Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:50:53 GMT

تلاش شورای شهر قزوین برای افزایش سرانه ورزشی جنوب شهر

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۴۷۴

تلاش شورای شهر قزوین برای افزایش سرانه ورزشی جنوب شهر

ایسنا/قزوین یک عضو ‌شورای شهر قزوین گفت: به منظور افزایش سرانه ورزشی و فضای سبز جنوب شهر قزوین، زیر پل امام رضا (ع) به فضای سبز و فضای ورزشی تبدیل می‌شود.

سعید دقیقی در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۲۱ مرداد برگزار شد، با اشاره به ایجاد فضای ورزشی زیر پل امام رضا(ع)، تصریح کرد: فضای موجود زیر پل امام‌رضا(ع) به فضای غیرقابل استفاده تبدیل شده است و پارکینگ چند عدد ماشین است، برای استفاده از این فضا با حضور کارشناسان بررسی میدانی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتفاع پل هفت متر است، با توجه به تصمیم‌گیری صورت گرفته اولویت اصلی ما تأمین پارکینگ آرامستان و مغازه‌های اطراف است، با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته با توجه به نیاز موارد ذکر شده تعداد پارکینگ مشخصی در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در طول ۱۵۰ متر از شروع پل سه زمین ورزشی در نظر گرفته شده که شامل زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال و ورزش‌های میدانی مثل تنیس روی میز، دستگاه‌های ورزشی پارکی و فضای نشیمن است.

وی یادآور شد: نگرانی‌هایی از جمله آلودگی هوا برای این فضا مطرح است اما نمونه‌های خارجی موجود است که زیر پل را با استفاده از فضای سبز به خوبی پوشش داده که به واسطه آن هوا را پاک و فضایی ایده‌آل برای ورزش و نشیمن ایجاد کرده بودند.

دقیقی عنوان کرد: استفاده از این فضا می‌تواند با حداقل هزینه فضای ایده آل برای شهروندان جنوب شهر ایجاد کند، با توجه به اینکه فضای در نظر گرفته روبه‌روی پارک بانوان است خانواده‌ها می‌توانند از این فضا استفاده کنند در واقع زمانی که مردان از این فضا استفاده می‌کنند بانوان می‌توانند از فضای ورزشی پارک بانوان استفاده کنند، ضلع شمالی این فضا نیز پارک دیگری قرار دارد بنابراین مجموعه آن‌ها می‌تواند فضای مناسبی از نظر ورزشی و اجتماعی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: از سطح زمین تا کناره‌های پل فنس‌کشی می‌شود تا کسی نتواند از عرض آن عبور کند، دوربین کنترل سرعت و سرعت‌گیر در این مسیر در نظر گرفته شده است تا بتوان ماشین‌های عبوری را کنترل کرد،همچنین در خصوص پارکینگ این پروژه بیش از نیاز منطقه پارکینگ در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر قزوین یادآور شد: نگرانی در خصوص آلودگی هوا طبیعی است اما با فضای سبز در نظر گرفته شده و بخشی از این نگرانی قابل رفع است، ما می‌توانیم پروژه‌های خوبی داشته باشیم اما زمین مناسب برای تملک ورزشی ندارد و هزینه‌ پروژه‌های ورزشی بسیار بالا است اما این زمین تحت مالکیت شهرداری است و ساخت آن هزینه کمتری می‌برد.

احد چگینی دیگر عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: در این پروژه ایمن‌سازی فضا برای افرادی که آنجا بازی و از فضای ورزشی استفاده می‌کنند نگران‌کننده است چراکه این جاده ترانزیت است و اغلب خودروها از روی پل عبور نمی کنند، ماشین‌هایی که به سمت بوئین‌زهرا حرکت می‌کنند نیز از زیر پل عبور می‌کنند.

چگینی افزود: با توجه به مسیرهای کامیون ممنوع اغلب کامیون‌ها نیز از این مسیر عبور می‌کنند بنابراین مباحث ایمنی و زیست‌محیطی این پروژه و همچنین سرانه پارکینگ آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پل امام رضا ع قزوین فضاي سبز نظر گرفته شده شورای شهر قزوین فضای ورزشی فضای سبز زیر پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست های ما در خصوص برنج توسعه سطح زیرکشت نیست، بلکه با افزایش عملکرد در واحد سطح بدنبال خوداتکایی هستیم.

او سطح زیرکشت برنج در سال گذشته را ۷۷۰ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال بدلیل شرایط مساعد بارش، سطح زیرکشت برنج همانند سال قبل باشد.

سهرابی ادامه داد: با توجه به آنکه عملیات کشت در شالیزارها به تازگی آغاز شده و همواره ادامه دارد، لذا از الان نمی توان برآوردی راجع به تولید داشت.

مجری طرح خودکفایی برنج سرانه مصرف برنج به ازای هرنفر را ۳۵ کیلو اعلام کرد و افزود: با احتساب جمعیت کشور و جمعیت اتباع و ذخایر استراتژیک ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن از این میزان در داخل تولید و مابقی کسری از طریق واردات تامین می شود.

او گفت: بنابر ابلاغ مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم که کشاورزان هستند، امکان افزایش ضریب خودکفایی با تامین بذور اصلاح شده، خرید ماشین آلات و دنباله بندها، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، تامین و کنترل بیولوژیک بیماری و توسعه ارقام پرمحصول وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم