Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@13:55:14 GMT

۹۸ درصد مشاغل اردبیل خرد هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۲۵۴

۹۸ درصد مشاغل اردبیل خرد هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، ابراهیم قلیزاده اظهار کرد: مودیان استان اردبیل تا آخر مردادماه فرصت استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را دارند تا از ظرفیت مالیات مقطوع استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مودیانی که مجموع فروش آنها در سال گذشته حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان بوده باید با در نظر گرفتن مالیات مقطوع خود در سال ۹۸ و براساس عملکرد سال قبل مالیات خود را پرداخت کنند تا جریمه شامل آنها نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: اغلب صاحبان صنوف و مشاغل استان اردبیل فروش تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به شکل ماهانه در سال گذشته به ثبت رساندند که این مودیان بدون هیچگونه افزایشی می‌توانند همان رقم مالیات سال قبل خود را پرداخت کنند.

قلیزاده گفت: ۹۸ درصد مشاغل استان اردبیل در این ردیف قرار دارند و امیدواریم از فرصت به وجود آمده تا پایان مردادماه استفاده کرده و با مراجعه به سامانه امور مالیاتی فرم مورد نظر را تکمیل و به صورت الکترونیکی اظهارنامه خود را ارسال کنند.

وی افزود: کسبه و صاحبان حِرَف که درآمد آنها بین ۲.۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است با چهار درصد افزایش و صاحبان مشاغلی که درآمد آنها بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است با ۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل مالیات خود را پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: مشاغلی که درآمد آنها بیش از ۱۰ میلیون تومان است تا ۱۲ درصد پرداختی مالیات آنها نسبت به نرخ مقطوع سال قبل محاسبه شده تا در فرصت باقیمانده پایان مردادماه بتوانند اظهارنامه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.

قلیزاده اضافه کرد: صاحبان این مشاغل در صورت تمایل می‌توانند مبلغ مالیات خود را در پنج قسط پرداخت کرده تا مشمول جریمه و دیرکرد نشوند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از ازدحام را یادآور شد و گفت: اداره کل امور مالیاتی استان برای کاهش آسیب ناشی از کرونا اکثر مراجعات خود را غیرحضوری و الکترونیکی کرده تا زمینه سهولت و راحتی کار مودیان در ارائه اظهارنامه‌ها فراهم آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: سایر مودیان استان که علاقمند به اظهارنامه مالیاتی هستند باید این کار را براساس شرایط اعلام شده و تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی انجام دهند تا روند رسیدگی به پرونده‌ آنها و اعلام قطعی رقم مالیات انجام شده و به اطلاع آنها برسد.

46

کد خبر 1420810

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل امور مالیاتی استان میلیون تومان استان اردبیل سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی