Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف درارتباط با مراسم اربعین حسینی برای این ستاد ارسال شده است، گفت: بیش از دو هزار پیام برای داخل و بین الملل برای استفاده در فضای مجازی و رسانه ایدر موسم اربعین در حال آماده شدن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در نشست شورای معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به اینکه در شرایط پیش رو احتمالا امسال مراسم اربعین همانند پیاده روی های گذشته برگزار نخواهد شد، افزود: با این نگاه برنامه ها در حوزهای فرهنگی، آموزشی ، تبلیغات و تعامل دستگاهها درداخل و بین الملل طراحی و با همکاری دستگاههای مختلف درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی به انواع پیام های تولید شده متناسب با فضای اربعین امسال اشاره کرد و همکاری در تولیدات رادیوهای اربعین، معارف، فرهنگ، جوان و نمایش، همچنین تولیدات نمایشی، روایتگری، برگزاری انواع مسابقات و کتابخوانی و توجه به کودکان ونوجوانان را از جمله فعالیت هایی عنوان کرد که کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در دستور کار دارد.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هماهنگی های صورت گرفته با عتبه حسینی برای پشتیبانی و پوشش برنامه های این کمیته در موسم اربعین حسینی را یادآور شد و با اشاره به پخش زیارت اربعین، دعای کمیل و سخنرانی به زبان های مختلف از رسانه ها و برگزاری محافل قرآنی در فضای مجازی گفت: تلاش داریم امسال قرائت زیارت اربعین را به     خانه ها ببریم.   
درادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم استفاده از فضای    رسانه ای و مجازی درایام اربعین برای انتقال رنگ و بوی این مراسم معنوی تاکید کرد و خواستار تلاش برای عملی شدن طرح هر خانه یک حسینیه شد. 
وی افزود: در مراسم اربعین امسال نباید نقش سرداردلها حاج قاسم سلیمانی در بازشدن مسیر پیاده روی اربعین و ایجاد حس برادری میان مسلمانان دو کشورفراموش شود.  

 

بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه آقایان بهمن جهانی مدیرفناوری اطلاعات و هوشمند سازی سازمانی و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی اخویان مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از برنامه های حوزه مسئولیت خود گزارش دادند.
آقای جهانی اظهار داشت: بروز رسانی در زیر ساخت شبکه، سخت افزار، نرم افزار، تجهیزات و پروتکل های امنیتی، دیجیتالی کردن اطلاعات، راه اندازی مدیا سنتر و چند سایت و سیستم جامع بین الملل از اولویت های حوزه فناوری اطلاعات بوده است.
به گفته حجت الاسلام و المسلمین اخویان، آموزش زائران حج تمتع و روحانیون و مداحان عتبات، آموزش ضمن خدمت روحانیون حج و عمره، آموزش تکمیلی معین و معینه ها و آموزش ضمن خدمت کارکنان بعثه و حضور در مناسبت های مختلف در فضای مجازی نیز در مدیریت آموزش مورد توجه بوده است.
در ادامه این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار ارائه آموزش براساس نیاز مخاطب شد و بر لزوم توجه بیشتر به فعالیت های فرهنگی در ماههای محرم و صفر در شرایطی که مردم درگیر ویروس کرونا هستند، تاکید کرد.
این جلسه با گزارش مبسوط آقای علی اکبر ضیائی رئيس پژوهشكده حج و زيارت از   واحد های اسناد و بقیع پژوهی این مرکز پایان یافت . 
وی با اشاره به اهداف و ضرورت های تشکیل واحد اسناد، گفت: از مرداد ماه سال 1397 تاکنون 4447 عنوان سند در بیش از هفتاد هزار برگ ، فهرست نویسی و نمایه سازی شده است و محققان می توانند از آن استفاده کنند.
آقای ضیائی همچنین اولویت در واحد بقیع پژوهی را جمع آوری اسناد بقیع و ارائه آن، چاپ آثار علمی و ادبی درباره بقیع و فعالیت در شبکه های مجازی و تولید آثار هنری با موضوع بقیع عنوان کرد و برگزاری کنگره یکصدمین سالگرد تخریب بقاع بقیع با عنوان" جنت البقیع مضجع الائمه و الاصحاب - بهشت بقیع آرامگاه امامان و صحابه" درسال 1402 را فرصتی تاریخی برای احیای بقیع و بزرگداشت ائمه بقیع و یادکرد مظلومیت آنان دانست.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین فضای مجازی حجت الاسلام فضای مجازی کمیته فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آن گروه که هستند با امام بقیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم  و فناوری آنا، عبدالرضا مدرس‌زاده شاعر و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به مناسبت فرارسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام قطعه شعری سروده است که از نظر مخاطبان می‌گذرد:

خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
صفا به باورشان می‌دهد سلام بقیع

خوشا دلی که بگیرد فروغ بیداری
ز روح‌بخشی ِ فیض ِعلی‌الدوام بقیع

به پاست بهر ملائک میان غربت غم
به لطف طلعت مهتاب، بار عام بقیع

ولّی ِ راستی و معرفت امام ششم
شده است روشنی شام صبح‌فام بقیع

چنان ائمه دیگر به لطف حضرت دوست
فزود قدر بلندش بر احترام بقیع

امام فقه و حدیث است و بانی توحید
از او گرفته فروغ و شکوه، نام بقیع

همیشه تازه سخن دارد این مکان شریف
که هست متن احادیث او پیام بقیع

رها ز بند پریشانی زمان باشد
کبوتر دل هر کس رسد به بام بقیع

خوشا خیال پر از شوق عاشقی که شود
چنان نسیم، موفق به استلام بقیع

قنوت سبز دعا‌ها امیدشان این است:
مگر به گنبد زرین رسد ختام بقیع

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • پیام پر از طعنه و تذکر سپاهان به کمیته انضباطی
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • زبان طنز نیشدار است