Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@09:55:07 GMT

چرای دام در مناطق حفاظت شده زنجان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۱۷۵۷

چرای دام در مناطق حفاظت شده زنجان ممنوع است

فرماند یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: چرای دام در مراتع قرار گرفته در مناطق حفاظت شده این استان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش جماران، اسماعیل قلی زاده افزود: دامداران تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده یقین بدانند در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست زنجان، بدون هیچ اغماضی، جلب و به منظور اعمال قانون به مراجع قانونی تحویل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و ممنوعه، موجب خسارت و تخریب زیستگاه های حیات وحش می شود از  دامداران و چوپانان خواست از چرای دام های خود در این مناطق به جد اجتناب کنند.

قلی زاده یادآور شد: هفته گذشته، محیط‌بانان حین گشت زنی و پایش مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده، در پناهگاه حیات وحش انگوران از توابع شهرستان ماهنشان، یک فرد متخلف و متمرد که مشغول چرای دام بود را مشاهده و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه این متخلف دارای سابقه تعلیف دام در مراتع حفاظت شده بود، افزود: این فرد خاطی، طی چند نوبت مبادرت به تعلیف غیرمجاز ۱۵۰ راس گوسفند در مراتع این پناهگاه حیات وحش نیز کرده بود که بالاخره از سوی ماموران یگان حفاظت به دام افتاد.

اخبار مرتبط حمله زمین‌خواران به مناطق حفاظت‎ شده! + تصاویر در برخی مناطق حفاظت شده کشور تجدیدنظر می‌شود مناطق حفاظت شده زیست محیطی از محدوده مناطق آزاد خارج شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مناطق حفاظت شده مناطق حفاظت شده زنجان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مناطق حفاظت شده چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، علی باقری اظهار کرد: ۵ حفار غیر مجاز در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی روستای خواجه آباد سرولایت نیشابور دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خراسان رضوی ادامه داد: حفاران غیرمجاز با یک دستگاه خودرو بودند که طی بازرسی از داخل خودرو دو دستگاه فلزیاب، بیل و کلنگ کشف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران یگان حفاظت شهرستان نیشابور و طبق دستور مقام قضائی، محتویات گوشی نامبردگان مورد بررسی قرار گرفت که تصاویری مرتبط با برخی جرایم در حوزه میراث فرهنگی کشف شد.

باقری گفت: برابر دستور مقام قضائی سه نفر از متهمان تا بررسی کامل روند پرونده به زندان قوچان روانه شدند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران