Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مراسمات عزداری محرم و صفر باید در استان بومی‌سازی شود، گفت: امسال مراسماتی نظیر شام غریبان، خیمه‌سوزان، تعزیه، شیرخوارگان و آئین‌های سنتی شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود.

جعفر مردانی ۲۲ مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تمامی ظرفیت‌های استانی برای مدیریت و درمان این بیماری در استان به کار گرفته شد، اظهار کرد: خوشبختانه در کنترل این بیماری جزو استان‌هایی با عملکرد مطلوب بودیم، اما در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: دستورالعمل برگزاری ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) از طریق ستاد ملی کرونا ابلاغ شده است و موظف به اجرای دقیق پروتکل‌ها در مراسمات عزداری هستیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مراسمات عزداری محرم و صفر باید در چهارمحال و بختیاری بومی‌سازی شود، افزود: امسال مراسماتی نظیر شام غریبان، خیمه‌سوزان، تعزیه، شیرخوارگان و آئین‌های سنتی شهرستان‌ها که موجب شکل‌گیری تجمع می‌شود، ممنوع است.

مردانی خاطرنشان کرد: باید ضمانت اجرایی برای رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی مراسمات عزداری محرم و صفر تدوین شود، همچنین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و موادضدعفونی باید در اختیار هیات‌های عزاداری قرار بگیرد و سایر تمهیدات باید در این خصوص اندیشیده شود تا سلامت عزاداران حفظ شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا دسته‌روی هیات‌ها ممنوع است، ملاک و معیار ما در برگزاری مراسمات عزاداری دستورالعمل ستاد کرونا است و فرمانداران باید یک نماینده تام‌الاختیار برای حضور در جلسات هماهنگی اجرای پروتکل‌ها معرفی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کمیته علمی ستاد کرونا پروتکل های بهداشتی ماه محرم چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال‌وبختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال‌وبختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام ۳۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری