Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:43:14 GMT

رأی به «مدرس خیابانی» رأی به خودکفایی و ثبات بازار است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۹۶۹۷

رأی به «مدرس خیابانی» رأی به خودکفایی و ثبات بازار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خدابخشی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با «حسین مدرس خیابانی» برای تصدی وزارت صمت، با بیان اینکه مسند مدیریت مسئولیتی الهی است که به وزیر سپرده می‌شود و باید از این امانت الهی مراقبت کند، گفت: با بررسی ادبیات در سطح ملی و بین‌المللی درباره معیارهای موجود انتخاب مدیران در طی سال‌های اخیر معیارها را می‌توان از حیث نوع نگاه به ۸ معیار عمده تقسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ویژگی‌های مهم اخلاقی، سوابق مرتبط، ویژگی‌های علمی و تخصصی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، رعایت شایسته‌سالاری، توانایی جسمی و ذهنی، مهارت ارتباطی و انسانی، آگاهی و توان انجام وظایف مدیریتی و همچنین ارزیابی برنامه‌های پیشنهادی از جمله ابعاد مهم انتخاب مدیر شایسته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بر اساس معیارهای مذکور که همه آنها برگرفته از مبانی نظری روشن و متکی بر آموزه‌های دینی است و بدون حب و بغض و به صورت احساسی باید ارزیابی شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

خدابخشی در دفاع از وزیر پیشنهادی صمت، گفت: شخصی که برای تصدی وزارت به مجلس معرفی شده است، فردی است که امتحان خود را در دوران تصدی قائم مقامی وزارت صمت در حوزه بازرگانی و همچنین سرپرستی این وزارتخانه به خوبی پس داده است از این رو مشکلات موجود و انتقادات همراهان متوجه دولت است و نه فقط این وزارتخانه. همه مسئولیت‌ها و انتظارات را نباید از وزارتخانه خاص مطالبه کنیم.

وی گفت: توانمندی، درایت و سختکوشی خود را با اقدام عملی و پرهیز از حاشیه به اثبات رسانده و  وی ۱۸ سال سابقه کارشناسی و مدیریتی در این مجموعه عظیم را به ثبت رسانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در بازه زمانی تحریم فشارهای شدید بین‌المللی برای انزوای ایران و مسدود شدن کانال‌های بانکی که تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید با دشواری مواجه بود و بسیاری از واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده بود، وی توانست با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی اقدام به احیای صنعت و پایداری تولید کند.

خدابخشی گفت: مدرس خیابانی را می‌توان به جرأت مدیری مدبر، توانمند و متعهد و موفق در کشور نامید و رأی اعتماد به او  بی‌گمان رأی به خودکفایی، ثبات بازار، ثبات قیمت‌ها، قطع وابستگی، تولید ملی، دوری از حاشیه‌ها، نخبه‌پروری و استفاده از نیروی توانمند داخلی و شعار ما می‌توانیم، است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم خارج از سیاست‌زدگی و دور از حب و بغض رأی بدهیم وی گزینه مناسبی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کد خبر 4996685 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد خدابخشی حسین مدرس خیابانی وزارت صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا انفجار بیروت هیئت دولت محمد باقر قالیباف لبنان علی ربیعی اسحاق جهانگیری حسن روحانی مجلس ویروس کرونا شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ.پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

مرادصحرایی، وزیر اموزش و پرورش مدتی قبل درباره سند 2030 گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت اجرایی شد، اظهار داشت: البته هنوز هم بودند کسانی که به ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند؛ این افراد حتی در بدنه وزارتخانه هم بودند، زیرا این سند به عنوان یک رویکرد در بخشی از دولت پیشین وجود داشت و در حالی برای آن ردیف بودجه و دفتر در نظر گرفته بودند که برای اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه وجود نداشت.

صحرایی با یادآوری اینکه این رویکرد دولت قبل پس از تذکرات رهبر معظم انقلاب حتی مورد اعتراض نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته بود، اظهار داشت: بخشی از وزرای پیشین به سند تحول بنیادین اعتقاد داشتند جدی هم کار کردند ولی سند ۲۰۳۰ از بین نرفت تا دولت آقای رئیسی روی کار آمد و در بدنه اجرایی وزارتخانه به طور قطع مرگ سند ۲۰۳۰ رقم خورد.»

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903065

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه