Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده پارلمان عراق خواستار تحریک سریع مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در قبال وجود موشک‌ها و تجهیزات و تسلیحات آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مصطفی الکاظمی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح خواست در قبال موشکها و تجهیزات و تسلیحات نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد در سایه نگرانی ها از بروز فاجعه ای شبیه آنچه چند روز پیش در بیروت رخ داد، اقدام سریعی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری بغداد الیوم، الزیادی خاطر نشان کرد هیچ مشکلی در خصوص انبار تجهیزات و تسلیحات وابسته به وزارتخانه های کشور و دفاع وجود ندارد و از انبارهای تسلیحات از طریق بازدیدهای میدانی اطلاع حاصل شده است، همچنانکه انبارهای دیگری وابسته به حشد شعبی وجود دارد که تجهیزات در این انبارها هم بر اساس سازوکارهای خوب و اطمینان بخش ذخیره شده است.

وی تصریح کرد مشکلی که وجود دارد مربوط به نظامیان آمریکایی است، زیرا آنها انبار تجهیزات و تسلیحات و موشک در نزدیکی فرودگاه بغداد دارند که این مسئله خطرناک است و باید فرمانده کل نیروهای مسلح برای خارج کردن این مواد و تسلیحات و دور کردن خطرات آن از پایتخت دخالت کند.

الزیادی گفت خطر دیگر همچنین در وجود سامانه موشکی در داخل سفارت آمریکا در بغداد نهفته است و باید در خصوص وجود آن تجدیدنظر صورت گیرد و ما در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان گزارشی را در این زمینه آماده کرده ایم.

وی ادامه داد مصوبه ای از سوی پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان بیگانه از جمله آمریکایی وجود دارد و اگر این نظامیان باقی بمانند، اشغالگر قلمداد شده و با مقاومت ملت عراق همچون گروههای مقاومت و عشایر روبرو خواهند شد و ما از مصطلفی الکاظمی می خواهیم موضوع توافق برای اخراج نظامیان آمریکایی را در سفر آتی خود به واشنگتن قرار دهد.

سفر الکاظمی به واشنگتن در چه صورت موفقیت آمیز خواهد بود؟

عباس العرداوی تحلیلگر سیاسی عراقی گفت موفقیت سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر به کاخ سفید بستگی به طرح پرونده اخراج نظامیان آمریکایی در میز گفتگوها با دولت آمریکا دارد.

العرداوی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت بیشتر سفرهای مقامات دولتهای گذشته به واشنگتن نتایج واقعی درباره حل مشکل حضور آمریکا را محقق نکرد و سفر الکاظمی هم در صورتی که پرونده خروج نظامیان آمریکایی از کشور در میز گفتگوها با مقامات آمریکایی مطرح نشود، مشابه سفرهای قبلی خواهد بود.

وی افزود الکاظمی باید پرونده اخراج نظامیان آمریکایی را در صدر پرونده هایی قرار دهد که در کاخ سفید در هفته آینده بررسی خواهد کرد و در غیر این صورت، سفر وی موفقیت آمیز نخواهد بود. وی خاطر نشان کرد الکاظمی باید به دولت آمریکا این مسئله را مورد تاکید قرار دهد که عراق در چارچوب محور حضور این کشور در منطقه نیست و تمایلی هم به باقی ماندن نظامیانش در خاک خود ندارد.

محمد کریم از نمایندگان ائتلاف الفتح هم پیشتر گفته بود دستورکار سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایالات متحده آمریکا دربرگیرنده بررسی مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از کشور خواهد بود.

مصطفی الکاظمی هفته آینده سفر رسمی خود به آمریکا را در راس یک هیئت بلندپایه و به دعوت رسمی مقامات این کشور آغاز خواهد کرد.

افشای پرونده‌ای که بیشترین وقت مذاکرات الکاظمی در واشنگتن را خواهد گرفت/ دولت عراق هیچ راه و گریزی جز اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی ندارد

از سوی دیگر کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت پرونده آینده حضور آمریکا در عراق بخش اعظم مذاکرات مصطفی الکاظمی در سفر آتی به واشنگتن را خواهد گرفت.

الرکابی که با المعلومه گفتگو می کرد، اظهار داشت عراق مرحله اول گفتگوی خود با آمریکا را چند هفته پیش از طریق ویدئوکنفرانس انجام داد که حول محور توافق چارچوب استراتژیکی بود که سال 2008 میلادی امضا شده بود، ولی بروز تحولات جدید در صحنه کلی و به طور خاص مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان بیگانه از جمله آمریکایی ها، واشنگتن را وادار به درخواست گفتگو با دولت عراق در واشنگتن کرده است.

نماینده پارلمان عراق افزود اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بیشترین بخش گفتگوهای الکاظمی را نسبت به دیگر پرونده ها در سفر به آمریکا به خود اختصاص خواهد داد. وی تاکید کرد دولت عراق هیچ راه و گریزی جز اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی ندارد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90,1128/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۳ واکنش آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه ۴ عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب‌الله امروز حزب‌الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد ۵ ایمن سازی واکسن "اسپوتنیک-۵" روسیه دو سال خواهد بود ۶ عمران‌خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیئت‌های ایران برگزار کنند ۷ واکسن کرونا در روسیه از ۱۲ دی ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد ۸ واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی گزارش|حمله ترکیه به نشست فرماندهان عراقی با پ ک ک؛ دستاورد بزرگ یا گاف عملیاتی؟ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند آیت‌الله جنتی: مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخراج نظامیان آمریکایی تجهیزات و تسلیحات نزدیکی فرودگاه مصطفی الکاظمی پارلمان عراق بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس