Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:19:28 GMT

کرونا در خراسان جنوبی ۱۲۲ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۸۴۶

کرونا در خراسان جنوبی ۱۲۲ قربانی گرفت

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعته گذشته یک نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در سطح خراسان جنوبی جان خود را از دست داد، گفت: آمار فوتی کرونا در استان به ۱۲۲ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (22 مرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: در حال حاضر 137 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از بیماران بستری تست کرونا برای 50 نفر مثبت شده است، افزود: از  این تعداد 15 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 6 نفر از بیماران وخیم است.

 

وی بیان کرد: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی داشتیم که کل آمار فوتی کرونا در استان به 122 مورد افزایش یافته است.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه طی شش ماه از شیوع کرونا در استان حداقل سن فوت شدگان این ویروس به 34 سال کاهش یافته است، افزود: بیشترین سن فوت شدگان هم طی این مدت 97 سال بوده است.

 

وی با بیان اینکه 88.9 درصد از تمام موارد مرگ و میر کرونا در استان 50 سال به بالا هستند، عنوان کرد: نسبت مرگ و میر در مبتلایان به کرونا با بیماری های زمینه ای نسبت به افراد بدون بیماری زمینه ای 2.9 برابر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: 14.9 درصد موارد انتقال به کرونا مربوط به حضور افراد در ادارات و محیط کار و 14.7 درصد موارد انتقال مربوط به مسافرت های شهرستانی و استانی است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: همچنین 58.5 درصد موارد انتقال کرونا در خراسان جنوبی مربوط به تجمعات فامیلی و خانوادگی مانند مجالس عروسی و عزا است.


طبق آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان، شهر‌ستان های بیرجند و نهبندان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین شهرستان های طبس، قاین، فردوس، سربیشه، بشرویه، زیرکوه، درمیان و سرایان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌ خوسف در وضعیت زرد هستند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: فوت بر اثر کرونا ویروس بیماری کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبی دهقانی فیروزآبادی کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی: بارش‌های سیل آسا شب گذشته به برخی راه‌های ارتباطی خسارت وارد کرد و امروز تعداد کمی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به حوزه امتحانی نرسیدند که تیر ماه می‌توانند مجدد آزمون دهند.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود