Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_سواحل راهبردی مکران که مورد تاکید رهبر انقلاب است حالا میزبان استراتژیک‌ترین پروژه‌های عمرانی جمهوری اسلامی ایران است، این گزارش ویدئویی مروری بر اهمیت این سواحل، وضعیت پروژه‌ها و نقش حیاتی آن برای آینده کشور دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار ؛ سواحل راهبردی مکران که از جاسک هرمزگان در غرب تا گواتر سیستان و بلوچستان در شرق کشیده شده حالا میزبان استراتژیک‌ترین پروژه‌های عمرانی جمهوری اسلامی ایران است تا آینده اقتصاد و تجارت کشور را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سواحل که رهبر معظم انقلاب در سند ابلاغی سواحل مکران بر توسعه آن تاکید کرده‌اند اهمیتی راهبردی برای ایران دارد؛ وزارت دفاع که میزبان دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران است می‌گوید "تاکنون 48 پروژه و ابرپروژه عمرانی به ارزش بیش‌ از 63 هزار میلیارد تومان در سواحل مکران توسط دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی آغاز شده است."

گزارش ویدیوئی|‌موقعیت استراتژیک چابهار فرصتی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها سوء مدیریت در مکران سرمایه‌گذاری و فعالیت تولیدی را با چالش روبرو کرده است رادیو سیستان و بلوچستان| از بلاتکلیفی فرمانداری دشتیاری تا آخرین آمار مرگ و میر کرونایی

اهمیت این سواحل با سیر تحولات سریع خلیج‌فارس در چند دهه اخیر نمایان شده است، از جنگ نفتکش‌ها تا بالا رفتن هزینه‌های حمل‌ و نقل و آمدن کشتی‌های غول‌پیکری که در بنادر خلیج دیگر جایشان نیست. نقل و انتقالات از خلیج فارس شروع شده و کشورهای منطقه به این نتیجه رسیدند که خلیج‌ دیگر عمرش را کرده و محدود، آسیب‌پذیر و گران شده است.

کریدورهای بین‌المللی اقتصادی در حال شکل‌گیری در خارج از خلیج فارس هستند و گوادر پاکستان و صحار عمان به‌ ترتیب با 62 میلیارد و 14 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری گفته‌اند می‌خواهند جایگزین ابربندری همچون جبل‌علی امارات در دریای عمان باشند.

مهم‌ترین پروژه‌های به‌ بهره‌برداری رسیده ایران در سواحل مکران توسعه بندر «شهید بهشتی» چابهار با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و احداث مخازن نفتی جاسک با دو میلیون بشکه ظرفیت صادرات است که نشان می‌دهد چابهار و جاسک اصلی‌ترین بنادر تجاری و نفتی آینده ایران خواهند شد.

ابرپروژه‌های در حال ساخت این سواحل هم شامل راه‌سازی، احداث راه‌آهن و فرودگاه، استقرار صنایع پتروشیمی 30 میلیون تن، فولاد 10 میلیون تن، صنایع ماشین‌سازی، کشاورزی، شیلاتی، گردشگری و استقرار آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی است.

گزارش ویدیوئی که از نظر می‌گذرد مروری بر طرح راهبردی توسعه سواحل مکران و هم‌چنین گفت‌وگو با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درباره این طرح استراتژیک است.

گزارش از سیدامیرحسین عظیمی و منصور کریمدادی

انتهای پیام/395/ش

R7630/P/S6,65/CT16 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد قوی سیستان و بلوچستان دریای عمان بیشتر بخوانید... گزارش| توافقنامه چابهار چقدر به توسعه افغانستان کمک می‌کند؟ / پهلوگیری ‌کشتی حامل ‌کمک‌های کرونایی هند به افغانستان‌‌ + فیلم سواحل مکران چگونه مدیریت می‌شود؛ استان یا سازمان؟ پروژه‌های عمرانی توسعه سواحل مکران به کجا رسید؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش| توافقنامه چابهار چقدر به توسعه افغانستان کمک می‌کند؟ / پهلوگیری ‌کشتی حامل ‌کمک‌های کرونایی هند به افغانستان‌‌ + فیلم سواحل مکران چگونه مدیریت می‌شود؛ استان یا سازمان؟ پروژه‌های عمرانی توسعه سواحل مکران به کجا رسید؟ واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد قوی سیستان و بلوچستان دریای عمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۳ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۶ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۷ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| واکاوی ماجرای دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / چرا جسد «سها رضانژاد» یک ماه بعد پیدا شد؟ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ افشاگری عضو کمیسیون صنایع از تخلف تولیدکنندگان فولاد / فروش ۵۰۰ دلاری شمش فولاد ‌‌به صنایع ایرانی / به خارج ۳۸۰ دلار صادر می‌شود گزارش| مادوان در برزخ شهر و روستا؛ شهری که از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ آیا عربستان از پرونده لبنان کنار گذاشته می‌شود؟ سید حسن نصرالله به‌مناسبت جنگ ۳۳روزه سخنرانی می‌کند ‎ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد قوی سیستان و بلوچستان دریای عمان اقتصاد قوی سیستان و بلوچستان دریای عمان سیستان و بلوچستان توسعه سواحل مکران پروژه های عمرانی گزارش ویدئویی سرمایه گذاری ترین اخبار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زاهدی سفیر تاجکستان در ایران گفت: دورنمای کشور تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خیلی روشن و‌امید بخش است و باور داریم که این بندر یکی از صحنه‌های همکاری دوجانبه ایران و تاجیکستان برای رونق تجارت و حمل ونقل است.

معاون وزیر حمل و‌نقل و‌سفیر تاجیکستان در ایران افزود: درگذشته ما ازتوانمندی‌ها و‌ظرفیت‌های بندرچابهار خیلی شنیده بودیم، اما امروز با سفر به این بندر برای ما مشخص‌شده که چابهار در زمینه سرمایه گذاری، از ظرفیت بالای برخوردار است.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران، افزود: سال گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان سفر کرد که در آن سفر تفاهم نامه همکاری‌هایی برای مراودات تجاری بین دو کشور ایران و تاجیکستان، با محوریت بندر چابهار به امضا رسید که امروز برای اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها ما به بندر چابهار سفر کرده ایم تا ضمن بررسی فرصت‌های تجاری در بندر چابهار، زمینه را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.

همچین شایسته مرادزاده معاون‌حمل و نقل کشور تاجیکستان در بازدید از بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که مردمانش با مردم ایران غرابت فرهنگی دارند، یک‌ بندر جدید و‌مفیدی برای رونق تجارتِ دو کشور است که همکاری دوکشور برای کشور تاجیکستان بسیارخوب است.

وی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که در خشکی محصور است، نزدیکترین مسیر برای تجارت کالا است و از مسیر دریا به دیگر نقاط دنیا است.

شایسته مرادزاده بیان کرد: کشور تاجیکستان برای داشتن یک مرکز لجستیکی در بندر چابهار، برنامه ریزی‌هایی پیش بینی کرده است که امیدواریم مفید واقع شود.

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • رئیسی به سریلانکا رفت + عکس و فیلم
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار