Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:07:52 GMT

هیئت ها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۴۰۶

هیئت ها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی صبح چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی هیئات مذهبی شهرستان کرمان بیان داشت: وضعیت فراگیر شدن ویروس کرونا موجب شده تعدادی از هموطنان جان خود را از دست بدهند لذا این ویروس بزرگ و کوچک یا پیر و جوان نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا جان مردم را تهدید می‌کند، افزود: بهتر است برنامه‌های عزاداری ماه محرم را بر اساس شرایط روز تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان به دستورالعمل‌های ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: فضای محرم امسال با محرم سال‌های قبل متفاوت است ضمن اینکه مراسم محرم باید در فضای باز برگزار شود و از برگزاری مراسم در فضای بسته جلوگیری می‌شود.

سلطانی تصریح کرد: همه هیئت باید به سامانه بیرق متصل شوند و نام خود را ثبت کنند تا ما بتوانیم اطلاعاتی از برگزاری مراسم توسط هیأت‌ها را داشته باشیم.

وی یادآور شد: پیشکسوتان جوانان را دریابند و از آنان در خصوص برگزاری مراسم کمک بخواهید.

سلطانی به دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری مراسم محرم و صفر اشاره کرد و یادآور شد: از دوستان هیئتی می‌خواهم که به این دستورالعمل‌ها و ضوابط عمل کنند ضمن اینکه مواد ضد عفونی کننده در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت تا در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان یادآور شد: هیئتی‌ها نهادهایی مردم‌محور بوده و به سلامت مردم اهمیت می‌دهند که این موضوع در مراسم شب‌های قدر و … نیز مشاهده شده ضمن اینکه هیئت‌ها و مساجد بیشتر از سایر اقشار جامعه در رابطه با ویروس کرونا مقابله کرده‌اند.

وی ادامه داد: بهتر است جلسات عزاداری خانگی و خانوادگی در مکان‌هایی که مسقف و سرپوشیده نباشد راه‌اندازی شود.

کد خبر 4996990

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ویروس کرونا ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم آمار کرونا گرگان ماه محرم محرم 99 شهرکرد کمک مومنانه قزوین بیرجند برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است، پس از حضور در آیین افتتاح ابرطرح برق‌آبی «اومااویا» در استان بادوله، به‌ عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی ـ مهندسی جمهوری اسلامی ایران، به‌طور رسمی، مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت.

رؤسای جمهور در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمدگویی فرمانده یگان تشریفات،  اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در این مراسم، به احترام هیئت ایرانی، ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور، پس از مراسم استقبال، دیدار دو جانبه دارند و پس از آن، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را برگزار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی