Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ناظر گمرکات گیلان گفت: قصد داریم علاوه بر مرز آستارا تجهیزات مبارزه با قاچاق کالا را در بندر کاسپین و بندرانزلی هم نصب کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ابوالقاسم یوسفی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال و سال آینده تجهیزات مبارزه با قاچاق کالا در بندر کاسپین و بندرانزلی هم نصب می‌شوند اظهار داشت: در یکسال گذشته گمرکات گیلان 174 پرونده برای کشف قاچاق انواع کالا به ارزش 659 میلیارد ریال تشکیل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات گیلان گمرک را سازمانی دولتی که به شیوه‌های مختلف در امر مبارزه با قاچاق کالا ورود می‌کند خواند و عنوان کرد: در سال مزین به جهش تولید نیز اقدامات فراوانی در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام دادیم از طرفی برای صادرات و واردات کالاها نیز دستورالعمل‌های مشخصی وضع شده است.

یوسفی‌نژاد ممنوعیت واردات کالاهایی که نمونه و مشابه داخلی دارند و اعمال تعرفه‌های گمرکی برای آنان را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان استراتژیک گیلان سه مرز آبی، دریایی و ریلی در اختیار دارد و اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون تأثیر خوبی داشته و بسیار اثربخش بوده‌اند.

گیلان کمترین میزان قاچاق کالا و ارز را در کشور دارداعضای یک خانواده قاچاقچی موادمخدر در گیلان دستگیر شدندکشف محموله گندم قاچاق در ایجرود / 3 متهم دستگیر شد

وی با بیان اینکه در سال گذشته 748 فقره پرونده توسط کاشفان اعم از سازمان صمت، نیروی انتظامی و تعزیرات به گمرک گیلان ارجاع شد خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده چیزی در حدود 174 فقره پرونده به ارزش 659 میلیارد ریال مربوط به خود گمرک استان گیلان بوده است که در یکسال گذشته کشف شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان نیز در این جلسه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: گیلان از طریق مرز دریایی و مرز زمینی خود با کشورهای همسایه هم‌مرز است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در امر مبارزه با قاچاق کالا فعال هستند.

محمود باقری خطیبانی تسلط کامل نیروهای امنیتی و انتظامی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: قرارگاه مقابله با قاچاق کالا هفته گذشته در استان گیلان تشکیل شده است از طرفی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان نیز به شکل روزانه به استانداری گزارشات لازم را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... ۵ میلیارد ریال موادغذایی قاچاق در کرمان کشف شد + تصاویر قم|قاچاق کالا با ساماندهی هدفمند در تولید و توزیع رنگ می‌بازد بانک مرکزی: عدم بازگشت ارز صادراتی در حکم قاچاق است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۵ میلیارد ریال موادغذایی قاچاق در کرمان کشف شد + تصاویر قم|قاچاق کالا با ساماندهی هدفمند در تولید و توزیع رنگ می‌بازد بانک مرکزی: عدم بازگشت ارز صادراتی در حکم قاچاق است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۶ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| واکاوی ماجرای دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / چرا جسد «سها رضانژاد» یک ماه بعد پیدا شد؟ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ ناصر قندیل بررسی کرد: آیا عربستان از پرونده لبنان کنار گذاشته می‌شود سید حسن نصرالله به‌مناسبت جنگ ۳۳روزه سخنرانی می‌کند ‎ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق کالا و ارز میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بهار فصل تخم گذاری پرستو‌های دریای است، گفت: پرستو‌های دریایی تیره در غرب تالاب انزلی ۱۰۰ لانه ساختند.
تورج صادقی با اشاره به ورود هزار پرستوی دریایی تیره به غرب تالاب انزلی افزود: این پرستو‌ها با آشیانه سازی در چندین کلونی بزرگ لانه گزینی خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه این گونه از پرنده‌ها کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زاد آوری دارند اضافه کرد: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل بستر مناسبی برای لانه گزینی این پرستو‌ها است.
صادقی گفت: کارشناسان محیط زیست همزمان با زاد آوری این پرنده ها، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرستو‌ها را آغاز می‌کنند. 
پرستو دریایی تیره با (نام علمی: Chlidonias hybridus) گونه‌ای پرستوی دریایی از تیرهٔ کاکائیان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.
این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد. 
گیلان دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است و این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجر است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان