Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- متروکه نگه داشتن مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد کهریزک با چنین وسعت زیربنایی خیانت به مرد و واگذاری آن به اداره اوقاف یکی از جدی‌ترین مطالبات شهروندان بخش کهریزک است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، ارتقا سرانه‌های بهداشتی، گسترش شبکه‌های درمان و کیفیت خدمات سلامت در بخش کهریزک در سالیان اخیر با وجود تغییرات در بخش حاکمیتی همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان این منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش کهریزک با حدود بیش از 160 هزار نفر جمعیت و مساحتی معادل چندین شهرستان با وجود چالش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی متأسفانه به لحاظ برخورداری از سرانه درمان نیز یکی از محروم‌ترین بخش‌های استان تهران است که به رغم ظرفیت‌های فراوان در موضوع نگهداری از اقشار آسیب‌پذیر همچون سالمندان و معلولان به لحاظ موضوعات درمانی از امکانات و فضایی برخوردار نبوده و بیماران این منطقه برای کوچکترین پیگیری مسائل درمانی خود مجبور به طی مسافتی تا شهرستان ری و یا پایتخت هستند.

این امر به ویژه با توجه به موقعیت ژئوپولتیک بخش کهریزک و قرارگیری آن در مسیر اتوبان تهران – قم و بعضاً مشکلات مترتب بر آن چالش‌ها و مشکلات بسیاری را پیش‌روی شهروندان این منطقه قرار داده است.

تنها مرکز درمانی کهریزک یعنی مرکز درمانی شهید هاشمی‌نژاد کهریزک، مرکز وقف خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی است که حسب‌نظر واقف مقرر شده بود که از سال 1299 برای درمان و نگهداری بیماران بومی استفاده شود اما با وجود گذشت بیش از یک قرن، به این نیت حسنه واقف عمل نشده و ظرفیت وقف شده به استفاده موردنظر واقف نرسیده است.

بیش از 9300 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان گیلان فعالیت دارندکمک‌های اهدایی منطقه آزاد چابهار میان هفت مرکز درمانی بلوچستان تقسیم شد9 مرکز درمانی در استان قم به بیماران مشکوک و مبتلا به‌کرونا رسیدگی می‌کند

مهم‌ترین موضوع در عدم بهره‌برداری از مرکز درمانی شهید هاشمی‌نژاد بحث پیرامون تولیت آن است. از سال 1358 که رزمندگان حادثه‌دیده برای درمان به این مرکز اعزام می‌شدند به دلیل اینکه از نظر اداری، بهزیستی زیرمجموعه بهداشت درمان بود این مرکز با وسعت 12 هزار مترمربع عیانی مدّتی محل درمان جانبازان بود که پس از جنگ نیز به دلیل تجهیزات استقرار یافته در آن برای جانبازان،‌ محل درمان و حتی نگهداری معلولان و پس از آن سالمندان بوده است.

حال بهزیستی به این سبب که این مرکز را برهه‌ای از زمان در اختیار داشته و از آن جهت خدمات‌دهی به معلولان و سالمندان استفاده می‌شده، از واگذاری آن به اداره اوقاف و در واقع قرارگیری این مرکز در مسیر نیت واقف برای امور درمانی بیماران سرباز زده و ساختمانی با ظرفیت و موقعیت خدمات‌رسانی مناسب را به حال خود رها کرده است و با وجود برگزاری چندین جلسه برای تعیین تکلیف این مرکز درمانی و تلاش برای اجرای نیت واقف تنها به حضور نمایندگانی از اداره بهزیستی در جلسات اکتفا کرده است.

اما عزم جدی بخشدار کهریزک و همراهی و پیگیری‌های مجدانه فرماندار ویژه شهرستان ری برای احقاق حقوق شهروندان بخش کهریزک سبب شد این بار با اولتیماتومی جدی به اداره بهزیستی و تعیین ضرب‌الاجل یک‌ ماهه موضوع از طریق کارشناسان اداره بازرسی فرمانداری ری در دستور کار قرار گیرد.

در این راستا روز گذشته با پایان مدّت مشخص شده و استفساریه اداره اوقاف از دفتر مقام معظم رهبری پیرامون به کارگیری این ساختمان در راستای نیت واقف، حَسب دستور فرماندار شهرستان ری مرکز درمانی شهید هاشمی‌نژاد با حضور مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و تنی چند از خیرین بازگشایی و مقرر شد تا اقدامات اداری و حقوقی برای استرداد این مرکز درمانی از هفته آینده آغاز شود.

امین بابایی بخشدار کهریزک در حاشیه این بازدید با اشاره به کمبود سرانه درمانی بخش کهریزک اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش کهریزک به دلیل وجود آسایشگاه خیریه و سرای احسان از ظرفیت بالایی در پذیرش معلولان برخوردار است، دیگر نیازی به ایجاد مرکزی جدید با تحمیل هزینه‌های بسیار نیست.

وی با تأکید بر واگذاری این مرکز درمانی به اداره اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: متأسفانه با ورود بهزیستی به این مرکز درمانی مانع جدی در تحقق نیت واقف برای خدمات‌دهی این مرکز به شهروندان بخش کهریزک ایجاد شده که با پیگیری‌ها و حمایت‌های فرماندار ویژه شهرستان ری تلاش داریم تا این مرکز را به مدار خدمات‌دهی درمانی بازگردانیم.

بخشدار کهریزک با بیان اینکه ساختمان و تجهیزات مرکز هاشمی‌نژاد جزو بیت‌المال و برای منفعت عمومی است افزود: متروکه نگه داشتن این مرکز با چنین وسعت زیربنایی خیانت به مردم است که در این راستا برای جلوگیری از تضییع حق مردم مقرر شده از اوایل هفته آینده مسیر شرعی و حقوقی این موقوفه پیگیری و با واگذاری آن به اداره اوقاف یکی از جدی‌ترین مطالبات شهروندان بخش کهریزک به منصه عمل در آید.

انتهای پیام/ح

R1357/P/S6,60/CT12 بیشتر بخوانید... فعالیت شبانه‌روزی ۱۷ مرکز درمانی در گیلان؛ ۲۸ درصد جمعیت استان پایش شدند تجهیز ۸ مرکز درمانی در استان خوزستان به همت گروه کوبل ۲ مرکز درمانی وابسته به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان استان بوشهر افتتاح شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فعالیت شبانه‌روزی ۱۷ مرکز درمانی در گیلان؛ ۲۸ درصد جمعیت استان پایش شدند تجهیز ۸ مرکز درمانی در استان خوزستان به همت گروه کوبل ۲ مرکز درمانی وابسته به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان استان بوشهر افتتاح شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۶ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| واکاوی ماجرای دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / چرا جسد «سها رضانژاد» یک ماه بعد پیدا شد؟ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ ناصر قندیل بررسی کرد: آیا عربستان از پرونده لبنان کنار گذاشته می‌شود سید حسن نصرالله به‌مناسبت جنگ ۳۳روزه سخنرانی می‌کند ‎ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز درمانی مرکز درمانی اداره اوقاف ترین اخبار شهرستان ری نیت واقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران

محسن هاشمی رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: از حدود ۶۱ و نیم میلیون تردد پایش شده در فروردین ماه امسال بیش از ۴۷۹ هزار تردد با سرعت غیرمجازثبت شده است که در این آمار حدود نیمی از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محور‌ها بوده است.

او افزود: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران می‌باشد لذا کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محور‌های استان می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

هاشمی گفت: این اداره کل محور‌ها و مقاطع پرحادثه را به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز کرده است و از کلیه کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد نمایند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند.

در حال حاضر ۱۳۶ سامانه به بهره برداری رسیده و طی سال جاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار اداره مدیریت راه‌ها قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد