Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه "از ۳۵۰ واحد الگویی معیشتی و واحد بهداشتی دام و طیور در دست اقدام تا به امروز ۷۰ واحد به اتمام رسیده است" گفت: در ۱۵ روستای استان به صورت ویژه در حوزه اشتغال کار می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در مراسم افتتاح واحد الگویی معیشتی و واحد بهداشتی دام و طیور در روستای "جوخواه" طبس به نمایندگی از 70 واحد الگویی تکمیل شده از 350 واحد اظهار داشت: یکی از برنامه  قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه  استان در زمینه اشتغال و کمک به تثبیت اشتغال موجود، افزایش بهره وری  شغل و در مرحله دیگر ایجاد مشاغل جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نیازسنجی که در 6 دهستان به صورت الگویی کار می‌شود در ابتدا با تحلیل اشتغال که در روستا انجام شده دسته‌های مزیت‌دار اشتغال مشخص و براساس آن شبکه‌های مردمی تشکیل شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از موضوعات که  جامعیت در اکثر  دهستانها دارد  بحث دام سبک و سنگین است  که در بسیاری دهستان‌ها مشاغل اصلی مردم پرروش دام سبک و سنگین است. در این راستا شبکه دام سبک و سنگین مردمی را در روستاها شکل دادیم و آموزش‌های میدانی را از چند سال گذشته به صورت حضور تیم‌های کارشناسی در داخل روستاها آغاز کرده و بازدید از واحدهای الگویی در نقاط مختلف را داشته‌ایم.

ساخت 57 پروژه حیاتی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجانپروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی گلستان در 68 روستا اجرا می‌شودقرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه طبس برای تولید ماسک وارد میدان شد‌

هنری با بیان اینکه علاوه بر آموزش، کمک به تامین مواد اولیه نیز دنبال شده است افزود: در بیشتر روستاها کمبود دانش فنی دام و طیور را داشتیم و مشکلات بهداشتی فضاهای بهداشتی نگهداری دام طیور احصا شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 350 واحد الگویی در 6 دهستان آغاز به کار کرده که تا این لحظه 70 واحد الگویی به اتمام رسیده و مابقی  با مشارکت مردم در حال انجام است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی اظهار داشت: 600 نفر از مردم در روستاها جزو شبکه دام هستند و در 15 روستا به صورت ویژه تمرکز در حوزه اشتغال را داریم که آموزش‌هایی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی در پنج عرصه فعالیت می‌کند فرمانده سپاه گلستان: آبرسانی به مناطق محروم اولویت قرارگاه پیشرفت و آبادانی است طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بخش آسفیچ افتتاح شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی در پنج عرصه فعالیت می‌کند فرمانده سپاه گلستان: آبرسانی به مناطق محروم اولویت قرارگاه پیشرفت و آبادانی است طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بخش آسفیچ افتتاح شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۶ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| واکاوی ماجرای دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / چرا جسد «سها رضانژاد» یک ماه بعد پیدا شد؟ افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است استان بوشهر در شرایط هشدار کرونایی / عزاداری سنتی بوشهری‌ها‌ با شرایط ویژه برگزار می‌شود + فیلم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دشمنان فکر می‌کردند با فشار تحریم شدید از سال ۹۷ کشور را دچار بحران می‌کنند گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ سید حسن نصرالله به‌مناسبت جنگ ۳۳روزه سخنرانی می‌کند ‎ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی زنگنه: ناپختگی یکی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی موجب نگرانی مردم شد/ به تصمیم دولت تمکین می کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی قرارگاه پیشرفت و آبادانی واحد الگویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد

دهمین شورای راهبری برنامه ملی آبادیران، سوم اردیبهشت ماه با حضور مدیران نهاد‌ها و سازمان‌های متولی آبادانی و پیشرفت کشور در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو دهمین شورای راهبری برنامه ملی آبادیران، سوم اردیبهشت ماه با حضور مدیران نهادها و سازمان های متولی آبادانی و پیشرفت کشور در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست که با حضور جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، سردار سرتیپ حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر اختری، مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و عضو شورای عالی جهاد سازندگی برگزار شد، حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران، گزارشی از اقدامات این برنامه ملی در سال گذشته ارائه کرد و هدف از عملیاتی کردن این برنامه را گره زدن زیست بوم علمی، فناوری و نوآوری به عرصه آبادانی و پیشرفت و رفع چالش‌های این حوزه دانست.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه ملی آبادیران، پیگیری توافقنامه‌های منعقد شده، ارتباط با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، برگزاری جایزه ملی آبادیران، افتتاح اولین مرکز اشتغال فناورانه آبادیران، برگزاری اولین گردهمایی فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه، برگزاری اولین نمایشگاه آبادیران استان یزد، همکاری با جشنواره مردمی عمار و شرکت در این رویداد سالانه، تشکیل رسانه و پایگاه خبری تخصصی آبادانی و پیشرفت فناورانه (آبادیران) و. را از جمله اقداماتی دانست که این برنامه در سال گذشته در دستور کار خود داشته است.

شکری با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران، بکارگیری ظرفیت اساتید و نخبگان در تعامل با نهاد‌های ذیربط، مسئله محور بودن این دوره از نمایشگاه و حضور نهاد‌های متولی آبادانی و پیشرفت همراه با نیاز‌های احصا شده آن‌ها را از اقدامات نوآورانه و درجهت افزایش تعاملات بین دستگاهی و مخاطبین نمایشگاه دانست.

وی با اعلام انتشار فراخوان شرکت در این نمایشگاه، افزود: با توجه به شعار سال که در جهت مشارکت مردم در رشد اقتصاد و جهش تولید می‌باشد، بخش جدیدی تحت عنوان روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی برای معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین معرفی نمونه‌های موفق عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه به نمایشگاه آبادیران اضافه خواهد شد

در ادامه، اکبری، دبیر اجرایی نمایشگاه به تبیین برنامه‌های دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و اتصال شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و نیز اساتید و نخبگان به مسائل و ظرفیت‌های مناطق کمتر برخوردار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور از طریق معرفی پروژه‌های آبادانی و پیشرفت نهاد‌های دولتی و حاکمیتی متولی آبادانی و پیشرفت، کمک به رفع چالش‌های مناطق کمتر برخوردار و ایجاد استغال پایدار با استفاده از توانمندی‌های شرکت ها، اساتید و نخبگان زیست بوم علمی، نوآوری و فناوری کشور، گسترش مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان را از جمله این برنامه‌ها دانست.

وی همچنین تاکید کرد: مخاطبان ما در این دوره از نمایشگاه در دو طیف عرضه و تقاضا قرار می‌گیرند؛ شرکت‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی، خیرین و گروه‌های جهادی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دستگاه‌های اجرایی و. در بخش تقاضا و شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق، اساتید و نخبگان در بخش عرضه قرار می‌گیرند و هدف ما در این نمایشگاه پیوند این دو بخش به یکدیگر است.

اکبری در ادامه بر حوزه‌های برگزاری نمایشگاه متمرکز شد و مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، اشتغال کوچک مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی و صنایع نرم و آموزشی را از جمله این حوزه‌ها برشمرد.

در ادامه، سردار سرتیپ حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ارائه توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه‌های وابسته در موضوع آبادانی و پیشرفت پرداخت.

وی با بیان این که سپاه پاسداران، نظام مسائل کشور را در حوزه‌های مختلف درجغرافیای پهناور کشور در اختیار دارد تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور می­بایست به روش‌های نوآورانه و فناورانه روی آورد.

حزنی در پایان بر هم افزایی بخش‌های مختلف کشوری و لشکری برای رونق بخشیدن به برنامه ملی آبادیران و دعوت از آن‌ها برای بازدید از نمایشگاه تاکید کرد.

در بخش آخر جلسه هر یک حاضران به بیان پیشنهاد‌های خود در راستای برگزاری هر چه بهتر دومین دوره نمایشگاه آبادیران پرداختند.

گفتنی است دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران ۲۲ تا ۲۵ خردادماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد