Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:47:05 GMT

پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات مصرف برق کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۵۷۸

پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات مصرف برق کاهش یافت

به گزارش روز چهارشنبه شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر، کاهش بیش از پنج هزار مگاواتی در تاریخ صنعت برق کشورمان بی سابقه است.

پیک برق امسال (بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده) درتاریخ ۳۱ تیرماه به میزان ۵۸ هزار و ۵۲۵ مگاوات ثبت شد، در صورتی که برنامه های مدیریت بار به اجرا در نمی آمد، مصرف بالای برق منجر به ایجاد محدودیت هایی برای کشور می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا اردکانیان 

 وزیر نیرو گفت: دوره اوج مصرف تابستان ۹۹ بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده با رشد «اوج بار» تنها حدود یک درصد و با افزایش عرضه انرژی بیش از چهار درصد نسبت به سال گذشته و افزایش صادرات انرژی پشت سر گذاشته شد.

«رضا اردکانیان» به تازگی به ایرنا گفت : سال‌های گذشته بطور متوسط، رشد اوج بار بیش از پنج درصد بود که این به معنای ضرورت احداث چند هزار مگاوات نیروگاه جدید برای پاسخگویی به این رشد اوج بار بود.

وزیر نیرو افزود: برنامه های مدیریت مصرف از دو سال پیش با همکاری مردم در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، تجاری و خانگی آغاز شد و با مشوق هایی که پیش بینی شده بود و نیز تفاهم‌نامه‌هایی که به امضا رسید، توانستیم رشد اوج بار را کاهش دهیم و در عین حال تولید و عرضه انرژی را نه تنها با وقفه روبرو نسازیم، بلکه افزایش دهیم.

برچسب‌ها مدیرعامل شرکت توانیر مصرف بهینه برق رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت توانیر مصرف بهینه برق رضا اردکانیان وزارت نیرو مدیرعامل شرکت توانیر مصرف بهینه برق رضا اردکانیان وزارت نیرو اوج بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: راهکار کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب به تمام ادارات دولتی تهران اعلام شده است.

آقای بخشی افزود: با اجرایی کردن این راهکار‌ها می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور