Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:04:17 GMT

نسخه‌های کاغذی بیمه سلامت از آذر ۹۹ در خراسان شمالی حذف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۰۵۸۳

نسخه‌های کاغذی بیمه سلامت از آذر ۹۹ در خراسان شمالی حذف می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: از آذر سال ۹۹ تمام نسخه‌های کاغذی حذف و نسخ پزشکی و اسناد آزمایشگاهی بیمه سلامت کاملا به صورت الکترونیکی انجام نوشته می‌شود. - اخبار استانها -

محسن رعنایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: از سال 97 طرح نسخه‌های الکترونیک در بیمه‌های سلامت استان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای امسال بر اساس قوانین بودجه و برنامه ششم توسعه 137 مطب و درمانگاه فعال در سطح استان در طرح نسخه نویسی الکترونیکی فعالیت می کنند.

وی افزود: در سال 99 تعداد44 هزار نسخه الکترونیکی تولید شده است. فعلا نسخه الکترونیکی همزمان با نسخ کاغذی ثبت می‌شود. از آذر سال 99 تمام نسخ پزشکی و اسناد آزمایشگاهی بیمه سلامت کاملا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مزیت های نسخه نویسی الکترونیک٬ اظهار داشت: حذف کاغذ در مراوادت روزانه در فرایند درمان به عنوان راهی برای کنترل عفونت و صرفه‌جویی‌ها٬ یکی از مزیت نسخ الکترونیک است. برای ایجاد پرونده درمانی پزشک خانواده نیز نسخ الکترونیکی برای مراجعه به تمام مراکز درمانی برای بیمار ثابت مانده و پزشکان می‌توانند سابقه درمانی بیمار را به راحتی مشاهده کنند.

کرمان| دفاتر بیمه سلامت سراسر کشور سال آینده جمع‌آوری می‌شودمدیرکل بیمه سلامت خوزستان: پرونده تمامی بیماران بستری‌شده در استان الکترونیکی است80 میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری به بیمارستان‌ها پرداخت شد

رعنایی ادامه داد: داروهای مورد نیاز بیمار که در برخی استان‌ها کمیاب هستند با نسخ الکترونیکی به راحتی در تمام نقاط ایران قابل دسترس و دستیابی است. هم‌پوشانی بیمه ای نیز با نسخ الکترونیکی قابل حل است. در استان خراسان شمالی با جمعیت 900 هزار نفری٬ بیش از 1 میلیون دفترچه درمانی وجود دارد که این یک آسیب برای بیمه‌ها است.

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی 620 هزار بیمه شده وجود دارند که تمام افراد واجد شرایط و افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند٬ می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند. تمام افرادی که بیمه ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام در بیمه سلامت و دریافت دفترچه اقدام کنند.

انتهای پیام/311/ت

 

R7719/P/S6,55/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری خراسان شمالی بهداشت و درمان بیشتر بخوانید... ۸۰ میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری به بیمارستان‌ها پرداخت شد مدیرکل بیمه سلامت خوزستان: پرونده تمامی بیماران بستری‌شده در استان الکترونیکی است کرمان| دفاتر بیمه سلامت سراسر کشور سال آینده جمع‌آوری می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۸۰ میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری به بیمارستان‌ها پرداخت شد مدیرکل بیمه سلامت خوزستان: پرونده تمامی بیماران بستری‌شده در استان الکترونیکی است کرمان| دفاتر بیمه سلامت سراسر کشور سال آینده جمع‌آوری می‌شود واژه های کاربردی مرتبط استانداری خراسان شمالی بهداشت و درمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۶ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است استان بوشهر در شرایط هشدار کرونایی / عزاداری سنتی بوشهری‌ها‌ با شرایط ویژه برگزار می‌شود + فیلم انتقاد عضو کمیسیون صنایع از شیوه واگذاری معادن / در واگذاری معادن ‌"اهلیت و تخصص" ‌برای آقایان مهم نیست‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دشمنان فکر می‌کردند با فشار تحریم شدید از سال ۹۷ کشور را دچار بحران می‌کنند مجلس به مدرس خیابانی اعتماد نکرد لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب الله، امل و جریان ‌آزاد ملی پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکس ۴ راه حل همتی به دولت برای تامین مالی سالم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی بهداشت و درمان استانداری خراسان شمالی بهداشت و درمان مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته: در حال حاضر- فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه- به شرکت‌ها رسیده، موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینهء بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد