Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در واکنش به ادعای دولت آمریکا مبنی بر فعال کردن مکانیسم ماشه می‌گوید که این اقدام، آمریکا را در عرصه بین المللی به خطر می‌اندازد. تاریخ انتشار: 12:07 - 22 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۰۳۱

خبرگزاری میزان - «میخائیل اولیانوف»، نماینده آمریکا در سازمان های بین المللی، در پیامی توییتری به ادعای آمریکا مبنی بر فعال سازی «مکانیسم ماشه» واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوشت «ما امیدواریم که افرادی معقول در دولت آمریکا وجود داشته باشند که نمی‎خواهند کشورشان را با ماجراجویی در عرصه بین المللی با چالش مواجه کنند؛ مانند تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه.»

تحریم ۱۳ ساله تسلیحاتی ایران در مهر ماه سال جاری براساس توافق هسته‌ای منقضی می‌شود اما آمریکا تلاش دارد با اعمال فشار بر کشور‌های عضو شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی خود برای تمدید این تحریم را تصویب کند.

گزارش‌های منتشر شده از موضع کشور‌های مختلف تنها چند ساعت مانده به زمان رای گیری، از ناکامی قطعی «واشنگتن» حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: رای‌گیری شورای امنیت درخصوص قطعنامه ضد ایرانی آمریکا ناچار به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است

واشنگتن در ماه ژوئن با مطرح کردن استدلالی حقوقی مدعی شده که در صورت تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، به عنوان عضوی از برجام، با فعال کردن «مکانیسم ماشه» تحریم های سازمان ملل علیه ایران را فعال می‎کند.

براساس روال معمول رای گیری در شورای امنیت، ۱۵ عضو این نهاد ۲۴ ساعت برای اعلام رای خود فرصت دارند و نتیجه در جلسه‌ای عمومی اعلام می‌شود اما دیپلمات‌ها می‌گویند «قطعنامه آمریکا از حمایت اندکی برخوردار است.»

وتوی روسیه و چین در صورتی رخ می‌دهد که دستکم ۹ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت بدهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران تحولات بین الملل تحریم تسلیحاتی ایران مکانیسم ماشه شورای امنیت بین المللی فعال کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل

روسیه پس از مخالفت آمریکا با تحقیقات دیوان بین‌المللی لاهه در مورد جنایات اسرائیل در غزه و در عین‌حال حمایت آن از حکم این نهاد برای دستگیری «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را ریاکارانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، روسیه امروز سه‌شنبه مخالفت آمریکا با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) درباره اسرائیل را «ریاکارانه» دانست و گفت: اما واشنگتن از حکم این دادگاه برای دستگیری رئیس‌جمهوری روسیه حمایت می‌کند.

دیوان کیفری بین‌المللی که می‌تواند افراد را به جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی متهم کند، در حال بررسی حمله ۷ اکتبر حماس و تهاجم نظامی ویرانگر اسرائیل به غزه است که اکنون هفت ماه از آن می گذرد.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید دیروز دوشنبه گفت که آمریکا از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره اسرائیل حمایت نمی‌کند و معتقد نیست که چنین تحقیقاتی در حوزه قضایی این دادگاه بین المللی باشد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده سال گذشته تصمیم دیوان بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت پوتین به دلیل جنگ در اوکراین را موجه دانست.

اما روسیه صدور حکم دیوان بین المللی را علیه پوتین تلاش بی معنی غرب به منظور خدشه دار کردن اعتبار مسکو دانست و جنایات جنگی در اوکراین را رد می کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پستی در تلگرام گفت: واشنگتن کاملا از صدور حکم دادگاه بین‌المللی کیفری علیه رهبری روسیه حمایت می‌کند. اما نظام سیاسی آن مشروعیت همین نهاد را در رابطه با خود و ماهواره‌هایش به رسمیت نمی‌شناسد.

وی سپس موضع آمریکا را از نظر فکری «پوچ» توصیف کرد.

رویترز در ادامه یادآور شد: اگرچه اسرائیل عضو دیوان بین المللی کیفری نیست، اما سرزمین های فلسطینی در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک کشور عضو در حوزه قضایی این نهاد پذیرفته شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز روز جمعه گفت که هر گونه تصمیم دیوان بین المللی کیفری بر اقدامات تل آویو تاثیری نمی گذارد، اما در عین حال این اقدام دادگاه لاهه را اقدامی خطرناک دانست. رسانه های رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام دیوان بین المللی کیفری گزارش دادند که مقامات اسرائیلی نگران هستند مبادا دادگاه حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مقامات ارشد کابینه وی را به اتهام نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه صادر کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود