آمبولانس ها نیز افزایش یافت به طوری که حالا با کمبودی مواجه نیستیم. همه این آمبولانس ها از برند های خوب دنیا هستند.

رییس اورژانس کشور درباره اورژانس هوایی کشور نیز گفت: به طور متوسط ۶۵ درصد از بیماران با اورژانس هوایی منتقل شدند و با این اقدام در یکی از شهرها آمار مرگ و میر زنان باردار ۵۵ درصد کاهش یافت.

کولیوند در ادامه اظهار کرد: سازمان اورژانس همچنین با سایر قسمت ها مثل اداره پیوند همکاری کرده است و سازمان ما در انتقال اعضا نقش موثری دارد و مرز را شکاندیم، به طوری که با اورژانس هوایی عضو را در بهترین شرایط منتقل می کنیم.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: هنگام اربعین حسینی دو هواپیما را به بیمارستان هوایی تبدیل کردیم که اگر لازم شد استفاده کنیم. این توانمندی ها بسیار خوب است که باید به رخ دنیا کشیده شود. در حال حاضر ٣٣٠ دستگاه موتور آمبولانس داریم که معمولا کمتر از ٩ دقیقه به محل می رسند. این کیفیت کار را بالا برده و هزینه ها را هم کاهش داده است.

به گفته وی، ۱۰۰۰ دستگاه موتور آمبولانس دیگر را هم قرار داد بستیم و قرار است که به ناوگان اضافه شود.

وی افزود: اورژانس دریایی را هم راه اندازی کردیم که پنج دستگاه هستند. سه دستگاه در استان هرمزگان هستند و گاهی باید با استفاده از آن ها افراد را منتقل کنیم.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس فقیر و غنی نمی‌شناسد ،گفت: اگر تصادفی در جاده ها اتفاق می افتاد، خدمات اورژانس هوایی هم ارایه می شود و در این زمان ما نمی‌بینم که فرد فقیر است، غنی است یا موارد دیگر.

وی ادامه داد: در بحث آموزش کارکنان و گروه های مختلف برای مردم نیز آموزش هایی داشتیم که سطح اطلاعات و آگاهی مردم را افزایش دهیم. در این شرایط مردم هم می توانند به ما کمک کنند بنابراین این اقدام موفقیت ما را افزایش می دهد. چهارشنبه آخر سال ۹۷ نیز ۶۵ درصد آمار حوادث ما کاهش پیدا کرده بود.

رییس اورژانس کشور افزود: سازمان اورژانس هماهنگی هایی را ایجاد کرد که دستگاه های نوار قلب را طوری راه اندازی کردیم تا اطلاعات و صدا را ارسال کند و نوار قلبی که به صورت الکتریکی گرفته می شود را ارسال کند. از این طریق در سکته های حاد قلبی انسان هایی نجات یافتند.

کولیوند افزود: پس از این اقدامات در زمان طلایی اقدامات لازم انجام می شود و فرد می تواند ادامه حیات دهد. بالغ بر ٩۵ هزار نفر در کمتر از ۶٠ دقیقه این خدمات را به صورت رایگان دریافت می کنند که این بسیار ارزشمند است. در سکته های مغزی که کد ٧٢۴ است نیز ٧۶٠٠ نفر با تزریق آر تی پی ای دیگر فلج نمی شود و پس از انتقال مستقیم به کت لب منتقل می شوند.

وی ادامه داد: سامانه های مختلفی را هم راه اندازی کردیم مثل سامانه ام سی ام سی که طی آن می دانیم کدام بیمارستان چند تخت دارد، کدام تخت ها خالیست و بر اساس اهدافی که به نفع بیماران باشد آنان را منتقل می کنیم.

کولیوند در ادامه گفت: سامانه ١١۵ و مانیتورینگ آمبولانس ها هستند و از شرایط تمامی آمبولانس ها آگاه هستیم. یک اتاق مرکز کنترل هدایت و فرماندهی را هم ایجاد کردیم که کل کشور را رصد می‌کنیم.

کولیوند ادامه داد: تیمی را به اسم عملیات ویژه تشکیل دادیم، در واقع کار اصلی ما تعطیلی ناپذیر است بنابراین تصمیم گرفتیم تیم عملیات ویژه ای داشته باشیم که این ها دوره های ویژه تری دیدند بنابراین هیچگاه کار اصلی ما عقب نمانده است. علیرغم اینکه در بسیاری از موارد اسمی از تکنسین های اورژانس دیده نمی شود، اقدامات بسیاری انجام می شود.

وی افزود: امکان ندارد اورژانس گزارشی داشته باشد که فردی برای کرونا آمبولانس درخواست کرده و پوشش داده نشده باشد حتی اضافه بر این انتقال بیماران کرونایی را هم خودمان به عهده گرفتیم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اورژانس کروناویروس آمبولانس رییس اورژانس کشور اورژانس هوایی آمبولانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، طباطبایی گفت: در حادثه برخورد اتوبوس مسافربری زاهدان _ اصفهان، در محور مهریز _ یزد، ۱۰ کیلومتری پلیس راه ۶ نفر مصدوم شدند که مصدومان با دو کد آمبولانس اورژانس به بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) مهریز منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه ساعت ۰۰:۱۴ بامداد چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رخ داده، ادامه داد: هم اکنون ۵ مصدوم این حادثه 
پس از دریافت خدمات اورژانس در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز مرخص شده اند و یک مصدوم دیگر هم در بخش تخصصی بیمارستان بستری شده است.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز