Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هدایت حاتمی» روز چهارشنبه در اولین نشست تخصصی فرهنگ و مدیریت جهادی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بالا است، افزود: امسال برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف در استان سرمایه گذاری می کنیم.

وی ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال در استان را بالا دانست و گفت: این استان در زمینه آب و خاک مستعد است و باید با تلفیق این ۲ بخش بتوانیم بخش کشاورزی استان را شکوفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خواستار تدوین برنامه های عملیاتی و اجرایی برای توسعه بخش کشاورزی شد و اظهار داشت: نسخه های کاربردی برای توسعه بخش کشاورزی در استان باید تدوین کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی سهم و نقش بخش کشاورزی استان کرمانشاه در تامین امنیت غذایی کشور را بالا دانست و گفت: باید نقش این بخش در بخش های خدمات و صنعت را بالا ببریم و راهکار آن حمایت از بخش کشاورزی با تجهیز امکانات و منابع، در نظر گرفتن مشوق های لازم و حمایت های همه جانبه ممکن است.

او یادآوری کرد که بخش کشاورزی می تواند بخش های خدمات و صنعت را به تکاپو وا دارد و از این رو باید در این راستا تلاش های بیشتری کرد.

او بر ایجاد ارتباط خوب بین تولید و سایر بخش ها تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال ما در برخی از مقاطع با مازاد تولید در برخی از محصولات مواجه هستیم و در مقاطعی هم کمبود محصول داریم و از این رو باید سیکل های معیوب را در این چرخه شناسایی و نسبت به رفع آن تلاش نماییم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید به میزبانی کرمانشاه در شهریور امسال، گفت: خروجی این همایش باید منجر به تغییر نگرش ما نسبت به تولید و بهره وری، تسهیل گری، اصلاح فرآیندها و افزایش سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی استان شود.

حاتمی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی مقدمه توسعه اقتصادی است، افزود: اشتباه بزرگی که ما در این سالها مرتکب شده ایم این است که برای رفع مشکلات اقتصادی، راهکار را در توسعه اقتصادی دیده ایم در حالیکه باید به دنبال توسعه فرهنگی برای رفع این مشکلات باشیم.

او با بیان اینکه اگرچه امروز مردم در کشور با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبرو هستند، گفت: اقتصاد به تنهایی رفاه، آرامش و رضایت نمی آورد.

وی با بیان اینکه توسعه مفهوم چندلایه و چند بُعدی است، اظهارداشت: برای داشتم اقتصادی خوب باید بخش فرهنگی را توسعه دهیم و در این راستا باید از سرمایه های فرهنگی حمایت کنیم و نباید آنها را نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه اکنون سرمایه گذاری‌های کلان و خوبی انجام می شود اما منجر به رضایت مندی و رفاه نمی شود، گفت: برای رسیدن به رفاه و رضایت مندی باید حتما توسعه فرهنگی را جدی بگیریم.

استان کرمانشاه با حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۴۳ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی توسعه اقتصادی استانداری کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی توسعه اقتصادی استان کرمانشاه سرمایه گذاری بخش کشاورزی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا، گفت: سازمان توسعه تجارت در نظر دارد تعداد رایزنان بازرگانی را در سال جاری در قاره آفریقا از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی امروز در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» اظهار کرد: برگزاری اولین اجلاس ایران و کشورهای غرب آفریقا در سال گذشته منجر به توافقات خوب در تجارت بین‌المللی شد و این موضوع انگیزه‌ای شد تا اجلاس ایران و قاره آفریقا ادامه پیدا کند. 

به گفته معاون وزیر صمت، در این اجلاس، ایران میزبان بیش از ۳۰ کشور آفریقایی است. این رویداد همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در حال اجرا است.

ضیغمی با بیان اینکه آشنایی با بخشی از توانمندی‌های صادراتی ایران در دستور این اجلاس است، تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی، اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی طی جلسات مکرر و نشست‌های تخصصی نسبت به ارتباط تجاری و اقتصادی با همتایان خود تبادل نظر خواهند کرد و سعی کردیم در این اجلاس در قالب ۱۲ کمیته تخصصی نسبت به همکاری‌های مشترک تبادل نظر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزیش سطح روابط اقتصادی ایران با قاره آفریقا، گفت: اقتصاد ایران و بسیاری از کشورهای آفریقایی مکمل یکدیگر هستند و به راحتی می‌توان از مسیر تجارت آزاد دوطرفه نسبت به جهش در مناسبات تجاری اقدام کرد. در همین راستا سازمان توسعه تجارت در نظر دارد با همراهی و همفکری معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه تعداد رایزنان بازرگانی را در سال جاری در قاره آفریقا از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن برشمردن موانع توسعه اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی، گفت: شناخت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طرفین محدود است و امیدواریم از مسیر این اجلاس و نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و نشست‌های فراوانی که برنامه‌ریزی کردیم این نقیصه را برطرف کنیم. همچنین حل این مسائل زیرساختی که به آنها اشاره می‌کنم، از جمله ضرورت راه‌اندازی خط منظم هوایی به ویژه به غرب و جنوب آفریقا چه توافقنامه‌ای در این زمینه امضا شد اما اجرایی نشده و ضرورت راه‌اندازی خط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا الزامی است. 

وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید ما به شرق و شمال آفریقا خط منظم کشتیرانی راه‌اندازی کردیم و با دستور رئیس جمهوری در سفر به الجزایر موضوع کشتیرانی به غرب آفریقا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول دامه داد: موضوع بعدی زیرساخت‌ها در تبادلات مالی و بانکی است که ابتکارات خوبی را در این اجلاس با همتایان آفریقایی خود به اشتراک خواهیم گذاشت و امیدواریم این سه موضوع اصلی در اجلاس بعدی حل و فصل شوند.

ضیغمی در پایان پیشنهاد داد با توجه به دستاوردها و توافقات این اجلاس، همزمان با ایران در دبیرخانه اتحادیه آفریقا نیز ساز و کاری برای حفظ، توسعه و این ارتباطات شکل بگیرد. امروز ضمن رونمایی از تندیس و لوح یادبود دبیرخانه دائمی ایران و آفریقا در این زمینه با مقامات آفریقایی مذاکراتی خواهیم کرد. امیدواریم این اجلاس نقطه عطف جهش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران با کشورهای قاره بزرگ آفریقا باشد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری