Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه بوشهر معیار عزاداری محرم را بر اساس ضوابط ستاد مقابله با کرونا دانست و گفت: استفاده حداکثری هیئت‌های مذهبی از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حسینی در ماه محرم امری مهم و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان نهاد‌های فرهنگی استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های انجام در مقابله با کرونا و با تاکید بر توجه به سلامت مردم در همه عرصه‌ها اظهار داشت:  دین مبین اسلام یک دین سلامت محور است و تمامی تکالیف دینی بر پایه همین موضوع انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اشاره به شیوع ویروس کرونا و نقش مهم مسلمانان در مقابله با این ویروس افزود: در مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن رسالت و مسئولیت اجتماعی همگانی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سلامتی فرد و جامعه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: دین  اسلام و ائمه اطهار(ع) همواره بر سلامتی و مقابله با انواع بلایا و بیماری‌ها تاکیدات فراوانی کرده‌اند و باید این مهم در دستور کار همه قرار بگیرد.

برنامه‌های عزای حسینی باید بر اساس تصمیم‌گیری ستاد ملی و استانی کرونا برگزار شود

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم تاکید کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا، برنامه‌های عزای حسینی باید بر اساس تصمیم‌گیری ستاد ملی و استانی کرونا برگزار شود تا از به خطر افتادن جان مردم جلوگیری شود.

وی، با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا تصریح کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی راس تمام امورات است و با توجه به خطر افتادن سلامتی مردم به سبب شیوع بیماری کرونا باید مراسم ماه محرم براساس تصمیم‌گیری‌های ستاد مقابله با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، رعایت  اصول بهداشتی را امر به معروف دانست و عنوان کرد: همان‌طور که برگزاری مراسم ایام ماه محرم شرایط ویژه‌ای دارد، زمان و مکان برگزاری هم دارای اهمیت است.

ضرورت ضدعفونی مکان‌ها و محافل محل برگزاری مراسم محرم

امام جمعه بوشهر ضدعفونی مکان‌ها و محافل محل برگزاری مراسم محرم را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: مکان برگزاری مراسم ایام ماه محرم باید کاملا علیه ویروس کرونا ضد عفونی شود و مراسم عزاداری در کوتاه‌ترین زمان بین 1 تا 2 ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تاکید بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایام ماه محرم گفت: استفاده حداکثری هیئت‌های مذهبی از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حسینی در ماه محرم امری مهم و ضروری است.

بوشهر| عزاداری محرم علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز برپا می‌شود امام جمعه بوشهر:هرگونه اجتماع باید با تایید ستاد مقابله باکرونا استان بوشهر باشد+تصاویر دستورالعمل برگزاری مراسم ایام ماه محرم در استان بوشهر تدوین شد

وی با تاکید بر راه‌اندازی کارگروه نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ایام ماه محرم از مدیران صدا و سیمای خواست برای آگاهی مردم برنامه‌های آموزشی تهیه و از شبکه‌های مختلف پخش کنند.

راه‌اندازی سامانه بیرق برای برگزاری مراسم  ایام ماه محرم 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم از راه‌اندازی سامانه بیرق برای برگزاری مراسم  ایام ماه محرم  خبر داد و بیان کرد: ثبت نام هیئت‌های مذهبی در سامانه بیرق و تکمیل فرم‌های مربوطه و اخذ مجوز لازم برای برگزاری مراسم  در ایام ماه محرم از شروط مهم برای برگزاری مراسم عزاداری است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، استفاده از ماسک برای عزاداران  حسینی را الزامی دانست و تاکید کرد: برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات نیز ممنوع است و نذورات صرفا در قالب مواد غذایی خشک و خام به صورت کمک‌های مومنانه به محرومان انجام می‌شود.

مراسم سینه زنی سنتی، تعزیه و زنجیر زنی در تمام نقاط استان ممنوع است

وی با بیان اینکه مراسم سینه زنی سنتی، تعزیه و زنجیر زنی در تمام نقاط استان ممنوع است تصریح کرد: مدت اجرای مراسم سخنرانی و روضه خوانی در ماه محرم حداکثر 2 ساعت و ترجیحا بعداز اقامه نماز مغرب و عشاء نعیین شده است.

انتهای پیام/190

R41363/P/S6,53/CT7 بیشتر بخوانید... قم| مراسم عزاداری محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود حرکت دسته‌جات عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم در قم ممنوع است معیار عزاداری محرم امسال ضوابط ستاد مقابله با کرونا است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قم| مراسم عزاداری محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود حرکت دسته‌جات عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم در قم ممنوع است معیار عزاداری محرم امسال ضوابط ستاد مقابله با کرونا است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۴ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۵ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۶ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۷ سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد ۸ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند رئیس سازمان حفاظت ناجا: شاهد تهدیدات زیادی از سوی سرویس‌های بیگانه و ضدانقلاب در جامعه هستیم گزارش ویدئویی| واکاوی ماجرای دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / چرا جسد «سها رضانژاد» یک ماه بعد پیدا شد؟ سردار اشتری: زیرساخت‌های هوشمندسازی پلیس تا پایان سال تکمیل می‌شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست عراق|نماینده پارلمان: دولت چاره‌ای جز اجرای مصوبه اخراج بیگانگان ندارد/ لزوم مقابله سریع با تحرکات نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد مصاحبه|کاظمی قمی: شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند شرط تأیید واکسن کرونای روسی در کشور چیست؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری مراسم ایام ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری مراسم مقابله با کرونا امام جمعه بوشهر ستاد مقابله مراسم عزاداری گزارش ویدئویی عزاداری محرم استان بوشهر ویروس کرونا ماه محرم برگزار شود فضای مجازی برنامه ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جمعه انتخابـات است؛ سکون سیاسی مطلق در سطح تهران!

در حالی روز جمعه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای‌اسلامی برگزار می‌شود که فضای کشور نه در بعد سیاسی و نه از جنبه اجتماعی تناسبی با انتخابات ندارد؛ حتی در حوزه‌هایی که به‌طور سنتی تحرکات انتخاباتی و تبلیغات بیشتری انجام می‌شد، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم چندان محلی از اعراب ندارد.

بنا به گزارش سایت الف، این سکون سیاسی حتی در سطح تهران هم خودنمایی کرده و نسبت به ادوار مشابهی که انتخابات پارلمانی به دور دوم کشیده می‌شد، پایتخت رنگ انتخاباتی به‌خود نگرفته.

مقایسه مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم با دوره کنونی، گواهی است بر این امر. هر چند که برخی دگرگونی در شکل تبلیغات، تحولات تکنولوژیکی و ارتباطی را دلیل بر بیگانگی محیط شهری با انتخابات ذکر کنند اما در رسانه‌های آنلاین، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم آن‌چنان نشان چندانی از انتخابات یافت نمی‌شود.

اینکه انتخابات از سال ۹۸ با کاهش مشارکت مواجه شده مسئله‌ای قابل انکار نیست که واکاوی و ریشه‌یابی این امر فرصتی مجزا را می‌طلبد اما دلایل فضای سرد سیاسی موجود صرفاً به دلسردی جامعه از شرایط کنونی و تنگناها و حتی ناکارآمدی نهادهای سیاسی بازنمی‌گردد بلکه بخش قابل‌توجه آن به‌دلیل کنش‌ورزی غلط سیاسیونی است که بدون استنباط مقتضیات این عرصه خود را واجد پوشیدن ردای سیاست قلمداد می‌کنند.

انتخابات، امری یک‌سویه و منوط به مردم نیست بلکه واکنشی است از سوی آنان به شکل و کیفیت سیاست‌ورزی فعالین این عرصه. آن نامزدی که خود را شایسته وکالت ملت و نشستن بر کرسی نمایندگی می‌داند باید توانایی اثبات خود نزد مردم و ایجاد تصوری مبنی بر کارآمدی‌اش را داشته باشد اما گویا در حال حاضر نیازی به این امر نیست.

بسیاری از کاندیداها در سطح کشوری نه واجد راهبرد مشخصی برای نقش‌آفرینی در مجلس هستند و نه دارای نگرش و چهارچوب فکری روشنی برای فعالیت سیاسی.

بسیاری با نزدیک‌شدن به لیست‌های انتخاباتی در پی رسیدن به کرسی بهارستان بوده و همین امر، سطح کنش سیاسی را تنزل داده است. قاطبه کسانی که تصمیم به شرکت در انتخابات دارند و حتی آنانی که مردد بوده و در صورت پاسخ به ابهامات خود آمده شرکت در انتخابات‌اند، از نوع نگرش کاندیداها اطلاع نداشته و حتی اندک تلاشی هم از سوی داوطلبان برای شناساندن خود به مردم انجام نمی‌شود و گویی یک بی‌نیازی خاصی از سوی نامزدها به ارتباط‌گرفتن با جامعه مشاهده می‌شود که همین مسئله یکی از عواملی است که فضای سیاسی را با سکون و سردی مواجه کرده.

دیگر خبرها

  • روز جمعه انتخابـات است؛ سکون سیاسی مطلق در سطح تهران!
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • فضای مجازی بستر مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • داغ شدن هشتگ رفح در فضای مجازی
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!