Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران اعم از قدرالسهم دولت و قدرالهسم کارخانجات به حساب آنان واریز شده است اظهار داشت: تاکنون معادل ۸۱ هزار و ۶۰۷ تن برگ سبز چای از کشاورزان دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور نوع برگ سبز چای خریداری شده از کشاورزان گیلان و مازندران را نیز برشمرد و در تشریح این مطلب عنوان کرد: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده از کشاورزان مقدار ۵۴ هزار و ۲۳۱ تن معادل ۶۶.۴۵ درصد درجه یک و ۲۷ هزار و ۳۷۶ تن معادل ۳۳.۵۵ درصد در جه دو بوده است.

جهانساز با بیان اینکه روند پرداخت بهای برگ سبز و خرید تضمینی چای به چایکاران همچنان ادامه دارد و مابقی مطالبات به تدریج پرداخت می‌شود تصریح کرد: دولت نسبت به پرداخت قدرالسهم خود اهتمام خوبی دارد به طوری‌که تا تاریخ ۱۵ مرداد ۹۹ صد در صد بهای برگ سبز مربوط به قدرالسهم خود را پرداخت کرده است.

او فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاورد‌های به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز از ماه‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان چای کشور وجود ۶۰ هزار خانوار چایکار در ۲ استان شمالی گیلان و مازندران را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این دو مرکز دارای ۲۵ هزار هکتار باغ چای هستند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم‌اینک در نیمه دوم سال هستیم سازمان چای زمینه‌سازی برای عملیات به‌زراعی باغات را در دستور کار خود دارد.

جهانساز دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ویژه بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی را از اهداف و اولویت‌های سازمان چای اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود، اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقاء سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.

او نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه حمایت از صنعت چای داخلی در سال‌های اخیر مطلوب بوده است خاطرنشان کرد: تسهیلات لازم در جهت هرس باغات، بهزراعی، تأمین ماشین‌آلات کشاورزی و بهسازی محیط کارخانجات چاسازی به فعالان عرصه چای پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت چای خرید چای برگ سبز خرید تضمینی گیلان و مازندران برگ سبز چای سازمان چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران