Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : کرونا قسمت‌های مختلف کشور را تحت تاثیر خود قرار داده که یکی از این بخش‌ها، حوزه آموزش و پرورش است.وزارت آموزش و پرورش نیز در همان ماه‌های اولیه با راه‌اندازی سامانه شاد، آموزش‌ها را به فضای مجازی منتقل و تعلیم و تربیت تعطیل نشد.

برای جویا شدن فضای مدارس و آموزش دانش آموزان در سال آینده به سراغ سکاندار اداره آموزش و پرورش گناباد رفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین احمدی؛ مدیر آموزش و پرورش گناباد اظهار داشت: از آغازین روزهای کرونا کارگروه سلامت در آموزش و پرورش گناباد تشکیل و ۲۵۷ آموزشگاه شهرستان و تمامی مدارس ضدعفونی شد و توزیع محلول ضدعفونی در مدارس به صورت رایگان توزیع و فعالیت‌های همکاران به صورت جهادی در مدارس صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۸ کانال در فضای مجازی در روزهای ابتدایی کرونا در مجموعه تحت مدیریت برای آموزش ایجاد شد، به گونه‌ای که بیش از ۷۰ همکار در مدارس به عنوان کارگروه نظارتی بر این مطالب نظارت داشتند، بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت نداشته‌اند در ۴ مرحله به صورت حضوری درب منازلشان توسط مدیر آموزگاران روستا به آنها تحویل داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: تنها شهرستانی که در استان آزمون‌های آنلاین داشته آموزش و پرورش گناباد بوده که ۷۰ نفر در طول دو ماه این کار را پشتیبانی کردند.

احمدی عنوان داشت: به منظور  آشنایی دانش آموزان و  والدین در جهت معرفی رشته‌های مهارتی در هفته مشاغل از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه کلیپ‌های متعددی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده؛ ده‌ها نشست به صورت ویدئو کنفرانس برای مدیران، شورای دبیران و نشست‌های انجمن اولیا به همراه صدها کلاس آنلاین برگزار شده است.

وی افزود:گناباد در سطح استان در آزمون نهایی رشته تجربی رتبه دوم استان راکسب نموده؛ راه‌اندازی نخستین استودیوی محتوای الکترونیک استان در شهرستان که بیش از ۷ هزار ساعت آموزش تصویری برای استفاده دانش‌آموزان کنکوری شهرستان، استان و کشور بارگذاری کرده است. 

مدیر آموزش و پرورش گناباد در زمینه انتصابات مدیران مدارس اظهار داشت: در فرآیند انتصاب مدیران آموزش و پرورش در آزمون ۶۸ نفر شرکت کرده‌اند که علاوه بر آن مصاحبه‌ها را هم جدی گرفته‌ایم و هدف انتخاب و انتصاب نیروهایی با انگیزه و کارا بوده که در ۳۶ آموزشگاه تغییرات مدیریتی صورت گرفته است.

احمدی تصریح کرد: اولین سامانه وبینار با ظرفیت ۳۰۰ نفر در آموزش و پرورش گناباد برای ارتباط گیری با همکاران، اولیا و دانش آموزان راه اندازی شده است. 

وی افزود: ۱۵ مدرسه روستایی گناباد به اینترنت متصل شده که نگرانی‌ها در مورد آموزش در فضای مجازی کمتر شده؛ اولیای دانش‌آموزان باید بپذیرند که فضای مجازی جهت آموزش دانش آموزان یک ضرورت است نه اجبار. 

مدیر آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: شروع سال تحصیلی  سال آینده براساس سه سناریو خواهد بود و بستگی به وضعیت کرونا دارد که وضعیت مطلوب (سفید)، وضعیت ممکن(زرد) و وضعیت محتمل (قرمز) باشد که در آن صورت آموزش حضوری یا آنلاین و یا هر دو خواهد بود.

وی عنوان کرد: در اهداف و اصول آموزش و پرورش تغییری صورت نگرفته و تغییر در روش‌هاست که آموزش از طریق فضای مجازی هیچ نگرانی‌هایی را ایجاد نخواهد کرد.

۱۷ میلیارد تومان کمک خیرین به آموزش و پرورش گناباد

مدیر آموزش و پرورش گناباد با اشاره به پروژه‌های خیرساز در سطح شهرستان بیان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان در پروژه‌های خیرساز گناباد هزینه شده است. 

وی افزود: به خیرینی که در روستاها جهت ساخت مدارس بها می‌دهند اما دانش‌آموزان از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند ناامیدی دست می‌دهد و مدارس روستایی و شهری از نرم خارج و باید به روستاها بها داد.در سال ۱۴۰۲ گناباد فوران، اعجاز دانش و موفقیت در کنکور  خواهد داشت. 

احمدی  ادامه داد: براساس ارزیابی اردیبهشت ماه، ۹۷ درصد مدیران و همکاران آموزش و پرورش در سامانه شاد فعالیت داشته‌اند و ۷۰ درصد دانش‌آموزان به  این سامانه دسترسی داشته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد عنوان کرد: ۵ هزار دانش‌آموز مستحق در گناباد داریم که برای استفاده از سامانه شاد نیازمند کمک خیرین هستند.

مجید فدوی معاون تربت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش گناباد نیز اظهار داشت: درآمدزایی‌های ما در اثر کرونا کم شده و در شرایط کرونا از فرصت استفاده و استخر آموزش و پرورش را بهسازی کردیم. ۸ خانه روستایی در محروم‌ترین روستاها به بهره‌برداری رسیده است.

معاون تربت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش گناباد تصریح کرد:۷۰درصد همکاران به جهت آموزش حفظ جزء۳۰ قرآن پای کار آمدند و تاکنون ۷۰ دانش آموز حفظ جزء ۳۰ قرآن داریم و اگر کرونا نمی بود به جرات می توان گفت که هم اکنون ۴۰۰ دانش آموز حفظ جزء ۳۰ قرآن داشتیم و ۵ دانش‌آموز گنابادی حافظ کل قرآن شده‌اند.

فدوی تصریح کرد: چمن مصنوعی بخش کاخک که حدود ۱۲ سال بود به بهره‌برداری نرسیده بود را تلاش داریم در اول مهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود:اولین و کلیدی ترین مسائل در مدارس مسئولیت دادن به دانش آموزان است که شوراهای دانش آموزی جزء آن است  که یکی از دانش آموزان گنابادی توانسته به مجلس شورای اسلامی کشوری راه یابد.

46

کد خبر 1420971

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی دانش آموزان فضای مجازی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی