Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@14:06:44 GMT

تلویزیون در محرم چه برنامه‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۳۰۲

تلویزیون در محرم چه برنامه‌هایی دارد؟

‍‍‍‍‍‍

دبیر شورای معارف سیما در نشست خبری امروز به تشریح برنامه‌های ایام محرم شبکه‌های تلویزیون پرداخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دبیر شورای معارف سیما جزئیات برنامه‌های محرم و پوشش هیئت‌ها و پخش عزاداری‌ها را در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، اعلام کرد. تدارک ویژه شبکه‌های سیما و هماهنگی‌ها و پیشنهادهای دبیر شورای معارف نشان می‌دهد با فرارسیدن محرم و صفر حسینیه‌ای به وسعت ایران پیش‌روی مخاطبین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان اتفاقی که در لیالی قدر افتاد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت عزاداری در قابِ تلویزیون منعکس شد همان برخورد را به صورت جدی‌تر و ویژه‌تر، دوربین‌های صداوسیما در ایام محرم، از اماکن و بقاع متبرکه و هیئت‌هایی که مجوز برگزاری می‌گیرند، پوشش می‌دهد و برای بینندگانی که به هر دلیلی در منزل‌اند، پای تلویزیون از این برنامه‌ها و عزاداری‌ها بهره ببرند. 

پیش از این پیگیری کردیم در شبکه‌های سیما قرار است به این برنامه‌ها بپردازند:

شبکه یک به عنوان شبکه ملی تلویزیون به نوعی هیئت‌داری کند. برنامه‌هایی مثل مسابقه قرآنی ترنم و مسابقه ایران این فصل‌شان را به پایان می‌رسانند و در آغاز محرم برنامه‌های ویژه‌ای روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت. شبکه یکی‌ها با شعار حسینیه ایران، برنامه‌هایی را تدارک دیده‌آند که کاملاً حال و هوای هیئت‌داری تلویزیونی دارد. با توجه به شرایط کرونا، پیش‌بینی شده شبکه یک بتواند سهم ویژه‌ای برای ایجاد حال و هوای معنوی و عزاداری امام حسین(ع) داشته باشد. خیلی از برنامه‌های روتین مثل "سیمای خانواده" رنگ و بوی محرمی به خودش می‌گیرد. 

در این بین صحبت بر سرِ سریال تلویزیونی است که آیا شبکه یک بعد از "معراجی‌ها"، "پس از آزادی" را روی آنتن می‌برد؟ با پیگیری‌هایی که شده، با پایان "معراجی‌ها"، "سرزده" با نام قبلی "مرثیه" که قرار بود شب‌های قدر به آنتن برسد اما به دلیل افزایش تعداد قسمت‌های مجموعه از 5 قسمت به 10 قسمت،‌ روی آنتن می‌رود و سریال محرمی شبکه یک سیما خواهد بود. 

این سریال به کارگردانی بهادر اسدی در شرایط کرونایی ساخته شده است و سعی شده درباره ویروس کرونا اطلاع‌رسانی شود و سریالی به روز در خصوص پلیس و یگان ویژه و مواردی مثل توبه و بخشش است. داستان این سریال درباره دو دوست است. اصلان و رضا دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی با چوخه بوده‌اند که دست روزگار مسیر آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده ، رضا پلیس شده و اصلان به کار‌های خلاف کشیده شده است. در این سریال رویا میرعلمی، مریم مومن، بهرنگ علوی، علی انصاریان و ... به ایفای نقش پرداختند.

شبکه دو در تدارک برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام محرم است که فعلاً جزئیات آن مشخص نشده و به محض تعیین کنداکتور و ساختار برنامه‌هایش حتماً اطلاع‌رسانی خواهد شد.  "مرضیه" قرار است از شنبه 25 مردادماه سریال شبکه دو سیما باشد. داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، مرحوم ماه‌چهره خلیلی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی همراه با آتیلا پسیانی گروه بازیگران "مرضیه" را تشکیل می‌دهند.

بعد از این سریال، با تلاش‌های شبانه‌روزی گروه "بوم و بانو"، جدیدترین اثر سعید سلطانی به شبکه دو سیما برسد. سریالی که پیش از این هم یکی از مجموعه‌های تلویزیونی بوده که در ایام محرم به آنتن برسد. اما مثل خیلی از کارهای دیگر با سختی‌های کرونایی و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، دیبا زاهدی، ساغر قناعت و... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند که برای پخش در ایام محرم آماده می‌شود. 

در خلاصه داستان "بوم و بانو" آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی‌آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می‌رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی‌خیزد... "بوم و بانو" قصه‌ای تاریخی دارد که در دوران رضاخان می‌گذرد و مسائلی چون بحث ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در آن زمان مطرح می‌شود. دست‌اندرکاران هم اعلام کرده‌اند که گروه با تلاش شبانه‌ورزی به دنبال رسیدن به آنتن ایام محرم است.

دست‌اندرکاران سریال "زمین‌گرم" در تلاشند خودشان را به آنتن محرم شبکه سه برسانند اما توقف‌های کرونایی مانع شد که "زمین گرم" در موعد مقرر به تلویزیون برسد. به همین خاطر می‌توانیم منتظر اثر جدید "سعید نعمت‌الله" که خودش برای اولین بار در مقام کارگردانی‌اش قرار گرفته، باشیم اما با تأخیر چند روزه. بنابراین "زمین گرم" درام گرم و خانوادگی نعمت‌الله به آنتن شبکه سه سیما می‌رسد؛ کاری که با پس زمینه‌های مذهبی و لحنی متفاوت از کارهای قبلی نعمت‌الله یعنی "جراحت" و "برادرجان" در 30 قسمت روزهای پایانی تولید را می‌گذراند. 

بازیگران این سریال 30 قسمتی عبارتند از: مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغرهمت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش‌زاده، مسعود شریف، علیرضا اولیایی، وحید فعال و... در خلاصه داستان «زمین گرم» که مضمونی اجتماعی- مذهبی دارد، آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند...

شبکه سه در بخش برنامه‌سازی هم تدارک ویژه دیده و در کنارِ پخش مداحی ستایشگران جوان مثل سال قبل، برنامه‌هایی مثل "چلچراغ" را با ساختار جدید و "در آستان خورشید" و "مخاطب خاص" را هم روی آنتن خواهد داشت. 

این شبکه تلویزیونی سریال دیگری را هم برای ایام اربعین آماده می‌کند که نامش "نجلا" است.  این سریال 15 قسمتی با محوریت فرهنگ عاشورا و در قالب ملودرام اجتماعی دینی‌، ارزشی و عاشقانه‌ای در رثای امام حسین(ع) ساخته می‌شود. "نجلا" به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور  این روزها در بوستان ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال تصویربرداری است.  این سریال با قصه‌ای ایرانی- عراقی به بحث پیاده‌روی اربعین و تاریخچه آن نیز می‌پردازد. 

در شبکه 5، سریال تأمینی به آنتن می‌رسد و می‌توانیم منتظر برنامه‌های ویژه ایام محرم در این شبکه تلویزیونی هم باشیم. در شبکه نسیم با پایان "دورهمی" و برخی از برنامه‌های شادانه این شبکه، باید منتظر برنامه‌هایی مثل "با حسین حرف بزن" با شکل و شمایل جدید و البته فصل جدید "چهل‌تیکه" که از 25 مردادماه پخش خودش را آغاز می‌کند و هر شب روی آنتن می‌رود. 

جزئیات برنامه‌های محرم تلویزیون و چگونگی پوشش هیئت‌ها به روایت جواد شیخ‌اکبری دبیر شورای معارف سیما به شرح ذیل است:

این خبر در حال تکمیل است...

R1515/P/S4,1430/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... گزارش تسنیم از محرمِ تلویزیون| هیئت‌داری شبکه یک و چلچراغ جدید/ "پس از آزادی" نرسید؛ "بوم‌وبانو" و "زمین‌گرم" در راه آنتن "کوچه نقاش‌ها" سریال می‌شود/ مذاکره برای ساخت زندگی فرمانده ضدانگلیسی ارتش قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش تسنیم از محرمِ تلویزیون| هیئت‌داری شبکه یک و چلچراغ جدید/ "پس از آزادی" نرسید؛ "بوم‌وبانو" و "زمین‌گرم" در راه آنتن "کوچه نقاش‌ها" سریال می‌شود/ مذاکره برای ساخت زندگی فرمانده ضدانگلیسی ارتش واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ حضور جمشید هاشم پور در فیلم «برای مرجان» ۲ وزیر بهداشت: تکلیف کسانی که در مسئله عزاداری محرم از رهبری جلوتر می‌روند روشن است ۳ آیا وضو یا غسل با وجود خالکوبی صحیح است؟ ۴ «مولان» بالاخره در سینماهای چین اکران می شود ۵ ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات ۶ کاهش تمایل به واردات کاغذ از سوی تجار/ادامه‌دار بودن عدم تخصیص ارز خطرناک است ۷ راهکاری برای گشایش در زندگی/ برکت ویژۀ الهی در گروی خدمت به پدر و مادر است ۸ گزارش تسنیم از محرمِ تلویزیون| هیئت‌داری شبکه یک و چلچراغ جدید/ "پس از آزادی" نرسید؛ "بوم‌وبانو" و "زمین‌گرم" در راه آنتن مهمترین اخبار فرهنگی حاج قاسم جبهه فرهنگی کیست؟/ خیانت به موسیقی دفاع مقدس/ موسیقی در غرب به نقطه پایان رسیده است گزارش تسنیم از محرمِ تلویزیون| هیئت‌داری شبکه یک و چلچراغ جدید/ "پس از آزادی" نرسید؛ "بوم‌وبانو" و "زمین‌گرم" در راه آنتن تلویزیون در محرم چه برنامه‌هایی دارد؟ آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند مهمترین اخبار تسنیم میزگرد ایده‌ها در تسنیم|شفافیت تبلیغات نامزدها به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌رسد/ طرح شفافیت، نهایتاً تا ۲ ماه آینده در صحن مجلس لبنان| ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارت مادی انفجار بیروت مجلس به مدرس خیابانی اعتماد نکرد آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۱۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون ماه محرم شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون گزارش تسنیم از محرم دبیر شورای معارف شبکه های سیما برنامه هایی راه آنتن پس از آزادی محرم شبکه برنامه ها زمین گرم روی آنتن ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد

برنامه تلویزیونی «امتداد» قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی بپردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

این برنامه گفت‌وگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفت‌وگو با میهمانان بپردازد.

ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مؤلفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشأ آنها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در 26 قسمت 55 دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی میهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در تلویزیون
  • ببینید | بغض معلم تبریزی برای بزرگ‌ترین غصه‌اش روی آنتن تلویزیون
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • ببینید | دوبله فوق‌العاده ابراهیم شفیعی روی آنتن تلویزیون
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • (ویدئو) دوبله فوق‌العاده ابراهیم شفیعی روی آنتن تلویزیون