Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:03:17 GMT

تشکل‌های مردم نهاد یا هنرمند نما؟!

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۱۹۸۵

تشکل‌های مردم نهاد یا هنرمند نما؟!

در خصوص مراودات این تشکل به‌ ظاهر مردم‌ نهاد با هنرمندان و اصحاب رسانه با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که مدیر تشکل ذکرشده چند ماهی است که استعفایش از مسئولیت روابط عمومی خانه هنرمندان مورد تائید مدیرعامل خانه قرار گرفته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هنوز چند وقتی از ماجرای فضاسازی برخی از اهالی هنر و رسانه در خصوص بازداشت چند عضو ارشد یک جمعیت به‌ظاهر مردمی و خیریه در کشور نمی‌گذرد که مجدد مطالبی مبنی بر نگرانی‌های نسبت به فعالیت‌های شائبه برانگیز یک تشکل تازه تأسیس مردم‌نهاد با استفاده از ارتباط‌گیری با اهالی فرهنگ و هنر و البته برخی از اصحاب رسانه دست‌به‌دست می‌شود، نگرانی‌های که باتجربه اقدامات جمعیت مشابهِ که امروز برخی از اعضای ارشد آن به دلایل اخلاقی، مالی و امنیتی در بازداشت به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندان بیراه نیز نبوده و قطعاً جا دارد از بُعد نظارتی بسیار دقیق و حساب‌شده مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد تا تجربه تلخ آن جمعیت به‌ظاهر مردم‌نهاد مجدد تکرار نشود، البته جای تأسف دارد که بدانیم حوزه نظارتی و ساماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد باسابقه که از دیرباز در کشور دارند و همچنین رشد قابل‌توجه آن‌ها بعد از پیروزی انقلاب، تنها از اسفندماه سال گذشته ذیل وزارت کشور مطرح‌ شده است که خود نشان از ضعف و انفعال دولتی در برابر چنین تشکل‌ها و سازمان‌های است.

اما شائبه مهمی که موضوع را بسیار حساس و قابل‌تأمل کرده است مراودات این تشکل مردم‌ نهاد با برخی هنرمندان مطرح کشور و اصحاب رسانه است، دقیقاً همان راهی که جمعیت ذکر نیز پیش‌ از این طی کرده و نتیجه‌اش بازداشت اعضای ارشد آن به دلایل مشخص است اما نکته قابل‌ تأمل اینکه در مطلب منتشر شده نام مسئول روابط عمومی خانه هنرمندان به‌ عنوان مدیر این موسسه مطرح می‌شود که به‌تبع نگرانی‌ها را نسبت به این قسم مراودات چند برابر می‌کند تا از ظرفیت خانه هنرمندان در راستای برخی اهداف استفاده گردد و در آینده نه‌چندان دور شاهد ظهور یک تشکل پرنفوذ در اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه باشیم.

در گام نخست و در خصوص مراودات این تشکل به‌ ظاهر مردم‌ نهاد با هنرمندان و اصحاب رسانه با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که مدیر تشکل ذکرشده چند ماهی است که استعفایش از مسئولیت روابط عمومی خانه هنرمندان مورد تائید مدیرعامل خانه قرار گرفته و عملاً هیچ‌ گونه مراوده و ارتباطی ندارد و گمانه‌زنی همکاری خانه هنرمندان با چنین تشکلی مردود و اشتباه است.

 اما آنچه در گام بعدی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است بحث شبکه‌سازی در اقشار مستضعف و طبقه متوسط و تمرکز بر روی اقدامات استانی و شهرستانی ست، اقدامی که باید گفت در چند سال اخیر به‌کرات از سوی برخی مراکز وابسته به خارج از مرزها دنبال شده و البته هر بار نیز نتیجه جز شکست برایشان نداشته است، ظرفیتی که می‌تواند در صورت همراه شدن برای جبهه مخالفان و معاند مردم و انقلاب بسیار مؤثر ثمر باشد که به فضل الهی نه‌ تنها مردم علی‌رغم سختی و مشقت‌هایشان بلکه با اهتمام دقیق نهادهای نظارتی جلوی آن گرفته‌شده است اما در هر صورت با بررسی رفتارهای چند ماه اخیر این تشکل در خصوص مراودات با هنرمندان، اصحاب رسانه و البته سازمان‌دهی در امور استانی و شهرستانی نشان از خیز بلند آن‌ها ذیل برنامه‌های بشردوستانه و خدا پسندانه دارد که امیدواریم هر چه زودتر و پیش از هرگونه اقدام، صلاحیتش مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد تا خدای‌نکرده نتیجه‌اش چیزی شبیه جمعیت ذکرشده نباشد و نشود، از سوی دیگر مباحث اقتصادی و گردش مالی نیز باید موردحسابرسی دقیق قرار گیرد زیر هرگونه اقدام نا به‌جا و منفعت طلبانه و سود جویانه در این حوزه لطمه جبران‌ناپذیری به اعتماد مردم در حوزه تعاون و بسیج مردمی خواهد زد، سیاستی که انقلاب ما بر اساس آن استوار گردیده، به گونه‌ی که در سایه همین تعاون و بسیج مردمی ست که چهار دهه ملت سرافراز ایران در برابر تمامی فشارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقاومت کرده است. پس حسابرسی دقیق و بررسی گردش مالی نیز امری مهم و ضروری یست که می‌بایست صورت پذیرد.

 اما آنچه می‌بایست در کلیت این یادداشت تأکید و مورد برسی قرار گیرد اینکه اساساً چرا این  تشکل‌های مردم‌نهاد برای پیشبرد اهدافشان متوسل به یکسری سلبریتی که سابقه و تجربه ثابت کرده است هرگز درک درستی نسبت به مردم و فشارهای اجتماعی و اقتصادی‌شان ندارند میشوند و چرا مدیران و مسئولین چنین سمن‌هایی به‌جای انجام‌وظیفه ذاتی خود که همان کمک‌های مردمی و تعاونی گونه هست در نهایت تأسف متوسل به روش‌های نخ‌نما شده و به‌اصطلاح شو آف‌های قدیمی ‌شوند؟ و اساساً جایگاه نظارت بر اقدامات و سیاست‌های اجرایی این سازمان‌های مردم‌نهاد دقیقاً کجاست و این پرسش که چرا بعد از گذشت سالیان طولانی از عمر سمن ها، تنها کمتر از یک سال است که بحث نظارت بر تشکل‌ها در معاونت مشارکت‌های اجتماعی مطرح‌شده است.

 بی‌تردید نبود نظارت دقیق و جامع بر روی چنین مشارکت‌هایی ما را هرروز با یک انحراف و خطا جدید در این حوزه روبه‌رو می‌کند، دیروز فلان جمعیت، امروز فلان تشکل و خدا می‌داند فردا کدام سازمان مردم‌نهاد دیگر.  خلایی که قطعاً ضرر آن عدم اعتماد مردم به بسیج همگانی را در پی خواهد داشت که جبرانش عملا غیر ممکن و بسیار هزینه بر خواد بود.

 امیدواریم تا زمان از دست نرفته دولت‌مردان آستین همت بالا زده و اجازه سو استفاده از اعتماد مردم را به برخی سودجو و منفعت‌طلب در حوزه مشارکت‌های مردمی و تعاون‌ها با تابلو هنرمندان و حمایت برخی اصحاب رسانه  نمک گیر شده ندهد.

انتهای پیام/

R1439/P/S4,34,40/CT4 واژه های کاربردی مرتبط خانه هنرمندان بیشتر بخوانید... سریال‌های بدون سلبریتی هم پربیننده می‌شوند!/ "سریال ملی" سیاست ساختمان شیشه‌ای قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سریال‌های بدون سلبریتی هم پربیننده می‌شوند!/ "سریال ملی" سیاست ساختمان شیشه‌ای واژه های کاربردی مرتبط خانه هنرمندان پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ حضور جمشید هاشم پور در فیلم «برای مرجان» ۲ آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند ۳ وزیر بهداشت: تکلیف کسانی که در مسئله عزاداری محرم از رهبری جلوتر می‌روند روشن است ۴ آیا وضو یا غسل با وجود خالکوبی صحیح است؟ ۵ «مولان» بالاخره در سینماهای چین اکران می شود ۶ نخستین حضور رسانه‌ای "حسن مغنیه" در همایش بین‌المللی فاطمیون ۷ ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات ۸ مجلس راه شبکه‌های خارجی تلویزیون را هموار می‌کند/ آیا برون‌مرزی مستقل خواهد شد؟ مهمترین اخبار فرهنگی تلویزیون در محرم چه برنامه‌هایی دارد؟/ پیگیری تلویزیون برای پخش زنده برنامه‌ها از کربلا حاج قاسم جبهه فرهنگی کیست؟/ خیانت به موسیقی دفاع مقدس/ موسیقی در غرب به نقطه پایان رسیده است مروری بر زندگی میثم تمار/ ماجرای پیشگویی عجیب امام علی(ع) از نام و سرانجام جناب میثم آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ ناصر قندیل بررسی کرد: آیا عربستان از پرونده لبنان کنار گذاشته می‌شود سید حسن نصرالله به‌مناسبت جنگ ۳۳روزه سخنرانی می‌کند ‎ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه هنرمندان خانه هنرمندان خانه هنرمندان اصحاب رسانه مردم نهاد ظاهر مردم قرار گیرد تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد

امام جمعه قشم با اشاره به در پیش بودن دهم اردیبهشت؛ روز ملی خلیج فارس گفت: دشمن همواره در تلاش برای فتنه‌سازی بر سر نام خلیج فارس است، اما با هوشیاری مردم و مسئولان همواره شکست خورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تاکید بر هوشیاری در برابر فتنه‌های دشمنان، گفت: خوشبختانه با هوشیاری مردم و مسوولان تا به امروز توطئه شوم دشمنان در تغییر نام خلیج فارس ناکام بوده و همواره با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران اسلامی در دفاع از حقوق کشورهای منطقه خلیج فارس و ایجاد صلح در منطقه، تصریح کرد: خلیج فارس از آغاز پیدایش این آبراه در جغرافیای جهان همراه بر این نام بوده و کتاب و نقشه‌های زیادی در تاریخ بر این معنا تاکید دارند.

وضعیت جاده‌های شهرستان ناایمن است

امام جمعه قشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای (هفتم اردیبهشت)، ضمن انتقاد از وضعیت ناایمن جاده‌های این شهرستان، بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان مربوطه در جهت اصلاح و بهسازی مسیرهای ناایمن و ایجاد مسیرهای امن تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حاجبی ضمن تبریک روز شوراها به فعالان این عرصه (نهم اردیبهشت) و با اشاره به نقش مهم این نهاد مردمی در حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: این نهاد در قانون اساسی کشورمان بسیار مورد تاکید قرار گرفته و اعضای شوراها باید منعکس کننده و پیگیر نیازها و درخواست‌های مردمی باشند.

وی تاکید کرد: شکل گیری نهاد شوراهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران با فرمان امام خمینی(ره) نشان دهنده اهمیت مردم سالاری دینی در جامعه و تحقق بخشیدن به فرآیند واگذاری امور به مردم است.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد