Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۱۰ هزار و ۳۰۴ تبعه افغانستان از اسفند پارسال تاکنون به کشورشان بازگشتند.

به گزارش ایلنا، محمد تقی هاشمی گفت: این اتباع افغانستان از اسفند پارسال تاکنون از طریق مرز دوغارون به کشورشان بازگشته‌اند.

هاشمی افزود: از آغاز شیوع کرونا شمار بازگشت اتباع این کشور از ایران به کشورشان به ۲۱۰ هزار و ۳۰۴ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز صنعتی، تجاری و عمرانی، کارگرها به سبب بیکاری به کشور خود بازگشتند.

هاشمی افزود: آنچه امسال روی داد در طی ۴۰ سال گذشته بی سابقه بود این بود که حجم بزرگی از اتباع متقاضی خروج از کشور شدند و در اسفند ماه این تعداد به عدد بی سابقه ۸۸ هزار نفر رسید.

وی گفت: تردد اتباع افغاستان در مرز دوغارون به منزله خروج قطعی و همیشگی این اتباع از کشور ما نیست زیرا عده‌ای از آنها برای مدیریت زندگی خانواده های‌شان به کار در ایران نیاز دارند و ما نیز به فعالیت آنان نیازمندیم.

۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۶ درصد این تعداد ساکن کلانشهر مشهد هستند.

گذرگاه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد و این شهر در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003738

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 6094831

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم