Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@09:52:37 GMT

تولیدی/// بازگشت شاخص به کانال یک میلیونی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۰۲۸

تولیدی/// بازگشت شاخص به کانال یک میلیونی

شاخص کل بورس علیرغم روند مثبتی که در ابتدای معاملات امروز در پیش گرفته بود، در ادامه معاملات روند نزولی به خود گرفت و وارد کانال یک میلیونی شد. به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:

شاخص کل بورس در جریان دومین روز از هفته جاری، با رشد ۴۶ هزار و ۳۱۴ واحدی همراه شد و به ۲ میلیون و ۸۰ هزار و ۵۰۶ واحد رسید همچنین شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل رشد داشت و با ۱ هزار ۴۴۹ واحد عدد ۵۳۳ هزار و ۳۰۷ واحد را نشان داد و ارزش معاملات نیز ۱۶۷ هزار و ۲۶۹ میلیارد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین نماد‌های "فارس"، "فملی" و "شپنا " به ترتیب با ۶۱۳۰، ۴۱۹۶ و ۳۲۶۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کردند و پربیننده‌ترین نماد‌های بورسی نیز فملی، شبندر و وغدیر بودند.

روز پس از آن نیز شاخص دو میلیون و ۷۸ هزار واحد آغاز شد، دقایقی پس از آغاز معاملات، شاخص کل به دو میلیون و ۱۰۳ هزار واحد رسیده، اما دو ساعت پس از آغاز معاملات ناگهان شاخص به دو میلیون و ۶۵ هزار واحد رسید.
شاخص کل بورس در پایان معاملات با افت ۱۳ هزار واحدی نسبت به روز گذشته در رقم دو میلیون و ۶۵ هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل افت ۶۲ صدم درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل بورس در ادامه معاملات روز گذشته، به کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد و بر روی رقم یک میلیون و ۹۹۹ هزار متوقف شد. با این حساب افت ۶۵ هزار واحدی را در معاملات ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز ۱۰ هزار واحد افت کرد و به رقم ۵۱۴ هزار واحد رسید.
یکی از دلایل مهم افت شاخص در معاملات در روز گذشته، انتشار خبر لغو واگذاری صندوق دارا دوم بود که معاملات بازار بورس را تحت تأثیر خود قرار داد.

شاخص کل بورس علیرغم روند مثبتی که در ابتدای معاملات امروز در پیش گرفته بود، در ادامه معاملات روند نزولی به خود گرفت و با قرمز پوش شدن تابلو، شاخص بار دیگر به کانال یک میلیون واحد سقوط کرد.
بورس تهران معاملات امروز را با صعود ۳۵ هزار واحدی در نیم ساعت اول معاملات باردیگر وارد سوپر کانال دو میلیون واحد شد، اما در ادامه روند خود را تغییر داد و با سیر نزولی بار دیگر به سوپر کانال یک میلیون واحد بازگشت و روی یک میلیون و ۹۷۵ هزار واحد ایستاد.
با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.   گزارش از سحر گلی زاده

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص بورس بورس اوراق بهادار شاخص کل بورس معاملات بورس کانال یک میلیون شاخص کل بورس میلیون واحد یک میلیون دو میلیون واحد رسید هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل